تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران خبرداد:

افزایش ۲ برابری توزیع مرغ با نرخ مصوب در سطح خرده فروشی تهران

 سالمی با اشاره به افزایش ۲ برابری توزیع مرغ دولتی گفت: با افزایش مراکز عرضه و همچنین میزان عرضه مرغ، قیمت این محصول هفته آینده به نرخ مصوب می‌رسد.

اقتصاد ۲۴ -مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران افزود: تاکنون مرغ گرم تنها از طریق میدان بهمن بین خرده فروشی‌ها توزیع می‌شد، اما از امروز توزیع مرغ به خرده فروشی‌ها در میدان تره بار پیروزی آغاز شده و از فردا هم در میدان تره‌بار تهرانپارس این توزیع آغاز می‌شود، هفته آینده نیز سردخانه هشت شهریور واقع در غرب تهران توزیع عمده مرغ را برای خرده‌فروشی‌ها آغاز می‌کند.

سالمی گفت: همچنین علاوه بر افزایش مراکز توزیع، میزان توزیع نیز که قبلا ۴۰۰ تن در روز بود به ۸۰۰ تن در روز برای مرغ گرم افزایش می‌یابد.

وی افزود: از سوی دیگر از امروز توزیع مرغ منجمد نیز آغاز شده و روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن مرغ منجمد نیز توزیع خواهد شد.

سالمی گفت: برای تامین نیاز مرغ در تهران ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن مرغ که از سایر استان‌ها وارد تهران می‌شوند از طریق کشتارگاه‌ها بین مراکز عرضه توزیع می‌شود.

وی افزود: از امروز، همزمان با افزایش عرضه مرغ، نظارت بر مراکز عرضه مخصوصا خرده فروشی‌ها نیز افزایش می‌یابد و قرار است در این رابطه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات اقدامات لازم را انجام دهند تا از دلال بازی و سودجویی در عرضه مرغ جلوگیری شود.


بیشتربخوانید:عرضه‌های خارج از شبکه در توزیع مرغ باید مسدود شود


مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: با توجه به افزایش میزان توزیع و همچنین مراکز توزیع، از هفته آینده قیمت مرغ به نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در تمامی مراکز عرضه می‌رسد.

گفتنی است در حال حاضر براساس مشاهدات میدانی در خرده فروشی‌ها مرغ تا قیمت کیلویی ۳۴ هزار تومان نیز عرضه می‌شود و برای خرید مرغ با قیمت مصوب در میادین میوه و تره‌بار صف‌های طولانی وجود دارد و این برای چندمین بار در هفته‌های اخیر است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی وعده رسیدن مرغ به نرخ مصوب را می‌دهند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر