تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸ هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا و ۱۰۸ فوتی ناشی از این بیماری در کشور طی شبانه روز گذشته خبر داد.

اقتصاد۲۴ - دکتر سیماسادات لاری درمورد آخرین آمار کرونا در ایران گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۸۱۲ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۱۸۱ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۹۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

لاری ادامه داد: سه هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون ۱۰ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۴۰۹ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

کرونا؛ مهاجم‌تر و سرکش‌تر از قبل

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ویروس جهش یافته کرونا مهاجم‌تر از گذشته شده است، گفت: سد مقابله با ویروس جهش یافته تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده جدی از ماسک، پرهیز از تردد غیرضروری و محدود شدن جمع‌های خانوادگی است.

لاری گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی که هم اکنون در بسیاری از استان‌های کشور در حال گردش است چندین برابر ویروس قبلی قدرت سرایت دارد و مهم‌ترین سد مقابله با ویروس جهش یافته، تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده جدی از ماسک، پرهیز از تردد غیرضروری و محدود شدن جمع‌های خانوادگی است.

وی افزود: ممکن است مردم از بیان مکرر توصیه‌های بهداشتی از سوی مسئولین بهداشتی خسته شده باشند، اما کرونا از ما خسته نشده و این بار مهاجم‌تر در کمین ما است. امیدواریم با تقویت حساسیت عمومی نسبت به کووید۱۹ با کمک و یاری یکدیگر مانع از ایجاد موج چهارم بیماری در کشور شویم.

ارسال نظر