تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۹
مدیرعامل منطقه آزاد قشم در دیدار با مسئولان شهر سوزا تاکید کرد؛

تدوین طرح جامع شهر سوزا شرط توسعه و پیشرفت اقتصادی و عمرانی منطقه

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان در دیدار با امام جمعه، اعضای شورای شهر، شهردار شهرسوزا و بخشدار بخش شهاب بر لزوم تهیه و تدوین طرح جامع این شهر برای سرعت بخشیدن به روند توسعه و پیشرفت تاکید کرد.

اقتصاد۲۴- حمیدرضا مومنی در این جلسه گفت: فعالیت های بسیار خوبی طی سال های گذشته در شهر سوزا اجرایی شده اما هنوز هم تا شرایط مطلوب فاصله داریم.

وی تاکید کرد: تهیه و تدوین طرح جامع یکی از نیازهای ضروری امروز شهر سوزا است و شهرداری و شورای شهر باید به شیوه ای برنامه ریزی کنند که هر فعالیت عمرانی و خدماتی در این شهر مطابق طرح جامع اجرایی شود.


بیشتر بخوانید: توسعه و تحول شهر سوزا، نیازمند تدوین طرح جامع است


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: اعضای شورای شهر و شهردار با هماهنگی و همکاری مناسب می توانند از ظرفیت های موجود برای بهبود ارائه خدمات و افزایش کیفیت زندگی ساکنان شهر سوزا حداکثر استفاده را ببرند.

مومنی با اشاره به ضرورت توسعه پارک ها و کمپ پارک شهر سوزا، گفت: افزایش سرانه فضاهای تفریحی و گردشگری در شهر سوزا می تواند به جذب گردشگر در این شهر کمک کند.

وی تصریح کرد: برای انجام مأموریت و مسئولیت‌ها باید از ایجاد حاشیه و تنش جلوگیری کرد و باهم افزایی بخش‌های مختلف از جمله شورای شهر و شهرداری، با جدیت به دنبال حل مشکلات مردم باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با اشاره به برخی مشکلات مالی موجود در مسیر اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها، تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات می‌توان بدون وقفه و توقف پروژه‌ها را اجرایی کرد، به‌شرط آنکه این اقدامات با یک برنامه‌ریزی دقیق و مطابق طرحی جامع باشد.

به گفته مومنی؛ با وجود مشکلات متعدد در حوزه اقتصادی هیچ پروژه عمرانی و اقتصادی در منطقه آزاد قشم متوقف نشده و این موضوع نشان می دهد که می‌توان بدون وقفه پروژه‌ها را اجرایی کرد، به‌شرط آنکه این اقدامات با یک برنامه‌ریزی دقیق و مطابق طرحی جامع باشد.

وی با بیان اینکه وجود برخی ناهماهنگی مانع اجرای طرح های عمرانی در شهر سوزا شده، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در زمینه زیباسازی منظر شهری انجام شده و در آینده نزدیک جانمایی و ساماندهی انبارهای صیادی، چمن ورزشگاه و اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی شهر در سوزا اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین خاطرنشان کرد: انجام طرح‌های توسعه‌ای در سوزا باید براساس یک نقشه راه و طرح جامع صورت گیرد و سند راهبردی این شهر باید سریع‌تر آماده و اجرایی شود.

مومنی در پایان با بیان اینکه طی سال های گذشته اقدامات خوبی در حوزه آموزش و پرورش این منطقه اجرایی شده، ضمن قدردانی از زحمات رییس آموزش و پرورش بخش شهاب شهرستان قشم، از مسئولان اجرایی، اعضای شورای شهر و شهردار شهر سوزا خواست تا با تمام توان برای حل مشکلات تلاش کنند.

امام جمعه اهل سنت شهر سوزا نیز در این جلسه از زحمات و تلاش های صورت گرفته و اجرای پروژه های مختلف عمرانی، اقتصادی، خدماتی و گردشگری در این منطقه توسط سازمان منطقه آزاد قشم طی سال های گذشته، قدردانی کرد.

شیخ احمد سلامی با اشاره نهضت کاشت نخل در نقاط مختلف جزیره، افزود: دوران مدیریت مهندس مومنی برای شهر سوزا دوره پر از خیر و برکت بوده است و امیدواریم با حمایت از شهردار جدید شاهد حل برخی مشکلات در حوزه های عمرانی و اقتصادی این شهر باشیم.

در ادامه عبدالله تشه، شهردار شهر سوزا با قدردانی از تلاش های صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد قشم جهت اجرای طرح های عمرانی و بهبود وضعیت منظر شهری و توسعه سرانه فضای سبز و فضای تفریحی شهر سوزا، به بیان برخی مشکلات و خواسته های مجموعه شهرداری و شورای شهر سوزا پرداخت.

همچنین محرم بهاروند معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه به ارائه گزارشی درباره فعالیت های عمرانی صورت گرفته طی سال های گذشته در شهر سوزا پرداخت و اعلام کرد که با برنامه ریزی صورت گرفته موضوع ساماندهی انبارهای صیادی، گمرک، تجهیزات آتش نشانی، چمن ورزشگاه و همچنین نگهداری و زیباسازی فضای سبز شهر سوزا در آینده نزدیک حل خواهد شد.

براساس این گزارش مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه اعلام کرد که مطالعات اولیه جهت تهیه طرح جامع گردشگری و بررسی پهنه گردشگری شهر سوزا و پیش بینی جانمایی های اقامتی و گردشگری در این شهر آغاز شده است. وی همچنین تاکید که استانداردسازی و ساماندهی مربوط به سایت های پروازی در منطقه نیز مطابق دستورالعمل ها و قوانین موجود آغاز شده و طی روزهای آینده به نتیجه خواهد رسید.

همچنین سلیمان رنجبری، مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته جهت تعیین تکلیف خانواده ها و بررسی پرونده درگذشتگان حادثه کارخانه پودر ماهی ارائه کرد.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر