تخفیف نفت ایران چقدر است؟

با توجه به قیمت ۸۳ دلاری نفت ایران، این میزان تخفیف کمتر از ۱۰ درصد و حتی نزدیک ۵ درصد از بهای نفت کشور می‌باشد که در شرایط بازار امری طبیعی است کمااینکه کشور‌های غیرتحریمی نیز در برهه‌هایی حاضر به ارائه تخفیف برای افزایش فروش و درآمدزایی نفتی شده‌اند.

ماجرای محدود شدن کارت سوخت آزاد چه بود؟

خبر مرتبط با کاهش کارت سوخت اضطراری یا آزاد در جایگاههای سوخت، امروز در صدر اخبار قرار گرفت و حاشیه‌هایی را به دنبال داشت اما آنچه که به طور قطعی و مسلم مطرح شده این است که تا این لحظه قرار نیست تغییری در قیمت و سهمیه بنزین ایجاد شود.

تعرفه برق پرمصرف‌ها را نقره‌داغ می‌کند

آنطور که مدیرعامل توانیر خبر داده نرخ برق مشترکانی که پایین تر از الگو مصرف داشته باشند، در سال جاری هیچ تغییری نخواهد داشت اما مشترکانی که بیش از الگو مصرف کنند باید مصارف خود را کنترل کنند.

راه برون رفت از ناترازی انرژی در ایران

«اگر اعداد ذکر شده را در هم ضرب کنیم در سال ۱۴۰۲، در محدوده بین ۲۸ تا ۲۹ میلیارد دلار و در خوش بینانه‌ترین حالت ۳۰ میلیاد دلار و در بدترین حالت ۲۷ میلیارد دلار درامد فروش نفت و میعانات گازی را کسب کرده ایم. این عدد پس از کسر کردن دور زدن تحریم و انتقال وجه محاسبه شده است.»

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

با اوج دوباره مصرف سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع ۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در هفتمین روز فروردین‌ماه امسال خبر داد.

وزیر اقتصاد: بنزین گران نمی‌شود

وزیر اقتصاد ضمن اعلام اینکه سال آینده تورم قطعا کمتر از امسال خواهد بود، گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در سال آینده ندارد اما برنامه‌های غیرقیمتی برای کنترل ناترازی در بخش انرژی خواهد داشت.

کاهش ۵۰ لیتری سهمیه بنزین

سعیدی نماینده مردم چابهار گفت: کاهش ۵۰ لیتری سهمیه بنزین برای سایر استان‌ها چالش جدی ایجاد نکرد اما برای استانی همچون سیستان و بلوچستان، عین ناعدالتیست.

تصمیم جدید برای کارت‌های سوخت

سامانه مدیریت کارت‌های سوخت اضطراری جایگاه‌ها به‌منظور برنامه‌ریزی توزیع سوخت، جلوگیری از سوء‌استفاده و دریافت گزارش‌های مورد نیاز از سوی منطقه زاهدان تولید و به‌صورت آزمایشی در حال استفاده است.

افزایش قیمت گاز برای این مشترکان

سه پله اول برای مشترکینیست که کم مصرف هستند و اگر در این سه پله باشند صورت حساب آن‌ها با حداقل قیمت صادر خواهد شد، اما مشترکین بسیار پرمصرف که در پله‌های یازدهم و دوازدهم قرار دارند بالاترین قیمت را با تعرفه پنج و شش هزار تومان به ازای هر متر مکعب پرداخت می‌کنند.
1 صفحه