تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
مهدی خلف خانی:

کارگاه آموزشی بافت تابلوفرش به همت موسسه مردم نهاد جوانان کارآفرین نواندیش آغاز شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: کارگاه آموزشی بافت تابلوفرش به همت موسسه مردم نهاد «جوانان کارآفرین نواندیش» با هدف توانمندسازی جوامع محلی و اشتغالزایی خانگی و پایدار برگزار باشد.


اقتصاد۲۴ - مهدی خلف خانی اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو، اداره ورزش و جوانان و هلال احمر شهرستان شوط به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان در حوزه توسعه فرهنگ، هنر و صنایع خلاق منطقه رویکرد هم افزایی داشته و از مشارکت نهاد‌های مردم نهاد، جوانان کارآفرین و نواندیش استقبال می‌کند.


بیشتر بخوانید: واحد تولیدی پرده گستر خورشید در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید


خلف خانی در ادامه با بیان اهداف این کارگاه آموزشی ادامه داد: توانمندسازی علاقمندان در زمینه بافت تابلو فرش و توسعه صنایع خلاق منطقه، ایجاد ارتباط بین کارآموزان با مراکز تولید و فروش تابلو فرش در سطح کشور، افزایش اشتغال در خانه در منطقه و تولید ثروت در خانه، توانمند سازی زنان بی سرپرست برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش سهم صنایع خلاق در اقتصاد منطقه از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو جامعه مخاطبان این کارگاه را متقاضیان اشتغال خانگی خصوصا زنان سرپرست خانوار، بی سرپرست یا بدسرپرست و علاقمندان عنوان کرد.

کارگاه آموزشی و توانمند سازی جامعه محلی به مدت ده روز با هدف ایجاد اشتغال پایدار و گسترش خوداشتغالی افراد نیازمند در منطقه، با همکاری اداره ورزش و جوانان، مرکز فنی و حرفه‌ای و اتحادیه قالیبافان و هلال احمر شهرستان شوط در حال برگزاری است.

منبع: منطقه آزاد ماکو
ارسال نظر