تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

حمله گسترده ملخ های صحرایی به کشور از دو هفته دیگر

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور از ورود دسته گسترده ای ملخ صحرایی به کشور از هفته های آینده خبرد

اقتصاد۲۴ - سعید معین در پاسخ به اینکه تا کنون در چه سطحی با آفت ملخ صحرایی مبارزه شده و این آفت چه استان هایی را درگیر کرده است؟ گفت:در آبان ماه یک دسته  کوچک ملخ صحرایی از پاکستان وارد کشور و شهرستان بشاگرد استان هرمزگان شد. در آذرماه هم دسته ای دیگر از سمت کویت وارد استان های خوزستان و بوشهر شد و به طور کل در سطحی بالغ بر۲۲۹ هکتار علیه آفت ملخ صحرایی مبارزه شده است.

وی ادامه داد: قرار بود ریزش گسترده ملخ صحرایی به کشور از ابتدای بهمن صورت گیرد ولی این حمله براساس فاکتورهایی چون دما و جهت وزش باد احتمالا در اواخر بهمن و اوایل اسفند است، زیرا جهت باد تا کنون به سمت ایران نبوده است ولی تا تیرماه از سمت شبه جزیره عربستان جهت باد به سمت ایران خواهد بود.


بیشتر بخوانید: عارضه جدید ویروس کرونا کشف شد


مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور اضافه کرد: دسته های ملخ صحرایی از شرق آفریقا یعنی سواحل سودان، جیبوتی، اتیوپی، اریتره و سومالی وارد شبه جزیره عربستان می شوند و با مناسب شدن شرایط به  شمال عربستان حرکت می کنند. پس از آن وارد جنوب ایران می شود.

معین تصریح کرد: حمله اصلی از دو تا سه هفته دیگر آغاز می شود و استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب فارس را درگیر خواهند کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر