نسل جدید این موتور افسانهای، بسیار شبیه به مدل قدیمیتر Busas از آب در آمده است. البته اندکی حجیمتر و عضلانیتر! شاید آنقدرها زیبا نباشد، این فرم طراحی یک دلیل مشخص دارد، ضریب درگ پایینتر.
بیشتر بخوانید:نسخه ویژه پورشه باکستر ۲۵ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد
سوزوکی هایابوسا مدل ۲۰۲۲ همچنان تا ۲۹۷ کیلومتر بر ساعت، سرعت میگیرد و دسترسی به سرعتهای بالاتر برای آن، به طور الکترونیکی محدود شده است. هایابوسای جدید، اینک توانسته استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس کند و از این پس، آلودگی صوتی کمتری هم نسبت به گذشته دارد.
قدرت و گشتاور، هر دو به میزانی جزئی، کمتر شده اند و حالا هایابوسا ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۱۱ پاوند فیت گشتاور را راهی چرخ عقب میکند. البته که پیشرانه ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر سوزوکی، یک اوور هال اساسی را تجربه کرده است و سوزوکی ادعا میکند که علیرغم تغییرات کاهشی٬ این شیطان دوچرخ همچنان میتواند سریعترین شتابگیری ممکن را نسبت به اسلاف خود ارایه دهد. با گنجاندن سیستم راندن هوشمند (SIRS) در هایابوسای جدید، ایمنی راکب هم تا حد قابل توجهی ارتقا پیدا کرده است. پیکج SIRS از ترمزهای ضد قفل هوشمند، سیستم کنترل دستی چرخها، سیستم کنترل کشش و سیستم انتخاب حالتهای راندن تشکیل مییابد. کوییک شیفتر اکنون به صورت استاندارد در هایابوسا ۲۰۲۲ وجود دارد و یکی دیگر از ویژگیهای برجسته این موتور سیکلت گران قیمت، سیستم تعلیق نیمه الکترونیکی ساخته شده توسط KYB است.
پای هایابوسا ۲۰۲۲ احتمالا از اواخر سال ۲۰۲۱ به نمایندگیهای سوزوکی باز میشود. قیمت پایه این موتور سیکلت ژاپنی از ۱۸,۵۹۹ دلار استارت میخورد و بسته به آپشنها و مشخصات، بالاتر هم میرود.