تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸هزار و ۴۹۵ مبتلای جدید کووید۱۹ و ۸۶ فوتی کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

اقتصاد۲۴ - دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۸۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: سه هزار و ۷۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.


بیشتر بخوانید: تکمیل واکسیناسیون کرونای سالمندان تا تیر ۱۴۰۰


وی ادامه داد: تا کنون ۱۰ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۱۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

شیوه صحیح استفاده همزمان از دو ماسک از زبان سخنگوی وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت با ارائه توضیحانی پیرامون نحوه صحیح استفاده از دو ماسک همزمان، گفت: مطمئنا ماسک دوم به بستن درز‌های ماسک اول کمک می‌کند.

دکتر سیما سادات لاری، گفت: استفاده از ماسک به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده از ابتلا به کووید۱۹ شناخته می‌شود، اما باید توجه داشت که اگر ماسک مورد استفاده به درستی روی صورت قرار نگیرد، با عبور احتمالی ذرات ویروس از کناره‌های ماسک، خطر ابتلا به کرونا افزایش خواهد یافت.

وی افزود: توصیه می‌کنیم در صورتی که قرار است از دو ماسک همزمان استفاده کنید، یک ماسک سه لایه از زیر و یک ماسک پارچه‌ای بر روی آن قرار دهید. ماسک سه لایه زیرین باید به شکل کامل روی صورت قرار گرفته و از عدم ایجاد هرگونه شکاف بین ماسک زیرین و صورت اطمینان حاصل کنید. مطمئنا ماسک دوم به بستن درز‌های ماسک اول کمک می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر