تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۹

هشدار پلیس درباره عکس‌های خصوصی شبکه‌های اجتماعی

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به انتشار تصاویر خصوصی خانوادگی افراد در فضای مجازی هشدار داد.

اقتصاد ۲۴- سرهنگ علی محمد رجبی با اشاره به عضویت شمار زیادی از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در مورد شبکه‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد، مساله انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی است. در این خصوص حتما باید شهروندان نکاتی را رعایت کرده و تا جای ممکن از انتشار این تصاویر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مجرمان سایبری در فضای مجازی به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند اقدامات مجرمانه خود را عملی کنند، گفت: گاهی کاربران با اشتباهات خود این فرصت را برای مجرمان فراهم می‌کنند و در این میان یکی از جرایمی که در فضای مجازی نسبتا زیاد رخ می‌دهد، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و خانوادگی افراد است.

رجبی ادامه داد: برخی از کاربران بدون توجه به تنظیمات حریم خصوصی صفحات خود یا بدون شناخت از دوستان و دنبال کنندگانشان در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در این فضا کرده و همین اقدام بهترین بهانه را در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌دهد تا از این اطلاعات برای ایجاد مزاحمت، اخاذی، تهدید، هتک حیثیت، ساخت پروفایل‌های جعلی و ... سوءاستفاده کنند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا با بیان اینکه موارد متعددی از پرونده‌های این‌چنینی در پلیس فتا رسیدگی و مجرمان آن دستگیر شده است، گفت:، اما بهترین کار پیشگیری است و برای جلوگیری از این گونه جرایم کاربران باید هنگام انتشار اطلاعاتشان در فضای مجازی نهایت دقت را داشته باشند و قبل از انتشار اطلاعات در این فضا به تبعات آن بیاندیشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر