تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
در اطلاعیه بیمه مرکزی مطرح شد:

راننده محوری، نسخه شفابخش رشته بیمه‌ای شخص ثالث

در پی تغییر نحوه نقل و انتقال تحفیف های بیمه های شخص ثالث، بیمه مرکزی ایران در راستای تنویر افکار عمومی با انتشار اطلاعیه ای رسمی توضیحاتی را منتشر کرد.
اقتصاد۲۴ - انتقال تخفیف بیمه‌نامه شخص ثالث از بیمه‌گذار به خودروی مشابه مالک، والدین، همسر یا فرزندان بلاواسطه، از مصوبات بسیار ارزشمند مجلس محترم شورای اسلامی به شمار می‌رود و گام بلندی است که در قانون جدید بیمه شخص ثالث برای حفظ منافع بیمه گذاران برداشته شده است.

انتقال تخفیف بیمه‌نامه شخص ثالث از بیمه‌گذار به خودروی مشابه مالک، والدین، همسر یا فرزندان بلاواسطه، از مصوبات بسیار ارزشمند مجلس محترم شورای اسلامی به شمار می‌رود و گام بلندی است که در قانون جدید بیمه شخص ثالث برای حفظ منافع بیمه گذاران برداشته شده است.

کنار زدن غبار سوتفاهم ها، تعبیر‌های نادرست و شفاف سازی دستورالعمل‌های تازه از ماموریت‌های نهادناظر است که انتقال تخفیف‌های درنظر گرفته شده در بیمه نامه شخص ثالث یکی از جلوه‌های صیانت از حقوق بیمه گذاران به شمار می‌رود. بازنشر و تشریح شرایط انتقال این مزیت‌های بیمه ای، رسالت رسانه‌هایی است که برای حفظ منافع عمومی تلاش می‌کنند و روشنگری در خصوص آخرین اصلاحات قانون بیمه شخص ثالث بیش از پیش در گرو پرداختن جدی و پیگیر رسانه‌ها به موضوعی است که گروه مخاطبان آن از مرز سی میلیون هموطن نیز فراتر می‌رود.
بیشتر بدانید: رعایت الزامات تخفیف بیمه شخص ثالث
تخفیف‌های درنظر گرفته شده برای تهیه بیمه نامه شخص ثالث، حق مسلم کسانی است که با رعایت مقررات، قانونمداری، احتیاط و مسئولیت اجتماعی از مزایای قانونی بهره‌مند شده اند و طبیعتا حق تقدم آنان برای استفاده از این مزیت خاص، محفوظ است.

طراحان آیین نامه جدید اعمال تخفیفات بیش از هر مولفه دیگری برای حفظ حقوق ذینفعان اصلی، برنامه ریزی کرده اند و حتی برای حفظ حقوق مترتب برای دارندگان تخفیف در خصوص شیوه‌های دیگر انتقال آن هم تدابیری اندیشیده اند.

در این میان "سامانه سنهاب" به عنوان چشم تیزبین صنعت بیمه و مرکز داده‌های بیمه‌ای این صنعت، نقش مهمی در پایش تخفیفات دارد و نکته مهم این است که اطلاعات ثبت نشده در این سامانه‌ها با اتخاذ راهکار‌هایی به قوت خود باقی خواهد بود.

بی تردید تبصره ماده شش قانون بیمه اجباری شخص ثالث می‌تواند از نشانه‌های آشکار اعتمادسازی و حفظ حقوق بیمه گذارانی باشد که پیش از این نگرانی‌هایی برای هدررفت سال‌های قانونمداری خود بودند.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فرشاد
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
طرحتون خیلی خیلی مسخره و آبکی هست،
فقط میخواین از مردمی که هم وطن شما هستن،پول بیشتری بگیرین،در صورتی که خدماتتون نه تنها بالا رفته که ریزش هم داشته
اقا،من ۱۰ ساله که رانندگی میکنم و تا حالا ۱ بار هم تصادف نکردم،الان چرا با داشتن ماشین مدل ۹۰ باید حق بیمه یه ماشین صفر رو بدم؟
اونم به خاطر اینکه ماشین رو تازه خریدم و ماشین قبلی تعویض پلاک نشده
از خدا بترسین،ندیدین و نشنیدین که خدا با امثال شما چیکار میکنه؟
توی این وضع بد که مردم شرمنده خانوادشون هستن به دلیل گرونی همه چیز،پوشاک،خوراک،درمان،سرپناهو.....این چه کاریه باهامون میکنین؟خدا لعنتتون کنه
ارسال نظر