تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹

جزییاتی تازه درباره تزریق واکسن کرونا

عضو کمیته علمی کرونا گفت: داوطلبان واکسن ایرانی کرونا با خیالی آسوده این واکسن را تزریق کنند، زیرا هیچ گونه خطر مرگی برای افراد و داوطلبان به دنبال ندارد.

اقتصاد۲۴ - مینو محرز عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داوطلبان واکسن کرونا اظهار کرد: بر اساس قوانین تدوین شده در کمیته اخلاق افراد داوطلب دریافت هر نوع واکسن از جمله واکسن کرونا باید علاوه بر دریافت جایزه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و اگر در موارد خیلی نادر در این مرحله فوت شدند دیه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

او ادامه داد: داوطلبان واکسن ایرانی کرونا با خیالی آسوده این واکسن را تزریق کنند، زیرا هیچ گونه خطر مرگی برای افراد و داوطلبان به دنبال ندارد.

عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به ویروس استفاده شده در تمام واکسن‌ها بیان کرد: تمام واکسن‌ها از جمله واکسن کرونا از ویروس ضعیف شده تهیه شده است و هیچ خطری برای دریافت کنندگان آن وجود ندارد. قوانین کمیته اخلاقی بدین منظور تدوین شده است تا مردم و داوطلبان با گاهی کافی اقدام به دریافت هر واکسنی از جمله واکسن ایرانی کرونا انجام دهند.

محرز گفت: تزریق هر واکسنی مانند کرونا احتمال دارد که از عوارض خفیفی برخوردار باشد که موضوع مهمی نیست و در برخی از حالات ممکن است اعضای بدن مانند قلب، ریه یا کبد تحت تاثیر واکسن قرار بگیرد که متخصصان همه این موارد را بررسی می‌کنند.


بیشتر بخوانید: واکسن ایرانی کرونا چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد؟


عضو کمیته علمی کرونا در خصوص واکسن ایرانی کرونا اضافه کرد: واکسن ایرانی کرونا مجوز تست انسانی کمیته اخلاق را اخذ کرده و به زودی این مرحله شروع خواهد شد و اگر کار‌ها به خوبی پیش برود اواخر خرداد سال آینده به تولید انبوه می‌رسد.

محرز تاکید کرد: فوت داوطلبان واکسن فایزر درست نیست و از میان داوطلبان تنها دونفر از کارکنان بیمارستانی در انگلیس که بیماری زمینه‌ای آلرژی داشتند نسبت به تزریق آن بدن شان حساسیت نشان داده است.

او افزود: در تهیه هر واکسنی اول باید تاییدیه سازمان جهانی بهداشت، FDA آمریکا، موسسه اتحادیه اروپا را اخذ کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر