تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

تجمع اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی در مقابل مجلس

روز گذشته جمعی از اعضاء هیات علمی، کارمندان و پرستاران دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به نابرابری حقوق و دستمزد نسبت به دانشگاه‌های دولتی با در دست داشتن پلاکارد‌هایی در جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

اقتصاد۲۴ - روز گذشته جمعی از اعضاء هیئت علمی، کارمندان و پرستاران دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به نابرابری حقوق و دستمزد نسبت به دانشگاه‌های دولتی با در دست داشتن پلاکارد‌هایی در جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و خواستار پیگیری افزایش حقوق خود و پایان دادن به تبعیض حقوقی نسبت به دانشگاه‌های دولتی شدند.

در این تجمع که علاوه بر کارکنان دانشگاه‌های آزاد شاغل در واحد‌های مختلف تهران؛ از شهرستان‌های دیگر نظیر؛ شوشتر، میانه، ورامین، رودهن، تبریز، ساوه، ایلام، آمل، دماوند و مرند حضور داشتند به بی توجهی مسئولان دانشگاه آزاد نسبت به وضعیت معیشت کارکنان این دانشگاه که به زیر خط فقر کشیده شده اند و حقوقی در حدود نصف کارکنان دانشگاه‌های دولتی دریافت می‌کنند اعتراض داشته و خواستار اقدام نمایندگان مجلس، به ویژه کمیسیون‌های آموزش، اصل ۹۰ و تلفیق برای حل عاجل مسائل این دانشگاه شدند.

در ادامه این تجمع اعتراضی دکتر قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ ضمن حضور در جمع تجمع کنندگان و گوش دادن به مطالبات آنها، با اذعان بر مشکلات مختلف این دانشگاه و به ویژه پرداخت‌های مالی نابرابر و تبعیض آمیز و ضرورت خاتمه بخشی به آنها، وعده ابتکارات قانونی از جمله تهیه و تدوین طرح‌ها و مصوباتی برای انجام اصلاحات و حل و فصل مشکلات ناشی از برابری حقوق را دادند. در ادامه شرکت کنندگان در این تجمع با قرائت بیانیه‌ای مستندات نامه نگاری‌ها و پیگیری‌ها به مراجع ذیربط و از جمله طومار اعتراضی اعضاء هیئت علمی، کارمندان و پرستاران این نهاد را به نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تحویل دادند.
منبع: اعتمادآنلاین
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
من هيئت علمي نيستم ولي دوستان هيئت علمي زيادي دارم. در دانشگاه هم در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد در دولتي(هر دو مقطع) و غيردولتي(فقط ارشد) تدريس مي كنم. تجربه اي كه ميگم بدون هيچ حب و بغضي است. دوست هيئت علمي دانشگاه دولتي من تعهد به حضور در دانشگاه 5 روز در هفته به صورت كامل دارد بايد سالي چند مقاله بدهد و گرنه تذكر دريافت و بعد از چند سال اخراج مي شود در خانه هم كلي وقتش را براي دانشجو مي گذارد و كارها و تكاليفشان را بررسي مي كند و جالبه كه تقريبا 90درصد دانشجويانش ليسانس هستند و دانشجوي دكتري ندارد. دوست هيئت علمي دانشگاه ازاد من فقط يك رو در هفته ان هم پنجشنبه بعد از ظهر به شهرمان مي ايد و تا روز جمعه صبح چند كلاس دارد. و از شنبه تا چهارشنبه كاري در تهران دارد و از ان هم كسب درامد خيلي خوبي مي كند. دوست دانشگاه ازادي من كه اون هم مثل اولي استاديار است تمام دانشجويانش دكتري و ممكن است يك كلاس ارشد هم داشته باشد كه همان پنجشنبه تا جمعه همه را جمع مي كند. سالي 40-50 پايان نامه هم مي گيرد كه پول ان جدا حساب مي شود من داور پايان نامه هايش بوده ام شايد پايان نامه هاي اكثر دانشجويانش جعلي و كار خودشان نبوده است. والله العظيم يك كلمه از انچه كه مي دانستم كم و زياد نكردم. حالا قضاوت با شما.
ارسال نظر