تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
سیاوش وحدت:

شهرک صنعتی بجنورد ۲۲۰ کیلووات برق خورشیدی تولید می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: این شرکت با به‌کارگیری سلول‌های خورشیدی در شهرک صنعتی بیدک بجنورد، ۲۲۰ کیلووات برق در ساعت تولید و به شرکت توزیع استان ارائه می‌کند.


اقتصاد۲۴ - سیاوش وحدت اظهار داشت: این نخستین اقدام در بین شهرک‌های صنعتی استان برای تولید برق با استفاده از سلول‌های خورشیدی است که در مرکز فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی بیدک بجنورد راه اندازی شده است.

وحدت افزود: با توجه به مصوبه دولت درباره تامین ۲۰ درصد برق ادارات از منابع تجدیدپذیر، تولید برق از سلول‌های خورشیدی در شرکت شهرک‌های صنعتی کلید خورد و هم اکنون توان تولید شهرک صنعتی بیدک به ۲۲۰ کیلو وات در ساعت رسیده است.


بیشتر بخوانید: ظرفیت‌های تجاری و تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد/ جذب سرمایه‌گذار خارجی در خراسان شمالی


وی با بیان این که مرحله نخست این طرح در سال ۹۷ اجرا شده است، اظهار داشت: مرحله دوم این طرح نیز به تازگی اجرایی شده و در مجموع ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه دربر داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به اینکه با تمام واحد‌های صنعتی برای استفاده از برق خورشیدی مکاتبه شده است، گفت: با توجه به نوسانات برقی که امسال اتفاق افتاد و برخی واحد‌ها نیز متضرر شدند، استفاده از برق خورشیدی می‌تواند راهکاری مناسب برای تولید برق واحد‌ها باشد و واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها می‌توانند در این جهت اقدام کنند.

وحدت خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی واحد‌های مستقر در شهرک صنعتی اسفراین هم برای استفاده از برق خورشیدی اقدام کرده اند. خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد. مصرف سالانه برق در استان خراسان شمالی بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات است که کمتر از یک درصد آن در حوزه صنعت مصرف می‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر