جزییات افزایش تعرفه اینترنت اعلام شد

دو اپراتور مسلط کشور، پس از دستور سازمان تنظیم مقررات مبتنی بر شفاف شدن افزایش تعرفه اپراتورها، با انتشار اطلاعیه‌ای به شرح جزییات افزایش تعرفه و ضرورت آن پرداختند.

اکوسیستم نوآوری و رابطه آن با فرهنگ و جامعه

نخستین نشست از سلسله نشست‌های صنایع خلاق و توسعه اجتماعی با موضوع بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق با حضور فعالان صنایع خلاق و متخصصان فناوری در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

وعده وزیر ارتباطات بر پرسرعت شدن اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که سرعت اینترنت در ایران در حال رسیدن به گیگابایت بر ثانیه است، گفت: همه مسائل اقتصادی و اجتماعی به سرعت اینترنت گره خورده است.

علت کندی سرعت اینترنت مشخص شد

شرکت ارتباطات زیرساخت قطعی فیبر نوری در خارج از کشور را سبب قطعی برخی از لینک‌های بین المللی ورودی از خاک ارمنستان اعلام کرده است.

وزارت ارتباطات برای مسدود کردن برخی سیم‌کارت‌ها مجوز گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موظف کردند سیم کارت‌های متوفیان، اشخاص حقوقی انحلال یافته یا تعطیل شده، اتباع غیرایرانی دارای اقامت موقت از کشور خارج شده را تا زمان تعیین تکلیف توسط مالک قانونی یکطرفه یا مسدود نماید.

سقوط ۳ پله‌ای رتبه اینترنت ایران

جدیدترین گزارش سایت اسپیدتست که در زمینه بررسی کیفیت اینترنت ثابت و همراه در کشور‌های مختلف فعالیت دارد، بار دیگر نشان‌دهنده کاهش رتبه اینترنت ایران در ماه‌های گذشته است. از سوی دیگر همسایگان ایران در بین ۵ کشوری دارای بهترین اینترنت همراه قرار گرفته‌اند.

اینترنت دچار اختلال شد

نت بلاکس، سازمان نظارت بر اینترنت جهانی از اختلال در اتصال به اینترنت در ایران به‌خصوص استان‌های شمال غربی خبر داد.

شکست سیاست فیلترینگ؛ ۶۴ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند

گزارش مجلس با استفاده از نتایج آخرین گزارش نهاد‌های بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ عنوان کرده که از بین ۱۹۳ کشور ایران در رتبه ۹۱ در شاخص کیفیت اینترنت قرار گرفته. این رتبه نسبت به دو سال پیش، دو رتبه بدتر شده است. در بین ۴۷ کشور آسیایی نیز ایران رتبه ۲۷ را دریافت کرده است.

سه سال مانده به پایان فیلترینگ اینترنت!

موسسه ccs پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۷ بازار تلفن‌های همراه دارای قابلیت پیام رسانی ماهواره ای، نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار درآمد داشته باشند و به بیش از ۴.۸ میلیارد نفر در سراسر جهان خدمات ارائه کنند.

این افراد اینترنت بدون فیلتر دارند!

بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که هزینه خرید فیلترشکن‌ها در بازه زمانی ۵ ماه اخیر از ۶۲ تا ۱۰۰ درصد رشد داشته‌است و این اتفاق در حالی رخ داده‌است که با تورم افسارگسیخته روز به روز جیب مردم خالی‌تر می‌شود.
2 صفحه