بحران دریای سرخ چه تاثیری بر قیمت نفت می‌گذارد؟

شرکت‌های انرژی مانند بریتیش پترولیوم و شرکت‌های کشتیرانی که نفت خام را حمل می‌کنند، ارسال برخی نفتکش‌ها از طریق دریای سرخ را متوقف کرده‌اند تا از تهدید حملات پهپادی و موشکی حوثی‌ها در یمن جلوگیری کنند.

قیمت بنزین ۱۴۰۳ اعلام شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: در لایحه پیشنهادی دولت هیچ اشاره‌ای به تغییر قیمت حامل‌های انرژی نشده است. اما با این حال دولت براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها این اختیار را قیمت حامل‌های انرژی را در صورت صلاحدید افزایش دهد.

اپیزود دوم از حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها؛ نقش سازمان پدافند غیرعامل در این‌گونه رخداد‌ها چیست؟

از ابتدای دیروز که ایرانی‌ها با خبر هک شدن سامانه سوخت‌گیری شوکه شدند اخبار ضد و نقیض زیادی منتشر شد و حتی گفته می‌شد که تا ساعت ۱۴ (دیروز) این مشکل برطرف می‌شود. اما تا لحظه نوشتن این گزارش یعنی ۱۸ روز گذشته، هنوز مشکلات به وجود آمده پابرجاست و قرار است تا اطلاع ثانوی، سوخت‌گیری فقط به صورت «آزاد» انجام شود.

خبر مهم بنزینی معاون وزیر نفت

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که سوخت‌رسانی هوشمند در یک جایگاه به‌صورت پایلوت آزمایش شده است و با همکاری سازمان پدافند غیرعامل دستورعمل موردنظر را به دیکر مناطق ابلاغ می‌کنیم تا همه جایگاه‌ها به‌سمت استفاده از کارت سوخت بروند.

چرا قیمت نفت بر خلاف انتظارات کاهش یافت؟

قیمت نفت خام در ماه اکتبر افزایش یافت و بسیاری را به این فکر انداخت که جنگ در اسرائیل، جنگ جاری در اوکراین و کاهش تولید اوپک دست در دست هم داده و منجر به بازگشت قیمت‌ها به اوج خود در سال ۲۰۲۲ خواهد شد.

دورنمای بازار نفت در آستانه ۲۰۲۴

شرکت‌های مشاوره ریستاد انرژی، جی پی مورگان، کپلر و وود مکنزی می‌گویند انتظار می‌رود عرضه نفت در سال ۲۰۲۴، بین ۱.۲ میلیون تا ۱.۹ میلیون بشکه در روز رشد کند که تحت تاثیر افزایش عرضه تولیدکنندگان غیراوپک است

اعلان هشدار قرمز برای اقتصاد کشور‌های نفتی

سران کشور‌های دنیا بار دیگر از همگان می‌خواهند در عوض از سوخت‌های فسیلی به شیوه‌ای «عادلانه، منظم و منصفانه» دور شوند. انتشار متان کاهش یابد و ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در هفت سال آینده سه برابر شود. این قرارداد همچنین صد‌ها میلیون دلار را به صندوق ضرر و زیان برای کشور‌های آسیب‌پذیر هدایت می‌کند

شروط عجیب و غریب وزارت صمت برای ثبت محدوده‌های معدنی

یک کارشناس حوزه معدن و صنایع معدنی از شروط عجیب و غریب وزارت صمت برای ثبت محدوده‌های معدنی خبر داد و گفت: برای ثبت یک محدوده آهن، باید فرد متقاضی حدود ۷ میلیارد تومان را به مدت ۳ ماه در حساب خود بلوکه نماید که این امر، مشکلات زیادی را برای فعالان این حوزه ایجاد کرده است.

در جستجوی دومین ثروت ایران بعد از نفت

بزرگترین صنعت ایران که پول ساز بوده، صنعت نفت است. امروز مسئولان کشور و فعالان اقتصادی اذعان دارند که بعد از نفت بزرگترین ثروت ایران معادن هستند که دومین ثروت خفته در ایران است
3 صفحه