تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۹
جهانگیری تاکید کرد:

برخورد جدی دولت با دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی که کالا وارد نکرده اند!

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر پیگیری جدی برای تامین کالا‌های اساسی و دارو برای سه ماه پایانی سال، گفت: با دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰تومانی که کالا وارد نکردند، برخورد جدی می‌شود.

اقتصاد۲۴ -معاون اول ریاست جمهور، اسحاق جهانگیری در جلسه تامین ارز کالا‌های اساسی و ضروری با تاکید بر ضرورت تامین کالا‌های اساسی و دارو به ویژه در سه ماهه پایانی سال، از دستگاه‌های ذیربط خواست نسبت به تامین کالا‌های اساسی و دارو پیگیری مستمر و مجدانه داشته باشند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق جهت تامین کالا‌های اساسی و دارو برای سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: لازم است میزان کالا‌های اساسی و دارو و همچنین ارز مورد نیاز برای سال ۱۴۰۰ برآورد شود تا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.


بیشتر بخوانید:ارز ۴۲۰۰ تومانی برای اقلام اساسی پابرجاست!


جهانگیری با اشاره به برخی گزارشی‌ها درباره افرادی که از سال ۹۸ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو و کالای اساسی دریافته کرده، اما کالایی به کشور وارد نکرده اند، تصریح کرد: کارگروهی برای شناسایی دقیق این افراد و شرکت‌ها فعال شده و در صورت تایید عدم واردات دارو و کالا به کشور، با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت ذخایر کالا‌های اساسی ارائه و تصمیماتی نیز برای جبران کمبود ذخایر برخی اقلام و کالا‌ها اتخاذ شد.

ارسال نظر