این خودرو‌ها بیشتر دزدیده می‌شوند

جای خالی بسیاری از وسایل ناراحت‌کننده است و کوله‌باری از غم را با خود به همراه می‌آورد. اما جای خالی خودرویی که پارک کرده بودید و حتی به ذهنتان هم نمی‌رسید که در بازگشتتان، در جایش نباشد، هم ناراحت‌کننده است و هم غافل‌گیرکننده. کسی که غافل‌گیر می‌شود، به‌سختی فکر می‌کند و تصمیم‌گیری برایش دشوار می‌شود. بنابراین، واجب و ضروری است که قبل از هرچیز روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو را یاد بگیرید تا در چنین شرایط وحشتناکی گرفتار نشوید.

علت گاز خوردن خودرو‌ها چیست؟

گاز خوردن خودرو‌ها هنگامی که در حالت ثابت قرار دارند، یکی از مشکلاتی است که بسیاری از رانندگان حداقل یک بار با آن روبرو شده‌اند. گاز خوردن بیش از حد خودرو در زمانی که موتور سرد است، به‌عنوان یک وضعیت عادی در نظر گرفته می‌شود. اما اگر این اتفاق زمانی رخ دهد که موتور گرم است، به معنی وجود یک مشکل است. در ادامه، به بررسی دلایل گاز خوردن موتور خودرو‌ها می‌پردازیم.

پرشتاب‌ترین خودروی جهان ۲۰۲۵ به بازار می‌آید + عکس

در چند سال گذشته با آمدن موتور‌های الکتریکی شتاب خودرو‌های اسپرت بهتر شده است. در حال حاضر میانگین شتاب ۱۰خودروی اول در فهرست پرشتاب‌ترین خودرو‌های جهان کمی بیشتر از ۲ثانیه است. پرشتاب‌ترین محصول تسلا مدل S پلد است که شتابش ۱.۹۹ثانیه است. تسلا برای دستیابی به شتاب کمتر از یک‌ثانیه از شرکت دیگر ایلان ماسک، اسپیس‌ایکس، کمک گرفته؛ شرکتی که تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی است.

استفاده از باد نیتروژن در لاستیک خودرو چه مزایا و معایبی دارد؟

چند سالی است، که استفاده از نیتروژن به عنوان گازی برای پر کردن تایر‌های خودرو‌ها مورد توجه عموم قرار گرفته است. در گذشته، استفاده از نیتروژن به عنوان گاز پر کردن تایرها، محدود به هواپیماها، خودرو‌های نظامی و خودرو‌های مسابقه‌ای بود.

بهترین زمان برای بنزین زدن خودرو

بنزین‌زدن در جایگاه پمپ بنزین نیازمند رعایت اصول ایمنی و فنی است تا به مشکلاتی برای خودرو و راننده منجر نشود. یکی از پرسش‌های متداول در این زمینه این است که بهترین زمان برای سوخت‌گیری خودرو چه زمانی است؟

چرا باک بنزین را نباید کامل پر کرد؟

بنزین‌زدن کاری است که هر راننده‌ای به‌صورت معمول هر چند وقت یکبار انجام می‌دهد. اما بیشتر افراد معمولاً به نحوه و کیفیت سوخت‌گیری در جایگاه پمپ بنزین چندان توجه نمی‌کنند و اصرار عجیبی به پرکردن کامل باک بنزین دارند، غافل از اینکه این کار چه مشکلاتی می‌تواند در پی داشته باشد.

چرا شتاب خودرو کاهش می یابد؟

همه ما دوست داریم خودرویمان همیشه به حالت اولیه و سرحال باشد و هر زمان که خواستیم بتوانیم شتاب کافی از آن بگیریم. اما گاهی اوقات احساس می‌کنیم که خودرو شتاب مطلوبی ندارد و در حین حرکت متوجه کندی یا سنگینی عملکرد آن می‌شویم.

بهترین راه برای افزایش عمر لاستیک خودرو

لاستیک‌های خودروها، مانند پا‌های ما پس از یک پیاده روی طولانی یا دویدن پرفشار، ممکن است حس خستگی و فرسودگی کنند. این لاستیک‌ها پس از طی کردن مسافتی مشخص نیاز به تعویض یا جابجایی دارند. با رعایت نکاتی طلایی که در این مطلب به آن اشاره خواهد شد، می‌توانید عمر لاستیک‌های خودرو را افزایش دهید.

چرا باید روغن موتور را تعویض کنیم؟

استفاده نامناسب از روغن و تاخیر در تعویض آن، عواقب جدی دارد. این موارد می‌توانند به طور نهایی باعث بروز مشکلاتی مانند یاتاقان‌های آسیب دیده شوند و در نتیجه هزینه‌های قابل توجهی برای تعمیرات و تعویض قطعات برای شما ایجاد کنند.

این خودروی عجیب ۴۰ میلیارد تومان قیمت دارد + عکس

زاگاتو از جدیدترین خودروی خود به نام AGTZ Twin Tail رونمایی کرد. این خودرو ادای احترامی به آلپاین A ۲۲۰ است که در لمانز حضور داشت و بر اساس خودروی اسپرت آلپاین A ۱۱۰ با موتور وسط ساخته شده است. اما این خودرو، چیزی بیش از یک وسیله نقلیه زیبا و بسیار گران قیمت است.

چرا باید باد لاستیک‌های خودرو را تنظیم کنیم؟

تنظیم باد تایر‌های خودرو، یکی از مواردی است که در سرویس‌های دوره‌ای یا حتی با فواصل زمانی کمتر باید انجام شود تا فشار باد تایر‌ها در حالت مناسب خود باقی بماند. این متن به مزایای تنظیم باد تایر‌ها می‌پردازد تا با اهمیت آن آگاه شویم.

فیلتر‌های خودرو را چه موقع تعویض کنیم؟

فیلتر‌های خودرو جزو لوازم مصرفی محسوب می‌شوند و هر یک از آن‌ها عمر مفیدی دارند. از این رو، باید در زمان مناسب آن‌ها را تعویض کنیم تا قبل از اینکه منافذ آن‌ها به طور کامل بسته شوند، یک فیلتر نو با منافذ باز عمل جلوگیری از ورود ناخالصی‌ها را انجام دهد.

چگونه مصرف سوخت خودرومان را در زمستان کاهش دهیم؟

افزایش میزان مصرف سوخت در زمستان یکی از مشکلاتی است که در این فصل و روز‌های سرد سال برای خودرو‌ها پیش می‌آید. این تغییر در میزان مصرف سوخت دلایلی دارد و برای کاهش آن نیز راه‌هایی وجود دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

مرسدس بنز مجهز به فناوری موتور ۴ سیلندر جهان

مرسدس قبلاً تأیید کرد که هاچ بک A کلاس برای دیدن نسل بعدی زنده نخواهد ماند. با این حال، هنوز امکان خرید مدل پایه فعلی، از جمله نسخه پرچمدار AMG A ۴۵ S وجود دارد. با استفاده از امکان Affalterbach، یک نسخه تولید محدود با ترکیبی جالب از تغییرات بصری عرضه می‌شود.
2 صفحه