تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز سه شنبه ۱۶ دی ۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور را اعلام کرد.

اقتصاد۲۴ - دکتر سیماسادات لاری درمورد آخرین آمار کرونا در ایران گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۶۸۶ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۲۰ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵ هزار و ۷۴۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۹ هزار و ۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز دوشنبه ۱۵ دی ۹۹


لاری گفت: ۴۸۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون ۷ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۴۱۶ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

لاری ادامه داد: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

وضعیت نگران‌کننده کرونا در مازندران

سخنگوی وزارت بهداشت، به وضعیت نگران کننده کرونا در استان مازندران اشاره کرد و گفت: اکنون ۴شهرستان در این استان قرمز است، اما با ادامه روند افزایشی مطمئنا شهرستان‌های بیشتری قرمز خواهند شد.

لاری گفت: شهرستان‌های ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در استان مازندران تنها شهرستان‌های قرمز در کشور یعنی در وضعیت بسیار پرخطر هستند. مابقی شهرستان‌های این استان نیز در وضعیت نارنجی یا پرخطر قرار دارند.

وی افزود: نمودار موراد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان مازندران برخلاف روند نزولی بیماری در کشور، در حال صعود است و مطمئنا در صورت ادامه روند افزایشی شهرستان‌های بیشتری از این استان در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

لاری ادامه داد: افزایش تعداد موارد غربالگری، انجام گسترده تست‌های سریع، توسعه مراقبت‌های منزل به منزل و محله به محله در قالب طرح شهید سلیمانی با تلاش شبانه روزی همکاران نظام سلامت استان، هلال احمر و بسیج در حال اجرا است و امیدواریم با هماهنگی تیم‌های نظارتی و حمایتی در قالب طرح مذکور و همکاری جدی مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی به خصوص پرهیز از دورهمی خانوادگی و خودداری از ملاقات محلی در مناطق روستایی، شاهد توقف روند نگران کننده بیماری در این استان باشیم.

ارسال نظر