تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۹

تحول در خدمات اورژانس بيمارستان ميلاد

با استفاده از متخصصین طب اورژانس درکمتر از ۶ ساعت بیماران اورژانس بیمارستان میلاد تعیین تکلیف می‌شوند و موارد زیادی هم بیماران در کمتر از ۲ ساعت تعیین تکلیف شده و در صورت نیاز به بخش منتقل می‌شوند
اقتصاد۲۴ - سرپرست اورژانس بیمارستان میلاد از ایجاد تحول در خدمات اورژانس خبر داد و گفت: از نیمه اسفند ماه سال گذشته، متخصصین طب اورژانس در بیمارستان مستقر و به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.
 

دکتر نسیم غفوریان افزود: متاسفانه با وجود دستورالعمل جامع اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت و استقرار متخصصین طب اورژانس در بسیاری از بیمارستان‌های تهران و کشور، بیمارستان میلاد فاقد متخصصین طب اورژانس بود که با پیگیری و دستور دکتر حمزه زاده مدیر عامل بیمارستان، زمینه خدمات آنان به بیمه شدگان تامین اجتماعی و بیماران فراهم شد.

دکتر غفوریان تعیین تکلیف سریع بیماران اورژانس، کاهش ضریب اشغال تخت‌های اورژانس، افزایش آمار احیای قلبی موفق و افزایش رضایتمندی بیماران را از مزایای استفاده از متخصصین طب اورژانس برشمرد و گفت: با استفاده ازمتخصصین طب اورژانس، تشخیص‌ها دقیق‌تر و شلوغی اورژانس بیمارستان کمتر شده است.

او خاطر نشان کرد: با استفاده از متخصصین طب اورژانس درکمتر از ۶ ساعت بیماران اورژانس بیمارستان میلاد تعیین تکلیف می‌شوند و موارد زیادی هم بیماران در کمتر از ۲ ساعت تعیین تکلیف شده و در صورت نیاز به بخش منتقل می‌شوند در حالی که در گذشته برخی از بیماران روز‌ها و حتی هفته‌ها در اورژانس بلاتکلیف بودند.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰۰ بستری از سوی متخصصین طب اورژانس داریم، خاطر نشان کرد: ۲۶ متخصص طب اورژانس در اورژانس بیمارستان میلاد خدمت رسانی می‌کنند و ۶ متخصص طب اورژانس در یک روز کاری و سه شیفت (۲۴ ساعت) بیماران را ویزیت می‌کنند.

وی گفت: با شیوع بیماری کرونا متخصص عفونی مقیم بصورت ۲۴ ساعته در اورژانس بیمارستان میلاد مستقر شده و بیماران مشکوک به کرونا به متخصص عفونی ارجاع می‌شوند.

دکتر غفوریان از استقرار امدادگر در اورژانس بیمارستان خبر داد و گفت: امداد گران بیماران را از درب ورودی اورژانس به واحد تریاژ هدایت می‌کنند و بعد از تریاژ هم، کمک بهیاران و پرستاران بیماران بد حال را تا قسمت‌های مربوطه همراهی و هدایت می‌کنند.

وی استقرار کارمند پذیرش در واحد‌های بستری اورژانس را اقدام دیگری برای رضایتمندی بیماران دانست وگفت: با این کار از سر درگمی بیماران و همراهان جلوگیری می‌شود.

سرپرست اورژانس بیمارستان میلاد اصلاح فرآیند‌ها و پروتکل‌های داخلی درمانی را از دیگر اقدامات انجام شده برای رضایتمندی بیماران دانست وگفت: به طور مثال پیش از این بیماری که با درد سنگ کلیه به اورژانس مراجعه می‌کرد دردش کنترل و مرخص و به درمانگاه ارولوژی بیمارستان ارجاع می‌شد، اما هم اکنون در صورت اندیکاسیون (الزام پزشکی) از طریق اورژانس بیمارستان با پزشک آنکال مربوطه هماهنگ و بیمار برای درمان قطعی سنگ کلیه بستری می‌شود.

دکتر غفوریان اظهار داشت: الزام ویزیت حضوری بر بالین بیمارانی که نیاز به مشاو. ره دارند از سوی پزشکان آنکال (بر اساس اورژانس یا غیر اورژانسی بودن) در مدت زمان تعریف شده از سوی وزارت بهداشت از دیگر اقدامات انجام شده برای بهبود خدمات و رضایمندی بیماران در اورژانس بیمارستان میلاد است.

ارسال نظر