تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
شادلو:

کمبودی در عرضه محصولات باغی نداریم

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت:با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، مازاد تولید و ذخیره مناسب در سردخانه‌ها کمبودی در عرضه محصولات باغی نداریم.

  اقتصاد۲۴ - مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه امکان عرضه مستقیم محصول از سوی کشاورزان وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به آنکه در برخی مواقع فاصله باغ تا مراکز استان به ۳ هزار کیلومتر می‌رسد، از این رو امکان عرضه مستقیم محصول وجود ندارد.

وی افزود: بنابر قانون، مغازه داران برحسب فاکتور می‌توانند ۳۰ درصد سود لحاظ کنند که به سبب ضعف در نظارت ها، گاهی اختلاف قیمت از باغ تا بازار چشمگیر است.


بیشتربخوانید: گرانی میوه در عین فراوانی


شادلو با بیان اینکه عرضه محصولات در میادین میوه و تره بار مراکز استان‌ها به صورت حق العمل کار است، گفت: میادین میوه و تره بار مراکز استان‌ها محصول را بر مبنای کیفیت و شرایط بازار قیمت گذاری می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران قیمت خرید هر کیلو سیب روی درخت از باغدار را ۵ تا ۸ هزار تومان، پرتقال شمال را ۵ تا ۷ هزار تومان و کیوی را ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت پرتقال جنوب روی درخت ۵۰ درصد و نارنگی جنوب ۲ تا ۳ برابر بیش از قیمت محصولات شمال است که بر این نرخ‌ها هزینه جمع آوری، بسته بندی مواد اولیه، حمل و نقل و هزینه نگه داری در سردخانه اضافه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر