تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۹

نگاهی به قسمت اول سریال قورباغه؛ در مسیر تغییر ذائقه مخاطب

سرانجام بعد از مدت ها انتظار، اولین قسمت ازسریال هومن سیدی روز گذشته به نمایش در آمد.شروعی که نوید یک روایت نو و اثری متفاوت را در بستر نمایش خانگی می دهد.قصه از شهرک اکباتان لوکیشن محبوب هومن سیدی که پیش از این در فیلم های«آفریقا» و «سیزده»نیز شاهد آن بودیم آغاز می شود.یک روایت ملموس از نسل جوان که بی شک همه ما بارها با این نوع نگاه و تفکر مواجه شده ایم.

اقتصاد۲۴ - «قورباغه»در همان شروع بدون این که ادعایش را داشته باشد و چیزی را مانند بیانیه فریاد بزند؛نقد اجتماعی و اختلاف طبقاتی را به همراه دارد به عبارتی مسائلی در خدمت داستان و در چارچوب آن بیان می شود که نیاز امروز جامعه و دغدغه جامعه شناسان است.دوربین پیمان شادمانفر بنا به آنچه در تریلرهای این سریال دیدیم در قسمت های آتی بیش از این ها ما را غافلگیر خواهد کرد اما آنچه در قسمت اول ارائه شد نیز یک استانداردی نو در شیوه تصویربرداری سریال های ایرانی است

آنچه در دوسال گذشته بیش از پیش از این سریال نقل شده و حواشی و شایعاتی را به دنبال داشته حضورنویدمحمدزاده،بازیگرتحسین برانگیز سال های اخیر سینمای ایرانی است.هومن سیدی در تمام آثار سینمایی اش این را به مخاطب ثابت کرده که اسیر بازی چهره سالاری نمی شود و هر بازیگر با هر توانایی و محبوبیتی در خدمت روایت او قرار می گیرد.او در این سال ها در عین معرفی چهره های جدید؛تصویری نو از بازیگرانی که پیش از این شناخت دیگری از آن ها داشته ایم را به مخاطب ارائه می دهد.


بیشتر بخوانید:چهره جدید مهراد جم که خیلی متفاوت است + جزییات


شهاب حسینی،امیرجدیدی و جواد عزتی را در«آفریقا»به یاد آورید.ضمن این که محمدزاده پیش از این که با اقبال گسترده مخاطب مواجه شود در اولین سال های حضور حرفه ای خود با سیدی همکاری داشته است.ترکیب درست بازیگران و شیوه روایت اپنینگ این سریال نیز این موضوع را تایید می کند که قرار نیست روایت را بازیگر مطرحی جلو ببرد و جلوه گری کند بلکه این بازیگر توانا در خدمت روایتی که کارگردان از او خواسته قرار دارد؛چیزی که اکثر سریال های نمایش خانگی به آن بسنده می کنند و با همکاری با چهره های مخاطب پسند و مطرح سینما سعی دارند باگ های دیگری را همچون فیلمنامه،ریتم و کارگردانی پر کنند.

هنوز برای قضاوت این که این سریال چه مسیری را طی خواهد کرد و چه بازخوردی را از مخاطب می گیرد زود است اما آنچه تا کنون به نمایش در آمده نوید یک بدئت گذاری تازه را درسریال سازی ایران می دهد و می تواند آغاز گر مسیری باشد که نمایش خانگی را به یک صنعت موفق و با ثبات تبدیل نماید.

ارسال نظر