تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۹

بازیگر زن سرشناس با پای شکسته جلوی دوربین رفت

پوراندخت مهیمن تعهد در بازیگری را به دردِ پای شکسته‌اش ترجیح داد و تا پایان نقش حمیده در سریال "بیگانه‌ای با من است" هنرنمایی کرد.

اقتصاد۲۴ -  پوراندخت مهیمن درباره نقش حمیده و انتخاب "بیگانه‌ای با من است" گفت: ما همیشه در دوران بازیگری، به اولین ملاکِ انتخاب نقش که می‌اندیشیم، فیلمنامه و بعد کارگردانی است. البته در این سریال قدری موضوع فرق می‌کرد چون با آقای احمد امینی کار کرده بودم و ایشان و حساسیت‌هایشان را به خوبی می‌شناختم. می‌دانستم که او هر کار و اثری را نمی‌پذیرد و بر ظرافت‌ها و ابعادِ مختلف کار آشنا است؛ آن‌قدر که کمتر کسی متوجه شد که با پای شکسته و مجروح کاراکتر حمیده را جلو می‌بردم. فقط چند صحنه که لانگ‌شات (نمای دور) می‌گرفتند آن کفشِ مخصوص را درآوردم و شاید کم و بیش برخی مخاطبِ خاص متوجه شده باشد. 

وی با اشاره به ماجرای شکستن پا و بازی با این شرایط در سریال "بیگانه‌ای با من است" تأکید کرد: تنها ۳ روز پیش از فیلمبرداری سریال، پایم پیچ خورد و یک تکه از استخوان پایم کنده شد. اما به دلیل اطمینانی که به این سریال داشتم به تعهدم عمل کردم و تا پایان، کنار "بیگانه‌ای با من است" بودم. این پا باید جراحی می‌شد اما آقای امینی به من گفته بودند غیر از من به کسی برای این نقش فکر نکرده‌اند و تنها گزینه‌ام. برای بازیگرانی مثل من هیچ چیزی به اندازه تعهد ارجحیت ندارد. در حالی که دکتر به من گفته بود باید این پا عمل شود و هنوز هم خوب نشده و مشکل دارد. چون جراحی نکردم و همان موقع هم با چکمه‌ای که هر دو طرف آن از فلزی بسیار سنگین درست شده بود کار را ادامه دادم.


بیشتر بخوانید:عکس جدید مهران غفوریان و دخترش هانا در یک رستوران


مهیمن با اشاره به اینکه دوست دارم مخاطب ما با تلویزیون آشتی کند،  تصریح کرد: معمولاً احمد امینی پشت سر هم کار نمی‌کند و خیلی هم اصرار به تعدد اثر ندارد. خیلی با وسواس و ظرافت کار می‌کند و با حساسیت‌هایش "بیگانه‌ای با من است" را جلو برد. من و خیلی از بازیگران از آنجایی که ایشان و حساسیت‌ها و اعتبار و دقتش را می‌شناختیم از همان روز نخست قرارداد بستیم.من امیدوارم و با تمام وجود آرزو می‌کنم مردم ایران با تلویزیون خودمان آشتی کنند. از آن طرف هم تلویزیون برنامه‌ها و سریال‌هایی بسازد که مردم را با این رسانه آشتی دهد. هر یک نفر که ماهواره نبیند من را خوشحال می‌کند.

او درباره درگذشت غافلگیرکننده و ناباورانه پرویز پورحسینی گفت: خاطره من با پرویز پورحسینی به اداره تئاتر و فیلم رابطه پوران درخشنده برمی‌گردد که نقش مقابل ایشان را بازی می‌کردم و از آنجا با هنرمندی‌های ایشان آشنا هستم. برایم غافلگیرکننده است که کرونا این هنرمند بزرگ و ارزشمند را از ما گرفت و برای ما که آخرین کار کنار ایشان بودیم بسیار اتفاق هولناک و تلخی بود.

مهیمن در پاسخ به این سؤال که چرا تلویزیون سریال‌هایش همچون گذشته ماندگار نمی‌شود، گفت: این نوستالژی و ماندگاری به شرایطی برمی‌گردد که در وهله اول به فیلمنامه خوب و کارگردان و عوامل حرفه‌ای و کاربلد وابسته است. از طرفی دیگر حال مردم ایران خوب نیست و باید با لطف خداوند متعال و همت و تلاش مسئولین این حال و احوال روز به روز بهتر شود. نویسنده‌ها متن خوبی بنویسند و امکانات خوب در اختیارشان قرار بگیرد. مشکل امروز تلویزیون و سریال‌هایش، متن، کارگردانی و انتخاب بازیگران است. 

او درباره کارهای جدید و علاقه‌اش به آثار طنز سینما و تلویزیون، تأکید کرد: این روزها به دلیل کرونا، کارها را رد می‌کنم و در خانه‌ام تا ان‌شاءالله وضعیت بهتر شود.  دوست دارم نقش‌های طنز بازی کنم و خودم را در این مسیر بیشتر محک بزنم. با احترام به همه سازندگان کمدی و طنز، باید بگویم که امیدوارم کارهای کمدی و طنزِ شریف به من پیشنهاد دهند. واقعاً امیدوارم حال مردم و وضعیت معیشتی و اقتصادی‌شان خوب شود.

ارسال نظر