تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
طی نشستی مطرح شد:

ساماندهی اتباع خارجی شاغل در بازار‌های قشم و درگهان

رفیعی گفت: اگر قرار است این وسایل حمل بار شامل سه چرخه‌ها و چرخ دستی‌ها در بازار‌های قشم و درگهان ساماندهی شود، قبل از هرچیز متولی این اقدام تعیین شود.

اقتصاد۲۴ - نشست ساماندهی اتباع خارجی در قشم و درگهان با هدف ساماندهی تردد سه چرخه‌ها و چرخ دستی‌ها در بازار‌های این دو شهر که توسط اتباع خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند با ریاست حسین رفیعی مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور جمعی از مدیران و روسای ادارات این سازمان و همچنین برخی از مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی و نظامی شهرستان در محل دفتر مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

حسین رفیعی مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دراین نشست با تاکید براینکه به اتباعی که مجوز اقامت ندارند تحت هیچ شرایطی نباید خدمات ارائه شود، گفت: اگر قرار است این وسایل حمل بار شامل سه چرخه‌ها و چرخ دستی‌ها در بازار‌های قشم و درگهان ساماندهی شود، قبل از هرچیز متولی این اقدام تعیین شود و در مرحله بعد ارائه هرگونه خدمات به این وسایل از طریق صاحبان صنف ایرانی دارای پروانه کسب رسمی صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید: ۱۵ پروژه بزرگ توسط ریاست جمهوری بطور فوق العاده در قشم افتتاح می‌شود


به گفته وی اتباع خارجی که این وسایل را استفاده می‌کنند، حتما باید کارت اقامت معتبر داشته باشند و دراین شرایط می‌توان آن‌ها را از نظر ارائه خدمات مختلف از جمله تسهیلات بیمه‌ای حمایت کرد، منوط براینکه لباس فرم مخصوص و وسیله نقلیه شان نیز پلاک داشته باشند و محدوده فعالیت آن‌ها نیز مشخص شود.

رفیعی با اشاره به اینکه این طرح به صورت پایلوت سه یا چهارماهه در درگهان اجرا می‌شود و سپس به بازار‌های قشم نیز تعمیم می‌بابد بر ضرورت گذاشتن جلسات آموزشی برای اتباع خارجی شاغل دراین وسایل نقلیه تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف ساماندهی این اتباع، جلوگیری از جابجایی کالا‌ها و اجناس غیرمجاز است و آشنایی این اتباع با مقررات و قوانین حاکم بر منطقه آزاد قشم می‌تواند مانع وقوع بسیاری از جرایم توسط این افراد شود.

براساس این گزارش سلیمان رنجبری مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم نیز دراین نشست با ارائه گزارشی از وضعیت کسانی که این وسایل حمل بار را در درگهان و قشم استفاده می‌کنند، اکثریت قریب به اتفاق این افراد را اتباع خارجی خواند و بر ضرورت ساماندهی این افراد تاکید کرد.

گفتنی است دراین نشست رییس پلیس راهور شهرستان قشم و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی و نظامی شهرستان قشم نیز نقطه نظر‌های خود را درخصوص ساماندهی اتباع خارجی و وسایل حمل بار مورد استفاده آن‌ها در شهر‌های قشم و درگهان مطرح کردند.

منبع: برنا
ارسال نظر