اقتصاد۲۴ - به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی ج. ا. ا. پس از درج مندرجات چک در برگ آن، صادر کننده به یکی از ابزارهای دسترسی به سامانه صیاد مراجعه کرده و سپس اقدام به ورود اطلاعات چک و اطلاعات هویتی ذی نفع/ذی نفعان میکند.
بر اساس این گزارش، این مرحله به عنوان ثبت اولیه چک تلقی شده و ثبت نهایی چک در سامانه صیاد مستلزم تایید دریافت چک توسط ذی نفع آن است.
بیشتر بخوانید:نسخه جدید برنامه موبایلی همراه کارت رفاه به بهره برداری رسید
این گزارش میافزاید، "ثبت مندرجات شامل تاریخ سر رسید، مبلغ، اطلاعات هویتی ذی نفع و بابت در برگ چک"؛ "مراجعه به یکی از ابزارهای دسترسی به سامانه صیاد از طریق تلفن همراهی که سیم کارت آن متعلق به صادرکننده چک است"؛ "احراز هویت از طریق یکی از کارتهای بانکی صادر شده از سوی بانکی که دسته چک وی را صادر کرده است"؛ "ورود مندرجات چک در سامانه صیاد" و "تایید و ثبت اولیه چک"، به ترتیب به عنوان مراحل ثبت اولیه برگههای چک در سامانه صیاد، اعلام شده است.
منبع: پرتال بانک رفاه