تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

چوب حراج بر میراث هنری طراح مشهور

خانه حراج سوتبیز به‌زودی بعضی از اشیای هنری و عتیقه در مجموعه‌های به‌جامانده از «کارل لوگرفیلد»، طراح مشهور و مدیر اجرایی خانه مد شنل را به حراج خواهد گذاشت.

اقتصاد۲۴ - از روزنامه هنر چاپ لندن، خانه حراج سوتبیز (Sotheby’s) اعلام کرده است اشیایی از مجموعه‌های مختلف این چهره مشهور صنعت مد در نیمه دوم سال میلادی جاری (مهر ۱۴۰۰ به بعد) در موناکو حراج خواهد گذاشت.

سوتبیز در بیانه‌ای اعلام کرد: انتخاب موناکو به عنوان محل حراج به دلیل پیوند‌های قوی لوگرفیلد با شاهزاده‌نشین موناکو و خانواده حاکم آن بوده است. بر اساس این بیانیه اشیا توسط کارگزار مالی لوگرفیلد برای حراج انتخاب می‌شوند.

روند ارزش‌گذاری اشیا دو ماه به طول خواهد انجامید و سوتبیز فعلا در مورد جزئیات و قیمت این اشیا اطلاعاتی نداده است.

وی در حراجی خانه حراج کریستیز سال ۲۰۰۰ بیشتر اشیای قیمتی و عتیقه هنری خود را شامل نقاشی‌ها، مبلمان، سفال و سرامیک و مجسمه‌های هنری را به دلیل خسته شدن از سبک قدیم فروخت.


بیشتر بخوانید: حمله مسلحانه به موزه هفت‌تپه شوش


کارل لوگرفیلد، (۱۹۳۳ تا ۲۰۱۹) طراح مد، هنرمند، کاریکاتوریست و عکاس آلمانی ساکن پاریس بود. وی مدیر اجرایی بخش طراحی لباس شنل که علاقه زیادی به گردآوری آثار هنری و عتیقه نیز داشت، پیش از این در حراجی کریستیز سال ۲۰۰۰ بیشتر اموال قیمتی و عتیقه هنری خود را شامل نقاشی‌ها، مبلمان، سفال و سرامیک و مجسمه‌های هنری به دلیل خسته شدن از سبک قدیم فروخته بود.

وی که آلمانی‌الاصل بود از کودکی به فرانسه مهاجرت کرد و در پاریس مستقر و به یکی از بزرگ‌ترین طراحان لباس در قرن حاضر بدل شد. وی به عنوان مدیر اجرایی بخش لباس خانه مد شنل، چهره نام‌آشنایی در این صنعت بود.

خانه حراج سوتبیز یک حراج‌خانه چندملیتی و از حراجی‌های مهم آثار هنری، جواهر و مجموعه‌های مختلف است که هر سال در مناطق مختلف جهان حراجی برگزار می‌کند

منبع: ایرنا
ارسال نظر