تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

آخرین آمار جهانی کرونا امروز دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته بیش از ۸۰ هزار نفر در برزیل به ویروس کرونا مبتلا شده و مجموع مبتلایان در این کشور از ۱۱ میلیون نفر عبور کرد.

اقتصاد۲۴ - بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۱۷ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۱۲ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۳۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۹۲ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۶۱ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۴۱ هزار و ۹۶۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۹ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۲۵۰ نفر رسیده است؛ تاکنون ۵۳۷ هزار و ۸۳۸ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۸ هزار و ۶۹۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۱ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۳۹۸ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۱۵۷ هزار و ۸۹۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۸۰ هزار و ۲۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۱ میلیون و ۱۹ هزار و ۳۴۴ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۲۶۵ هزار و ۵۰۰ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار جهانی کرونا امروز یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹


کشور‌های روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۴ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۷۷۶، ۴ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۵۲۰، ۳ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۲۳۳، ۳ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۱۲ و ۳ میلیون و ۶۷ هزار و ۴۸۶ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های ترکیه با ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۱۷ مبتلا و آلمان نیز با ۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۶۵۵ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به ترتیب با ۲۰ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۶۵۶، ۱۰ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۹۸ و ۹ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۱۷۸ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

منبع: تسنیم
ارسال نظر