تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

آئودی ای ترون GT و RS ای ترون معرفی شد

جدیدترین محصول تمام برقی آئودی برای رقابت با پورشه تایکان ساخته شده است. ای ترون GT و RS ای ترون، ۴۶۹ و ۵۹۰ اسب‌بخار قدرت دارند.

اقتصاد۲۴- در بازار خودرو‌های اسپرت، محبوبیت آئودی به‌اندازه مرسدس بنز، پورشه و بی‌ام‌و نیست. این موضوع، گاهی موجب نادیده گرفتن دست‌اورد‌های تاریخی آئودی در مباحث فنی و مهندسی می‌شود. سیستم دو دیفرانیسل کواترو برای خودرو‌های اسپرت، پیشرانه توربوشارژ ۵ سیلندر، موتور V۱۰۰ لامبورگینی و فناوری چراغ‌های LED با نمایش متنوع گرافیکی، ابتکار‌های ماندگار آئودی در سال‌ها اخیر هستند.

آئودی مشابه دیگر غول‌های خودروسازی آلمان، برنامه‌ای ویژه برای تولید انواع مدل‌های برقی دارد. سال پیش، کراس‌اور الکتریکی آئودی‌ای ترون (e-Tron) رونمایی شد و حالا با استفاده از پلتفرم R۸، دو مدل سدان اسپرت الکتریکی به سبد شرکت سازنده اضافه می‌شود.

احتمالا، موفقیت باورنکردنی پورشه تایکان در بازار جهانی، مهم‌ترین مشوق آئودی در ساخت‌ای ترون GT و RS‌ای ترون بوده است. آئودی‌ای ترون GT مشابه نسخه پایه از تایکان، دارای باتری لیتیوم یون ۹۳/۴ کیلووات ساعت با سیستم برق ۸۰۰ ولت خواهد بود که ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها را در ۲۳ دقیقه شارژ می‌کند. سدان برقی آئودی دارای دو موتور برقی روی محور‌های جلو و عقب است که در ارزان‌ترین مدل، ۴۶۹ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. نسخه ویژه با نام RS‌ای ترون، ۵۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

AUDI e-tron GT quattro آئودی‌ای ترون جی تی نمای روبرو AUDI e-tron GT quattro آئودی‌ای ترون جی تی نمای سه رخ AUDI e-tron GT quattro آئودی‌ای ترون جی تی نمای جانبی AUDI e-tron GT quattro آئودی‌ای ترون جی تی نمای سقف AUDI e-tron GT quattro آئودی‌ای ترون جی تی نمای مقابل AUDI e-tron GT quattro آئودی‌ای ترون جی تی نمای چراغ AUDI e-tron GT quattro آئودی‌ای ترون جی تی نمای گروهی AUDI e-tron GT quattro آئودی‌ای ترون جی تی در حرکت
سدان‌های برقی آئودی، با فناوری افزایش قدرت موقت (Overboost) ارائه می‌شوند. این سیستم به خودرو امکان می‌دهد تا برای مدتی کوتاه، مثل لحظه شتاب‌گیری ناگهانی، ۵۲۲ اسب‌بخار برای آئودی‌ای ترون GT و ۶۳۷ اسب‌بخار برای RS‌ای ترون فراهم شود. این شرایط، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت‌ای ترون GT را به ۳/۹ ثانیه می‌رساند که نسبت به ارزان‌ترین نسخه تایکان یا تسلا مدل S، کندتر است. این زمان‌گیری برای RS‌ای ترون، ۳/۱ ثانیه خواهد بود. میانگین شعاع حرکتی سدان‌های الکتریکی آئودی با یک شارژ کامل، حدود ۳۷۰ تا ۳۸۰ کیلومتر پیش‌بینی شده است.


بیشتر بخوانید: موستانگ شلبی GT۵۰۰CR کلاسیک با امکانات مدرن معرفی شد


امکانات جالبی در آئودی ای‌ترون GT و RS وجود دارد که فراتر از تایکان عمل می‌کند. مثلا راننده می‌تواند ارتفاع بدنه را حدود ۴/۲۵ سانتی‌متر تغییر دهد. همچنین فناوری گردش محور چرخ‌های عقب، به‌صورت استاندارد روی RS ای‌ترون نصب می‌شود و برای‌ای ترون GT نیز قابل سفارش خواهد بود. در کابین، ادوات فیبر کربن، نمایشگر ۱۲/۳ اینچ لمسی، پنل دیجیتال پشت فرمان و صندلی‌های اسپرت وجود خواهد داشت.

طراحی بیرونی و داخلی سدان برقی آئودی در مقایسه با پورشه تایکان، خلاقیت و آینده‌نگری کمتری دارد. این محصول، نسبتا ساده و مشابه یک خودرو بنزینی به نظر می‌رسد. چرخ‌های ۲۰ اینچ یا نمونه‌های سفارشی ۲۱ اینچ، چراغ‌های LED ماتریکس و حالت کوپه در نمای جانبی، برتری خاصی برای‌ای ترون GT ایجاد نمی‌کنند.

آستانه قیمت سدان برقی آئودی، ۱۰۰ هزار دلار است. نسخه RS نیز با اختلاف قیمت ۴۰ هزار دلاری فروخته خواهد شد. روی کاغذ، قیمت ۱۰۴ هزار دلاری تایکان ۴S، مزیت مهمی برای پورشه محسوب می‌شود، اما آئودی برای نسخه پایه از محصول خود، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری ارائه می‌دهد.

منبع: زومیت
ارسال نظر