تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹
مدیر مرکز بین المللی رشد منطقه آزاد قشم خبر داد؛

واحد فناور قشم نامزد جایزه بین المللی آینده برای طبیعت

مدیر مرکز بین‌المللی رشد منطقه آزاد قشم گفت: محسن رضائی عطاقلی پور، نماینده موسسه غیردولتی و غیرانتفاعی حفاظت از محیط زیست قشم به واسطه فعالیت‌های پژوهشی و حفاظت از محیط زیستی خود به عنوان یکی از ۱۰ نامزد دریافت جایزه بین المللی آینده برای طبیعت در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

اقتصاد۲۴- کمال بیرامیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: مدیرعامل واحد فناور «حفاظت از محیط‌زیست قشم» یکی از واحدهای مستقر در مرکز بین‌المللی رشد منطقه آزاد قشم، توانست از میان 470 نفر شرکت‌کننده‌ای که از بیش از 100 کشور در سراسر جهان در این رقابت شرکت کرده بودند، به‌عنوان یکی از 10 نامزد نهایی دریافت این جایزه انتخاب شود.

بیرامیان در توضیح این جایزه، تصریح کرد: جایزه آینده برای طبیعت (Future for Nature Award) یکی از معتبرترین جوایز بین‌المللی درزمینه حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی است که دبیرخانه آن در شهر آرنهم کشور هلند واقع‌ شده و هرساله به محققین و حافظین طبیعت جوانی که کمتر از 35 سال سن داشته و اقدامات پیشرو و نوآورانه‌ای درزمینه حفاظت از تنوع زیستی ارائه می‌کنند، اعطا می‌گردد.


بیشتر بخوانید: پژوهش برای ساختن و استحکام پایه‌های جامعه یک ضرورت است


به گفته وی؛ موسسه حفاظت از محیط‌زیست قشم از مهرماه سال 1397 فعالیت خود را به‌عنوان یک نهاد رسمی ثبت‌شده آغاز کرد و در سال 1398 با حمایت مرکز بین‌المللی رشد قشم به‌عنوان یکی از واحدهای در حال رشد در این مرکز مستقر گردید و مشغول فعالیت است.

مدیر مرکز بین‌المللی رشد منطقه آزاد قشم افزود: این موسسه محیط زیستی در 2 سال گذشته توانسته موفقیت‌های چشمگیری را درزمینه حفاظت از تنوع زیستی آب‌های نیلگون خلیج‌فارس به دست آورد.

بیرامیان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی برای جوامع محلی ساحل‌نشین جنوب کشور در جهت ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و مشارکتی با همکاری نهادهای ملی و دانشگاهی درزمینه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض دریایی و همچنین دریافت جوایز بین‌المللی ازجمله دستاوردهای موسسه حفاظت از محیط‌زیست قشم می‌باشد.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر