تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

سلطه اپل بر بازار هدفون‌های کاملا بی‌سیم در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰

به‌گفته‌ی کانترپوینت، اپل در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ توانسته سلطه‌اش بر بازار جهانی هدفون‌های کاملا بی‌سیم را حفظ و بیش از یک‌چهارم کل محموله‌ها را ازآنِ خود کند.

اقتصاد۲۴ -خبرگزاری MacRumors باتوجه‌به اطلاعات به‌دست‌آمده از جامعه‌ی آماری کانترپوینت، گزارش جدیدی را مبنی‌بر فروش گجت‌های پوشیدنی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ تدوین کرده است. براساس این گزارش، محصولات اپل بیش از ۲۹ درصد از محموله‌های هدفون‌های کاملا بی‌سیم (TWS) را تشکیل داده‌اند. دراین‌میان، ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها موسوم به اپل واچ نیز توانسته ۲۸ درصد از کل سهم بازار ساعت‌های هوشمند را کسب کند.

کانترپوینت بازار پوشیدنی را به پنج بخش تقسیم کرده است که در بین آن‌ها، لباس‌ها و مچ‌بندهای هوشمند بیشترین تعداد فروش را ثبت کرده‌اند؛ اما با وجود قیمت گران‌تر محصولات اپل در‌مقایسه‌با سایر رقبا، غول دنیای فناوری پیوسته رشد فروش خود را حفظ کرده و عملکردش چشمگیر است.


بیشتر بخوانید:اولین تصاویر مفهومی از نسل بعدی آیپد پرو منتشر شد


برخی از صاحب‌نظران صنعت بر این باورند اکوسیستم قدرتمند iOS که معمولا از مصرف‌کنندگان دارای درآمد زیاد تشکیل می‌شود، عامل اصلی رشد فروش محصولات پوشیدنی اپل بوده است. افزون‌براین، گفته می‌شود کسب‌وکار پوشیدنی‌های سامسونگ نیز رشد زیادی تجربه کرده است.در گزارش مذکور، آمده است جدا از اپل، تمایل مصرف‌کنندگان به خرید محصولات مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی معطوف بوده است؛ به‌طوری‌که نیمی از دَه برند پرفروش محصولاتی در بازه‌ی قیمتی ۲۰ تا ۵۰ دلار عرضه کرده‌اند و شیائومی، یکی از برندهای خوش‌قیمت‌، با کسب ۱۳ درصد از سهام بازار، در رتبه‌ی دوم فهرست کانترپوینت قرار گرفته است. جامعه‌ی آماری یادشده انتظار دارد صنعت هدفون بی‌سیم در سال جاری میلادی با ۸۸ درصد رشد به ۲۳۸ میلیون دستگاه برسد. از قرار معلوم، بخشی از این امر به‌دلیل نبود جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و حذف هدفون‌های سیمی از جعبه‌ی گوشی‌های هوشمند است. لیز لی، تحلیلگر ارشد کانترپوینت، در‌این‌باره می‌گوید:

روند حذف جک و هدفون از دستگاه‌ها در حال تبدیل به محرکه‌ی بزرگی برای رشد بخش TWS (هدفون‌های کاملا بی‌سیم) است. همچنین، این امر به رشد استفاده از رسانه‌ها در گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند و TWS به‌عنوان یکی دیگر از لوازم جانبی ضروری در نظر گرفته خواهد شد.

افزون‌براین، کانترپوینت معتقد است همه‌گیری ویروس کرونا و به‌تبع آن بحران بهداشت جهانی، به افزایش علاقه‌ی مصرف‌کنندگان به سلامتی و تناسب‌اندام کمک کرده است و احتمالا به رشد بیشتر ساعت‌های هوشمند نیز کمک خواهد کرد. این شرکت تخمین می‌زند بازار ساعت‌های هوشمند در میان‌مدت رشد متوسط ​​دو‌رقمی تجربه خواهد کرد و با کاهش قیمتی نسبی محصولات، این رشد با سرعت بیشتری ادامه یابد.

منبع: زومیت
ارسال نظر