تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۴۰ نظر

سایپا شاهین مدل ۹۹؛ قیمت، مشخصات فنی، امکانات + عکس و فیلم

سایپا رهام، با نام سایپا شاهین تولید می‌شود. این محصول در موعد تحویل دی‌ماه ۹۹ قیمت قطعی ۲۳۶ میلیون تومان دارد که با احتساب مالیات و بیمه و شماره‌گذاری، حدود ۲۶۷ میلیون تومان برای افراد برنده در قرعه‌کشی تابستان ۹۹، هزینه خرید خواهد داشت.

اقتصاد۲۴- سایپا در ۲۷ تیرماه ۱۳۹۷ از اولین محصول ملی خود با پلتفرم اختصاصی رونمایی کرد. پروژه‌ی خودرو ملی، از ۲ دهه پیش در برنامه‌های ایران‌خودرو و سایپا مطرح بود. سابقه‌ی بالای صنعت خودرو در ایران، یکی از دلایلی است که مردم را چشم‌انتظار تولید خودروی ملی نگه‌داشت و البته هرگز به واقعیت تبدیل نشد. هرچند که محصولاتی نظیر سمند،دنا، رانا، تیبا، ساینا و کوئیک، ادعاهای بزرگی در زمینه‌ی مهندسی بومی و طراحی داخلی دارند، همچنان با تکیه بر قطعات و دانش خارجی، تولید می‌شوند .

زمان و هزینه‌ی قابل توجهی توسط مهندسان سایپا، صرف پیش‌تولید شاهین و پلتفرم SP100 شده است تا از نظر بدنه و شاسی، شاهد تولید خودرویی کاملا ایرانی باشیم. البته بسیاری از برندهای مطرح دنیا و خصوصا خودروسازان مشهور چینی، از پلتفرم‌های مشارکتی یا غیر بومی برای محصولات خود استفاده می‌کنند؛ اما به‌نظر می‌رسد با عرضه‌ی SP100، گام مهمی در جهت ساخت یک خودروی تمام ایرانی، برداشته شده است.


بیشتر بخوانید:تولید دومین مدل پراید متوقف شد


براساس اطلاعات غیررسمی، تاکنون ۱۵ دستگاه سایپا شاهین ساخته شده است تا مراحل نهایی پیش‌تولید را بگذراند. احتمال می‌رود، ثبت‌نام سایپا شاهین با موعد تحویل اواخر سال ۹۹، طی روزهای آینده آغاز شود. این محصول، مجهز به پیشرانه‌ی توربوشارژ، جعبه‌دنده‌ی دستی و امکانات نیم‌فول خواهد بود. سایپا برنامه دارد تا دو نسخه‌ی دیگر با موتور تنفس طبیعی و توربوشارژ نیز عرضه کند. با این اوصاف، می‌توان پیش‌بینی کرد در نهایت، شاهین دو مدل با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی و توربوشارژ داشته باشد؛ چراکه تولید هم‌زمان با سه نوع قوای محرک برای بازار ایران، چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

در سال ۹۷، شایعاتی مبنی بر نصب موتور ۱/۶ لیتری برلیانس روی رهام شنیده شد؛ اما حالا تمرکز سایپا بر اشتراک تجهیزات فنی شاهین با تیبا و ساینا است. به همین دلیل، ارزان‌ترین مدل شاهین در آینده، دارای پیشرانه‌ی بهینه‌سازی شده‌ی ۱/۵ لیتر با ۱۶ سوپاپ خواهد بود که با نام M18 شناخته می‌شود و قدرتی در حدود ۱۱۷ تا ۱۲۳ اسب‌بخار تولید می‌کند. نمونه‌ی توربوشارژ از همین موتور با نام M18T نیز مراحل طراحی و ساخت را طی می‌کند تا قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار برای شاهین فراهم کند.

بنابر اخبار تأیید شده، اولین نسخه‌ی تولیدی شاهین در ایران، مجهز به پیشرانه‌ی فعلی تیبا و ساینا همراه توربوشارژر، M15T نام دارد. این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱/۵ لیتری و 16 سوپاپ هماهنگ با استاندارد یورو ۵، قدرت قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۵ نیوتن‌متر خواهد داشت. اولین مدل‌های تحویلی این خودرو در سال ۱۳۹۹، فاقد جعبه‌دنده خودکار، نمایشگر لمسی، دوربین پارک و ناوبری ماهواره‌ای هستند.

احتمالا، دیگر تفاوت مهم شاهین با ساینا و تیبا، نصب نوع جدیدی از جعبه‌دنده‌ی خودکار ۵ سرعته ساخت شرکت HPT کره جنوبی خواهد بود که البته هنوز پیش‌فروش نشده است. درحال‌حاضر، موتور ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی ساینا و تیبا، قدرت ۸۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر با میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر دارد. با این اوصاف، احتمالا میانگین مصرف سوخت شاهین با موتور M15T، حدود ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

 پیشرانه‌ی برلیانس H300 که قبلا برای نصب روی رهام (شاهین) انتخاب شده بود؛ ۱۱۴ اسب‌بخار و ۱۵۴ نیوتن‌متر با میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. حتی موتور ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی برلیانس H330 هم، با قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن‌متر، می‌توانست گزینه‌ی مناسبی برای شاهین باشد.
 
تولید اولین نمونه‌های شاهین با جعبه‌دنده‌ی خودکار، قطعی به‌نظر می‌رسد؛ اما این خودرو مجهز به امکانات رفاهی بیشتری در مقایسه با ساینا و تیبا خواهد بود. سایپا شاهین دنده‌خودکار، قرار است با سانروف، استارت دکمه ای، فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه خودکار، حسگر پارک و دوربین عقب، چراغ روشنایی روز، حسگر نور، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، دو کیسه هوا، آینه‌های تاشو برقی و کامپیوتر سفر تولید شود. فهرست تجهیزات موجود در نسخه دنده‌دستی تحویلی سال ۱۳۹۹ به شرح زیر است:

فرمان هیدرولیکترمز دیسکی جلو و عقبABS، EBD و BASرینگ ۱۵ اینچی فولادی (آلومینیومی سفارشی)نشانگر تعویض دندهدو کیسه هوااستارت دکمه‌ایحسگر پارک عقبحسگر نورچراغ روشنایی روزچراغ هدایت تا منزلاستاندارد ایزو فیکستهویه دستیتریم داخلی پارچه ای قیمت نهایی شاهین با تجهیزات یاد شده، هنوز نامشخص است. باتوجه‌به ثبت نام این خودرو با پیش‌پرداخت ۸۰ میلیون تومان، احتمالا شاهین دنده‌دستی با قیمتی در حدود ۱۶۰ میلیون تومان به دست ثبت‌نام‌کنندگان خواهد رسید.

شخصات فنی دقیق انواع خودروهای شرکت سایپا، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به‌همراه گالری تصاویر اتومبیل‌‌های این خودروساز را در بخش محصولات زومیت ببنید.

قیمت سایپا شاهین چقدر است؟

تابستان ۱۳۹۹، این خودرو با پیش پرداخت ۸۰ میلیون تومان ثبت نام شد. قیمت کارخانه این محصول بنابر اظهارات شورای رقابت، ۲۳۶،۵۰۰،۰۰۰ تومان است که احتمالا با احتساب ۱۳ درصد مالیات، بیمه و هزینه شماره‌گزاری، نهایتا ۲۶۷ میلیون تومان برای ثبت‌نام‌کننده، هزینه خرید داشته باشد.

موتور سایپا شاهین چیست و چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو با پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ ۱۶ سوپاپ قدرتی در حدود ۱۱۰ اسب‌بخار تولید می‌کند.

تفاوت سایپا شاهین با تیبا و ساینا چیست؟

موتور تیبا و ساینا، ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی است؛ اما شاهین از موتور توربوشارژ استفاده می‌کند و ۳۰ اسب‌بخار قوی تر است.

منبع: زومیت
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Mstfa7
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
۲۶۷ میلیون برا موتور پراید و امکانات نیم فول.تفففففف
ناشناس
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
این اون چیزی بود که سایپا تبلیغ کرد !!!!!!!!واقعا شرم بر شما که اعتماد مردم رو به بازی میگیرین
مهدی
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
لعنت خدا بر اول مدیر عامل سایپا که با پیش پرداخت 80 میلیونی مردم رو گول زد دوم لعنت خدا بر شیوا که با قیمت گذاری نجومی کمک بزرگی به حلب سازی‌ها کرد رعایت جیب مردم رو نکرد
ناشناس
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
خاک بر سرتون این پولا خوردن نداره قیامتی هم وجود داره کلاه به این کندگی سرمردم گذاشتید نکنید این کارها و بترسید از خانوادتون موقع ثبت نام یادمان امکانات به مردم تبلیغ کردید این که همون شاهین اس دیدید مردم شاکی شدن اس وبرداشتین اماهمون امکانات آخه بی انصافا چی داره آنقدر گرونش کردین بترسید بترسید بترسید آتیش به زندگیتون بیافته
ناشناس
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
اگر اینطوری هستش سایپا کلاهبرداری داری میکنه. داره تیبا ۲۷۰ غالب میکنه به مردم. بهتر بریم پولمونو پس بگیریم.
ابوالفضل
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
توی ثبت نام 80میلیون از مردم گرفتند با احتساب تقریبی 50% مبلغ ماشین.
منطقا باید قیمت ماشین 160میلیون در بیاد نه 260میلیون!!!!!
ولی خب ، شورای رقابت هم با خودروسازهای انحصاری ، دست به یکی کردن که ظلم به مشتری را به حداکثر برسونند. خدا ازشون نگذره.
ابوالفضل
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
توی ثبت نام 80میلیون از مردم گرفتند با احتساب تقریبی 50% مبلغ ماشین، منطقا باید قیمت ماشین 160میلیون در بیاد نه 260میلیون!!!!!
ولی خب ، شورای رقابت هم با خودروسازهای انحصاری ، دست به یکی کردن که ظلم به مشتری را به حداکثر برسونند. خدا ازشون نگذره.
حسن
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
شورای رقابت با سایپا هر دو دزد کثیف غلط کردند چنین قیمتی گذاشتند ، بیشرفها مگر مردم مسخره شما هستند که هشت ماهه ۸۰ ملیون ازشون گرفتین تازه با منت ه قرعه کشی ، حالا با این قیمت عجیپ و غریب !!! به خدا قسم اگر قوه قضائیه دخالت نکنه ، خیلی عجیبه ، این دزدی و کلاه برداری تو روز روشن ه ، آقای رئیسی شما رو به خدا در این موضوع ورود کنید که اگر بی تفاوت باشید فردای قیامت باید پاسخگو باشید . . .
پارسا
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
ینی قراره 267میلیون اینو به ما بدن؟؟؟
.
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
ای بابا چه توربو توربو ایی راه انداختن یه موتور آشغالی پیدا کردن یه توربو الکی که اصلانم نمی چرخه انداختن روش .
ناشناس
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
فقط انصراف
رضا
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
واقعا جای تاسفه که برای یک خودروی ناشناس با موتور پراید باید 267 میلیون تومان قیمت تعیین کردن، به نظر می رسه شورای رقابت باید تغییر نام بده به شورای رفاقت با خودروسازان.اصلا مردم براشون مهم نیستند. لعنت برشما
ناشناس
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
تف بر شاهین با این قیمتا اصلا ما شاهین نخواستیم
هادی
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
شورای رفاقت ... شریک دزد و رفیق غافله
مردم بیچاره
خدایا کجایی
حسن
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
سلام از مسئول خواهش میکنم به این موضوع رسیدگی کنن بخدا این ظلم در حق مردم آرامش از ما گرفته شده این قیمت برای شاهین اصلا منطقی نیست والا مردم پول ندارن ،ندارن ،ندارن .....
ناشناس
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
تف به روی همتون
مهدی
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
دنا پلاس توربو اتوماتیک با موتور قوی تر و فول آپشن، قیمت بازارشم اینقدر نیست.چرا با مردم این کارها رو میکنید.هشتاد میلیون پولم رو گرفتین که الان قیمت رو ببرید نزدیک سیصد میلیون،اونم ارزان ترین تیپش.خدا لعنتتون کنه و از روی زمین محوتون کنه.تازه مووتورشم اصلا جوابگوی وزن ماشین نیست و در دراز مدت اصطحلاک زیاد و خرابیهای زیاد رو باعث میشه.پولم رو پس بدین
محمد
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
سلام . امیدوارم مدیران شرکت سایپا نظرات را ببینند و در مورد قیمت گذاری تجدید نظر بفرمایند. در تیر ماه که مبلغ 80 میلیون توسط مشتریان بدون هیچ گونه مبلغ سود مشارکت پول به حساب شرکت سایپا واریز شد تورم برای مشتری در نظر گرفته نشده و فقط تورم برای خودرو سازان هست. مگر در اون روزی که پول به حساب شرکت شما واریز شد هیچ فکری برای تورم نکردید که امروز بدون در نظر گرفتن پیش پرداخت توسط مشتریان و کاهش ارزش ملی پولشان فقط به فکر خودتان هستید. بیایید برای مشتریانی که در هر تاریخ واریز وجه میکنند نرخ را برمبنای همان زمان در نظر بگیرید تا همه فشارها به سمت مردم نباشد. یکم مردم را دریابید که یک شبه از کجا باید 100 میلیون بزارند روی خودرو شاهین و یا دیگر خودروها.امیدوارم برای این موضوع فکری بیاندیشید تا به مردم اجحاف نگردد. با تشکر
یاسر
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
من اصلا فکر یک همچین قیمتی رو نمیکردم که وقتی دیدم فقط شکایت و انصراف از خرید به ذهنم زد .قوه قضائیه باید ورود کنه .نخواستیم .فقط خدا جوابتونو بده
احمد
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
باسلام تقصیر ما مردم هست که خیلی ساده هستیم وخبر ازوضعیت بد اقتصادی این دوخودروساز ورشکسته نداریم مدتهاست که بدهکار قطعه سازان هستند، وهمدست دلال‌ها وبا هماهنگی مافیای پشت صحنه در مقابل قیمت‌های دستوری تولید خودرو رو کاهش دادند ودوما، اینکه خودرو را به بهانه نداشتن یکی از قطعات درانبارها احتکار کردن تا درست بازار ومردم رو تشنه کمبود عرضه خودرو کنند وهمین تاکتیک بدست دلالان اجرا شد لذا اجازه دادن که بازار تا جایی که کشش داره گرون بفروشند و ارزیابی کنندتا چقدر مشتری همراهی میکنه مردم ایران هم طوری بار اومدن تا چیزی کم شد بجای اینکه فکر کنند که مورد بازی قرار گرفته شدن یا نه، بیشتر صف می‌کشند درست چیزی که خیلی از عوامل بدبختی مردم منتظر آن هستند، مردم با هزارتا بدبختی وقرض وفروختن وسایل خود متقاضی خرید خودروی جدید میشند که شاید خودرویی بهتر سوار باشند، ایران‌خودرو بخصوص سایپا ازاین ناآگاهی مردم سوء‌استفاده کردند ومیکنند وخواهند کرد وبااین رویه کف فروش خودرو خودر روی سیصد میلیون برنامه ریزی کردن فعلا، وبعد برای اینکه یک خودرویی با امکانت متوسط برای مردم تولید کنند تکنولوژی اینو هم که ندارند وبرای اینکه وانمود کنند ماهم میتونیم تولید بروز دنیارو داشته باشیم مردمو دست انداختند نمونش همین خودرو یی که بنام شاهین پیش فروش کردند وحالا موندن توش هرروز قیمت‌ها رو بالا می‌برند، این تو بخش سدان کوچک تو بخش تولید وانت هم دارن گرون می‌فروشند مثل خودرو دیزل سایپا که بافریب قرعه کشی دارند 262000000پیش فروش فوری کردند که هیچ امکاناتی هم نداره من تو این قرعه کشی قلابی شرکت کردم وبحساب برنده شدم اما پول واریز نکردم چون واقعا گرون هست ودر مورد خودروشاهین هم مردمو فریب دادن چون اول قرار شد موتور بریلیانس بذارند آخه این چه صنعت خودرویی که موتورش از کشور چین وقالب اتاق ش از کشوری دیگه وگیذ بکس ش از کشور کره، والان هم موندن توش وموتور پراید دستکا ی می‌کنند ویک پلتفرم ناهماهنگ وبا کم کردن خیلی از امکاناتی که قرار بود روش بذارند درنظر دارند با دوکلاس sوGبه مردم قالب کنند، خب دلیلش هم اینه که می‌خواندمشتریان را دردو گرو کلاس S، G قرار بدن، کلاس Sرو با امکانات کمتر با قیمتی گزاف وغیر منطقی وکلاسG باکمی امکانات بیشتر باتفاوت قیمتی خیلی ظالمانه تر به مردم قالب کنند وبا پر رویی اعلام می کنند که در نظر داریم قیمت خودرو رو آزاد کنیم ومردم کم کم مردمو بی خودرو تر ودر صورت قبول کردن مردم خودشونه به هر آب وآتیشی بزنند تا نهایتا این خودروها را و به مردم بفروشند ودر نهایت مردم راضی بشند که همین خود های کلاس اشغال پراید ساینا وکوئیک وتیبا فلا وفلان رو باازاد سازی قیمت پلکانی با دویست میلیون به مردم قالب کنند، خب درنهایت صنعت خودروی ایران بومی وداخلی نیست و آرند فیلم بازی می‌کنند اگه خودروسازی واقعی بودند بعد نزدیک به نیم قرن جایگاهی در جهان داشتند حتی در داخل کشور، واینطور کارخونها نه تنها به بخود ضرر می‌زنند بلکه مردم کشورشون از تکنولوژی خودرو هایی باکیفیت وکم هزینه تر وبا کاهش آلایندگی زیست محیطی محروم ساختند، توصیه میکنم باهر خودرویی که دارین بسازید وگول ارزونتر شدن خودرونباشین من از تجربه خودم میگم که خودرو خودمو فروختم وشاهینو ثبت نام کردم الان هم بشدت پشیمانم
ولی
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
نظر : اصلا نمی ارزدحیف این پولها
محمد
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
اگر روز اول همه مدونستند به این قیمت ها در می یاد هیچ کس پول بی زبون به اینها نمی داد صد رحمت به دزدا اونا شبها از دیوار مردم بالا
میرنداینها روز روشن دوزدی میکنند آخ دوزدی هم حدی داره آخ 80ملیون قرض قوله گردند از اینها هم می خواحین بخورین آدم باید انصاف داشته باشه
Sh
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
وقتی شریک دزد و رفیق قافله باشی همین بلاها رو سر مردم میاری
ناشناس
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
اعضای شورای رقابت چقدر خودتون فروختین خدا ازتون نگذره
حمید
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
مدیران محترم شرکت محترم سایپا از شما عاجزانه تقاضا مندم اسم و شخصیت مخلوقات خدا را زیر سوال نبرید . مگه این شاهین چه گناهی به درگاه خدا کرده که میخوایین اسمشو بد نام کنید؟!؟!؟
ر -س
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
سلام بنده برای شاهین تحویلی ۱۴۰۰ نوشتم امیدوارم که با این مبلغی که میگیرند هم اتومات باشه وهم سانروف با تشکر
مهدوی
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
واقعا درست نیست ما رضایت نداریم پول اضافی بدیم و لعنت بر کسی که کلاهبرداری میکنه
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
اینجانب برنده شاهین سایپا شده ام ومبلغ اولیه را به حساب سایپا واریز کردم از کمی وکیفی ان هیچ اطلاعی ندارم فقط درخواستم این است که شرکت سایپاحداقل ماشین شاهین را با گیربکس اتومات واپشن خوب سانروف دار به مردم تحویل بدهد منتظر جواب شماهاهستم با تشکر
م ا
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
80ملیون گرفتن
که نصف قیمت ماشین بوده حالامیخوان270میلیون حساب کنن
یعنی به شیطان درس میدن اینا ها کسی هم نیست جلوشون رو بگیره
کم توی بورس جیب ملت رو خالی کردند که اینجا هم دارن دزدی میکنن
مسولین خجالت نکشین اگه فکرمیکنین چیزی مونده انگشت کنین تو ماتحت ملت در بیارین بخورین
ناشناس
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
من رو قیمت 160میلیون خریدار شدم تا فکر می‌کنم نوشت هر مطلبی در وصف آقایان آب را هاونگ کردن است لطفاً راهنمایی بفرمایید چگونه می توانم اون چندرغاز پرداخت اولیه ام رو بگیرم چون برنامه ریزی من تامین 80میلیون دیگر بود آن هم قرار بود مبلغی وام بگیرم .بخدا جی
آقا یکی راهنمایی کنه من چطور پول پیش پرداختم رو پس بگیرم چون هر جوری حساب میکنم توان پرداخت بیشتر از هشتاد میلیون رو ندارم . بنظرم هر توضیحی هم برای آقایان اضافه و آب را پیمانه کردن است .
سید علی موسوی
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
قشنگ دزد شدین بیشرفا
هادی امیری
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
واقعا اینقدر خرتوخر شده که علنا دزدی میکنند تف به غیرت هرچی مسئول بی تفاوت چرا ارزش پول مردم نسبت به تورم حساب نمیکنند،دلار اومده پایین چرا قیمت کارخانه رو اون شیوای کثافت دزد نمیاره پایین،پس معلوم شورای رفاقت،به جای رقابت،خاک توسرت رذل دزد
RR
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
توربو رو روی موتوری میزارند که اولا انقدر با کیفیت باشه که با توربو دوام بیاره. بعد هم خودش از اول یه قدرتی داشته باشه. مطمئنا عمر موتور خیلی کمتر از تنفس طبیعیش خواهد بود. 100 اسب بخار برای یه خودروی 300 میلیونی شرم آوره. انحصار و نبود رقابت یعنی سو استفاده و فساد. چه خودرو چه مسولیت کشور.
ناشناس
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
به نظرم اگه مبلغ اضافی از ۸۰ خواستند هیچ کس پرداخت نکنه باید مجبور بشن به قولشون عمل کنن حق گرفتنیست
ارگ سان
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
چرا تعرفه خودرو بردلشته نمیشه و چرا خودرو های بی کیفیت با این قیمت به مردم داده میشع.علت جز اینکه بخش مهمی از پولی که این شرکتا میگیرن یه راست میره تو جیب بالاترین مقامات سیاسی و امنیتی
ناشناس
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
چین ازاین با کیفیت تر ساخته 20میلیون تومن اون وقت این افتابه رو 260 قیمت گذاشتن انصراف و نخریدن بهترین حرکتی هست این افتابه فروشها رو شاید ادم کنه مرگ بر دزدان
صدف
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
خیلی کثیف هستند، خیلی
مملکت خر تو خر هست
یعنی هیچکی نیست جلوی دزدی این بی ناموسا رو بگیره؟
ناشناس
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
با سلام خیلی راحت سر مردم دارن کلاه می زارن موتورخودرو که تیبا هستش اطاق خودروهم همون برلیانس هست که اصلا طالب نداشت با کمی تغیرات چراغ وجلوپنجره دارن قالب می کنن به مردم
عزت اله مشایخی
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
ازماست که برماست خودمون انتخاب میکنیم چشممون کور وقتی کورکورانه انتخاب میکنیم هرچی سرمون بیاد حقهمونه اهای احمق توکه نمیشناسی کورکورانه نگو مرگبرودرودبر که بعدبفهمی چه غلتی کردی
مهدی
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
منم هشتاد میلیون اولیه رو دادم با حساب اینکه هشتاد موقع تحویل بدم اما الان باید دویست میلیون بدم موندم از کجا حور کنم بخدا اگر بچه هام هوایی نمیشدن برای این خودروی مسخره انصراف میدادم خدا لعنت کنه مدیر عامل شرکت سایپا و رضا شیوا که اصلا مردم براش مهم نیست و فقط طرف خودرو ساز رو گرفتن حداقل افزایش قیمت رو روی نصف دیگر مبلغ مانده محاسبه کنید نه اینکه انگار نه انگار مردم پول اولیه دادن بازم میگم واگذارتون میکنم به خدا
ارسال نظر