اینفوگرافی/ نگاهی به مصرف بنزین خودرو‌های داخلی

این رو‌زها برخی از کارشناسان وابسته به دولت مدعی هستند بخاطر مصرف بالای سوخت در کشور قیمت بنزین باید افزایش پیدا کند تا مصرف کنترل شود. اما مساله اصلی چیست؟ این رزو‌ها برخی از کارشناسان وابسته به دولت مدعی هستند بخاطر مصرف بالای سوخت در کشور قیمت بنزین باید افزایش پیدا کند تا مصرف آن کنترل شود. اما مسئله اصلی، خودرو‌های ساخت داخل هستند که مصرف بالایی دارند و واردات خودرو باکیفیت هم ممنوع است.

اینفوگرافی/ قدرتمندترین پاسپورت کشور‌های منطقه در سال ۲۰۲۴

براساس شاخص شرکت کانادایی «آرتون کپیتال»، پاسپورت کشور امارات نه تنها در منطقه که در جهان رتبه اول را از نظر قدرت دارد. گذرنامه ایرانی نیز در رتبه ۸۳ است. این رتبه بندی‌ها بر اساس آزادی رفت و آمد و سفر بدون ویزا حساب شده است.

اینفوگرافی/ حقوق‌بگیران در ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران در سال جاری ۱۲ میلیون تومان در ماه تعیین شده است. بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران ۱۲ میلیون تومان در ماه تعیین شده است و از ۱۲ تا ۱۶.۵ میلیون تومان مالیات ۱۰ درصدی اخذ می‌شود.

اینفوگرافی/ مشکلات اقتصادی چگونه باعث فروپاشی شوروی شد؟

حکومت شوروی که برای خود ابرقدرت بزرگی بود و هزاران کلاهک هسته‌ای داشت، به خاطر عدم توجه به مسائل اقتصادی در سراشیبی سقوط افتاد. حکومتی که در انبارهای خود هزاران موشک دوربرد داشت، نمی‌توانست نیازهای روزمره مردم خودش را تأمین کند!

اینفوگرافی/با پس‌انداز حداقل دستمزد سالانه کارگران چند سکه می‌توان خرید؟

بررسی‌های روزنامه فرهیختگان از تغییرات ۴۴ ساله قدرت خرید حداقل دستمزد کارگران (حداقل دستمزد بدون در نظر گرفتن مزایا شامل حق سنوات، بُن کارگری، حق تاهل، حق اولا و غیره) نشان می‌دهد اگر مقدار حداقل دستمزد هر ساله را با قیمت سکه بهار آزادی مقایسه کنیم، با در نظر گرفتن قیمت سکه در تاریخ اعلام حقوق کارگران (انت‌های اسفندماه هرسال) قدرت خرید کارگران در دهه ۱۳۶۰ به اندازه خرید ۵.۵ سکه، در دهه ۱۳۷۰ به اندازه خرید ۸ سکه، در دهه ۱۳۸۰ حدود ۱۴ سکه، در دهه ۱۳۹۰ حدود ۷.۵ سکه و در سال‌های اخیر به اندازه خرید ۳ سکه بوده است.
2 صفحه