همه اقدامات منطقه آزاد ارس در مقابله با ویروس کرونا/ تولید رایگان اقلام بهداشتی ضروری توسط یکی از تولیدکنندگان مستقر در ارس

مدیر غذا و داروی منطقه آزاد ارس گفت: این منطقه در موضوع آموزش در شرایط وجود کرونا در کشور فعالیت‌های خوبی داشته و بسته‌های آموزشی لازم ویژه مخاطبان مشخص از جمله دانش آموزان، گردشگران، سربازها، کارمندان، شهروندان و... تهیه شده است.

راه‌اندازی هاب تولید و صادرات محصولات دانش بنیان در منطقه آزاد ارس از سال ۹۹/ ارس، یکی از مبادی صدور گواهی صنایع خلاق می‌شود

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور سازمان منطقه آزاد ارس گفت: برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم که هاب تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان را راه‌اندازی کنیم و از طرف مدیرعامل سازمان نیز حدود ۵۰ هکتار زمین به ما اختصاص داده‌ شده و مقرر شد که هاب تولید و صادرات را در ارس راه‌اندازی کنیم.

قابلیت صادرات ۱۰ میلیارد دلاری ارس به اوراسیا

مدیرعامل منطقه آزاد ارس میزان صادرات ایران به کشور‌های اوراسیا را کمتر از یک میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: اگر هدفگذاری کنیم تا دست کم ۲ درصد بازار‌ها را به خود اختصاص دهیم، میزان صادرات ما به اوراسیا باید دست کم ۱۰ برابر میزان کنونی یعنی ۱۰ میلیارد دلار شود.

فعالان اقتصادی اوراسیا را به منطقه آزاد ارس می‌کشانیم/ باید از این پتانسیل ۲۰۰ میلیون نفری استفاده کنیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: این منطقه با کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا در ارتباط بوده و این ارتباط ادامه‌دار خواهد بود و امروز بسیاری از تولیدات کشاورزی منطقه به این کشور‌ها صادر می‌شود که در نظر داریم این ارتباط را توسعه دهیم و در بخش‌های دیگر صنعتی هم وارد شویم و مراودات بازرگانی داشته باشیم.

صادرات از منطقه آزاد ارس ۲۶۱ درصد رشد کرده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در دیدار با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی از رشد ۲۶۱ درصدی صادرات از منطقه آزاد ارس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: در ده ماهه سال ۹۸ میزان صادرات از ارس به ۷۲۰ میلیون دلار رسید.

تسهیل روند رشد شرکت های دانش بنیان در آذربایجان شرقی

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی منطقه آزاد ارس با بیان اینکه منطقه آزاد ارس از جمله مناطقی است که حمایت‌های بسیار خوبی را در زمینه رشد اکوسیستم فناوری و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان انجام می دهد، گفت: مرکز رشد ارس نیز جهت ارائه بسته‌های حمایتی و تشویقی متنوع به واحدهای فناور، استارت‌آپی و دانش‌بنیان راه اندازی شده بود تا زمینه رشد و توسعه فعالیت آنها را برای تجاری‌سازی ایده‌ها، بازاریابی و فروش محصولات در فضاهای نمایشگاهی منطقه، داخل و خارج کشور فراهم کند.

بررسی ۱۸۲ طرح سرمایه‌گذاری اشتغالزا در منطقه آزاد ارس

مدیر سرمایه گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ارس اظهار کرد: امسال ۱۸۲ پرونده طرح سرمایه گذاری به مدیریت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس واصل و پس ازبررسی های لازم و طرح آنها درکمیته کارشناسی، پرونده ها برای بررسی نهایی به کمیسیون اقتصادی ارسال شده است .

ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران و ژئو پارک ارس در دستور کار است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: دو موضوع ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران و ژئوپارک منطقه آزاد ارس در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

روایت یک تولید جذاب در نقطه صفر مرزی

در بزرگ‌ترین گلخانه کشور، محصولات صیفی به‌صورت هیدروپونیک کشت شده و به کشورهای منطقه به‌ویژه روسیه صادر می‌شود. صادرات ۱۰ هزار تنی این گلخانه در سال قبل، امسال دو برابر می‌شود. برایتان روایتی داریم از این مجموعه و کارهایی که در آن انجام می‌شود.

رویای واهی دشمن با اتحاد ملت خنثی می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ویژه برنامه گرامیداشت هفته بصیرت و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب گفت: برای بقاء و دوام نظام و انقلاب باید ملت یکپارچه و متحد داشته باشیم.
2 صفحه