تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

چند خاصیت شگفت‌انگیز کدو حلوایی

این گیاه کم‌کالری خواص زیاد و عجیبی دارد که اگر از فواید منحصر به‌فرد آن مطلع شوید، حتما به مصرف آن بیشتر علاقه‌مند می‌شوید.

اقتصاد۲۴ - اگر بیماری یا مشکل خاصی دارید حتما برای مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید. 

از سرطان پروستات محافظت می‌کند: مقدار زیاد کار و تنوئید و روی موجود در کدوتنبل، از بزرگ شدن پروستات و تحریک هورمون‌های مردانه که باعث مشکلات پروستات می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

به حفظ سلامت سیستم گوارشی کمک می‌کند: فیبر موجود در کدو همچون یک ملین طبیعی، حرکت روده را بهبود می‌بخشد و مواد زاید را از بدن حذف می‌کند. درصورت مصرف بیش از حد باعث سوءهاضمه یا هضم نادرست، درد شکم، سوزش سردل، گاز معده و نفخ روده می‌شود.


بیشتر بخوانید: ارتباط چاقی با نوعی سردرد


باعث خواب راحت‌تر می‌شود: تخم کدو سرشار از تریپتوفان است که به احساس خواب‌آلودگی، آرامش و راحتی بدن کمک می‌کند. تخم کدوتنبل نه تنها موجب خواب بهتر بلکه سروتونین حاصل از آن باعث خلق و خوی بهتر هم می‌شود.

آب کدو حلوایی برای کلیه‌های سنگ‌ساز مناسب است: برای افرادی که از سنگ‌های کلیه و کیسه صفرا رنج می‌برند، مصرف روزانه آب کدوحلوایی به مدت ۱۰ روز پیشنهاد می‌شود. در این دوره کافی است روزی سه مرتبه و هربار نصف لیوان آب این میوه را مصرف کنند.

از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند: کدو‌حلوایی منبع غنی ویتامین‌های C، E و بتاکاروتن است که همه آن‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند و مصرف آن برای افرادی که مستعد سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل سرد هستند، بسیار مفید است.

منبع: روزنامه خراسان
ارسال نظر