نقطه ضعف اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌های غرب

اقتصاد قوی روسیه در برابر تحریم‌های غرب، به شکل قابل ملاحظه‌ای، تاب‌آور بوده است و با گذشت ۲ سال از جنگ در اوکراین، همچنان به تامین مالی هزینه‌های آن ادامه می‌دهد اما حداقل در یک جا، نقطه ضعف وجود دارد.

رشد ۵درصدی مبادلات تجاری ایران و هند

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به ۳۷۷ میلیون دلار رسیده است.

اقتصاد ژاپن دست پر آمد

آمار‌ها نشان داد که تولید کارخانه ژاپن در مارس ۳.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و این در مقابل میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۳.۵ درصدی بود.

تثبیت نرخ ارز ملی در آرژانتین

با گذشت ۴ ماه از عمر دولت «خاویر میلی» رئیس‌جمهور راستگرای پوپولیست آرژانتین یک شاهکار مهم داشته و موفق شده است ارز ملی را تثبیت کند.

چین چگونه عرضه پول خود را مدیریت می‌کند؟

بانک خلق چین (PBOC) عرضه پول را با چاپ ارز، تغییر نسبت ذخیره و تنظیم نرخ تنزیل و سایر روش‌ها مدیریت می‌کند. روش‌های اصلی مورداستفاده چین برای مدیریت عرضه پول خود در این گزارش آورده شده است.

اعتراض ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل

رگولاتور ضد انحصارطلبی ژاپنی با اعلام اینکه گوگل از تاکتیک‌هایی استفاده می‌کند که توانایی شرکت «یاهو ژاپن» برای رقابت در تبلیغات جست‌وجوی هدفمند را محدود کرده است، وعده داد به نظارت بر این شرکت آمریکایی ادامه می‌دهد.

سهم یورو در سوئیفت کاهش یافت

داده‌های گردآوری‌شده درباره تراکنش‌های سرویس مالی جهانی سوئیفت نشان می‌دهد که سهم یورو در تسویه‌حساب‌های بین‌المللی از طریق این سیستم پرداخت در ماه گذشته میلادی به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

افزایش تولید ناخالص داخلی بحرین

تولید ناخالص داخلی بحرین در سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. پروژه‌های مالی بیشترین سهم را در میان بخش‌های غیرنفتی داشتند.

شاخص‌های توسعه جهانی چیست؟

وقتی صحبت از پیشرفت و توسعه به میان می‌آوریم، باید موارد مقایسه را با معیارهایی مشخص بسنجیم. شاخص‌های توسعه جهانی (WDI) بانک جهانی، شاخص‌هایی هستند که داده‌هایی قابل‌ مقایسه بین کشورها در مورد توسعه جمع‌آوری می‌کنند.
1 صفحه