تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۹
وزیر صمت در مراسم روز ملی صادرات اعلام کرد:

منع صادراتی نداریم/ثبت بیش از ۱۰ میلیارد دلار پرونده در سامانه جامع تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم روز ملی صادرات از ثبت ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار پرونده در سامانه جامع تجارت پس از ابلاغیه‌های جدید صادراتی خبر داد.

اقتصاد۲۴ - علیرضا رزم حسینی در مراسم بیست و چهارمین سالروز ملی صادرات با بیان این مطلب، افزود: صادرکنندگان متعهد مجاهدان اقتصادی هستند و روز ملی صادرات بهانه‌ای برای مطرح شدن مسائل، فرصت‌ها و دغدغه‌های این بخش می‌باشد.

وی همچنین از حضور معاون اول رئیس جمهور در جمع صادرکنندگان و بخش خصوصی قدردانی کرد و گفت: بنده نیز از بخش خصوصی آمده ام و به عنوان نماینده بخش خصوصی در وزارت صمت حضور دارم و در مدت کوتاه باقی مانده از دولت تمام تلاش خود را برای تسهیل روند و فرایند‌های مرتبط با این حوزه انجام خواهم داد.

تعامل با بانک مرکزی برای رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعامل با بانک مرکزی، بیان کرد: اقدامات خوبی در تعامل با بانک مرکزی در رفع تعهدات ارزی انجام شده است و در این راستا صادرکنندگان مجاز شدند ارز خود را یا در سامانه نیما ارز کنند یا به عنوان واردات از محل صادرات به رفع تعهدات ارزی خود مبادرت ورزند.


بیشتربخوانید:نامه انتقادی وزیر صمت به روحانی درباره بخشنامه بانک مرکزی


رزم‌حسینی با بیان برخی آمار‌ها تصریح کرد: از زمان اجرای مصوبه جدید ستاد اقتصادی دولت در آبان ماه، در مقایسه با سال گذشته میانگین واردات روزانه از ۹۵ هزار تن به ۱۰۱ هزار تن و حتی تا ۳۸۰ هزار تن هم ارتقا یافته است که عمده این کالاها، کالا‌های واسطه‌ای مواد اولیه و ضروری بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل مصوبه ۱۷۷ ستاد اقتصادی دولت در دستور کار می‌باشد، گفت: با نمایندگان دستگاه‌های ذیربط به اجماع رسیده ایم و تکمیل مصوبه به زودی در ستاد اقتصادی دولت مطرح و ابلاغ می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از آبان ماه و با ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت در خصوص رفع تعهدات ارزی، ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ثبت پرونده در سامانه جامع تجارت انجام شده است که ۳ میلیارد دلار آن ثبت سفارش نهایی شد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه از صدور بخشنامه‌های خلق الساعه پرهیز شده است، گفت: به دنبال حذف امتیازات و امضا‌های طلایی هستیم و شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع را در دستور کار داریم.

وی با اعلام اینکه منع صادراتی نداریم، اضافه کرد: برخی بخشنامه‌ها مربوط به گذشته است که باید مرتفع شود.

قیمت‌گذاری دستوری را نمی‌پسندم

وزیر صمت همچنین تصریح کرد: هیچ وقت قیمت‌گذاری دستوری را نمی‌پسندم و قیمت‌گذاری دستوری ارز هم نباید وجود داشته باشد.

رزم حسینی در پایان گفت: در مدت زمان کوتاه باقی مانده با همراهی دولت، رئیس‌جمهور و دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را در زمینه تسهیل امورات مرتبط با صنعت، معدن تجارت انجام خواهم داد.

منبع: شاتا
ارسال نظر