اقتصاد۲۴ - شورای عالی بیمه دربارهی مبنای محاسبه کارمزد موضوع بند ۱ قسمت "د" ماده (۱) و ماده (۲) آیین نامه کارمزد نمایندگی و دلالی رسمی اظهارکرده که مبنای محاسبه کارمزد، حق بیمه پرداخت شده پس از کسر عوارض قانونی بند الف تبصره ۱۰ قوانین بودجه سنواتی کشور و ماده ۳۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و قوانین قبلی مرتبط با قوانین مذکور است.
"حسین طاهری" گفت: با ابلاغ این مصوبه شبکه فروش صنعت بیمه مامور وصول مطالبات و تامین بودجه خیلی از سازمانهای دولتی شده است.
وی، با اشاره به وضعیت اقتصادی کنونی کشور، افزود: شبکه فروش صنعت بیمه دروضعیت معیشتی خوبی به سر نمیبرد وبر اساس تصمیم گیریهایی که میشود فقط نمایندگان محدودی کارمزدهای بالایی میگیرند.
رئیس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی نمایندگان شرکت بیمه آسیا، اظهارکرد:شبکه فروش به عنوان تولیدکنندگان اصلی صنعت بیمه هستند وتولید بیش از ۹۰ درصد برخی از شرکتهای بیمهای توسط شبکه فروش انجام میشود.
وی ادامه داد: اگر شبکه فروش ضعیف شود شرکتهای بیمهای نمیتوانند از رشد کافی برخوردار باشند موضوعاتی که در شورایعالی بیمه و بیمه مرکزی مطرح میشود باید دیدگاههای شبکه فروش را مورد توجه قراردهد.
رئیس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی نمایندگان شرکت بیمه آسیا، مدعی شد که بیمه مرکزی آن نقشی را که انتظار میرود برای شبکه فروش قائل نمیشود.
طاهری، با شاره به برگزاری دو دوره انتخابات هیات رسیدگی به حل اختلاف نمایندگان درسالجاری، افزود: دو نماینده به عنوان نمایندگان تشکلهای صنفی انتخاب شدند که معرفی نامه آنها هنوز بعد از گذشت چندین ماه از سوی بیمه مرکزی صادرنشده است.
رئیس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی نمایندگان شرکت بیمه آسیا، سندیکای بیمه گران ایران را تنها نهادی برشمرد که با تشکیل شورایی نظرات شبکه فروش را جمع آوری واستفاده میکند.
طاهری گفت: تشکلهایی که وجود دارند هنوز نتوانستند به آن قوام لازم برسند البته به تازگی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی نمایندگان صنعت بیمه تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این شورا به بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران معرفی شده، اظهارکرد: به دنبال ثبت این تشکل در وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی هستیم تا بتوانیم نقش آفرینی بهتری در این صنعت بزرگ داشته باشیم.
"حسین طاهری" گفت: با ابلاغ این مصوبه شبکه فروش صنعت بیمه مامور وصول مطالبات و تامین بودجه خیلی از سازمانهای دولتی شده است.
وی، با اشاره به وضعیت اقتصادی کنونی کشور، افزود: شبکه فروش صنعت بیمه دروضعیت معیشتی خوبی به سر نمیبرد وبر اساس تصمیم گیریهایی که میشود فقط نمایندگان محدودی کارمزدهای بالایی میگیرند.
رئیس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی نمایندگان شرکت بیمه آسیا، اظهارکرد:شبکه فروش به عنوان تولیدکنندگان اصلی صنعت بیمه هستند وتولید بیش از ۹۰ درصد برخی از شرکتهای بیمهای توسط شبکه فروش انجام میشود.
وی ادامه داد: اگر شبکه فروش ضعیف شود شرکتهای بیمهای نمیتوانند از رشد کافی برخوردار باشند موضوعاتی که در شورایعالی بیمه و بیمه مرکزی مطرح میشود باید دیدگاههای شبکه فروش را مورد توجه قراردهد.
رئیس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی نمایندگان شرکت بیمه آسیا، مدعی شد که بیمه مرکزی آن نقشی را که انتظار میرود برای شبکه فروش قائل نمیشود.
طاهری، با شاره به برگزاری دو دوره انتخابات هیات رسیدگی به حل اختلاف نمایندگان درسالجاری، افزود: دو نماینده به عنوان نمایندگان تشکلهای صنفی انتخاب شدند که معرفی نامه آنها هنوز بعد از گذشت چندین ماه از سوی بیمه مرکزی صادرنشده است.
رئیس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی نمایندگان شرکت بیمه آسیا، سندیکای بیمه گران ایران را تنها نهادی برشمرد که با تشکیل شورایی نظرات شبکه فروش را جمع آوری واستفاده میکند.
طاهری گفت: تشکلهایی که وجود دارند هنوز نتوانستند به آن قوام لازم برسند البته به تازگی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی نمایندگان صنعت بیمه تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این شورا به بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران معرفی شده، اظهارکرد: به دنبال ثبت این تشکل در وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی هستیم تا بتوانیم نقش آفرینی بهتری در این صنعت بزرگ داشته باشیم.
منبع: چابک آنلاین