اقتصاد۲۴ - اگر کمی روحیه یادگیری در شما فعال باشد در گذشته کتاب، سمینار، دوره آموزشی، فیلم های آموزش و حتی کلاس های خصوصی متنوعی را شرکت کرده و برای آن هزینه پرداخت کرده اید. دوران کرونا اما همه چیز را تغییر داد. نمی توانیم بگوییم که این تغییرات دائمی خواهد بود و یا تغییرات با ثباتی است اما به هر حال کرونا باعث شد که فضای آموزش آنلاین و روحیه استقبال از آن بسیار در جامعه قوت بگیرد. آموزش نمایندگان بیمه هم از این قاعده جدا نبوده است.
اگر یک نماینده بیمه در قبل از دوران کرونا در نظر داشت آموزش ببینید باید در کلاس ها و دوره های آموزشی با پرداخت هزینه شرکت می کرد. اما بعد از کرونا، منظوری که در بیان بعد از کرونا داریم این است که بعد از تغییرات رفتاری که به واسطه این پاندمی اتفاق افتاد؛ شرکت بیمه پاسارگاد به عنوان شرکتی که بزرگترین سازمان فروش بیمه ای کشور را دارد قدم های جدیدی برداشت.
یکی از این قدم ها ارائه آموزش بیمه برای نمانیدگان به صورت رایگان و با کیفیت بالا بود. قبل تر ها هم این فضای آموزشی بود اما فضای ذهنی آموزش پذیرها یا همان نمایندگان بیمه آماده پذیرفتن آن نبود. به هر حال بیمه پاسارگاد باید مثل همیشه نوآوری می کرد این بار آکادمی آموزشی آینده سازان این فضا را ایجاد کرد. آموزش های بیمه به صورت آنلاین و رایگان، این همان چیزی بود که باید رخ می داد فقط کرونا به آن سرعت بخشید. اما چطور ؟؟؟
شرکت های بیمه ای برای این که خدمات خود را به افراد جامعه ارائه کنند نیازمند مشاورین بیمه ای هستند. بیمه پاسارگاد در حال حاضر بزرگترین سازمان فروش بیمه ای کشور را دارد. اما باید به نکته بسیار مهمی دقت کنیم اخذ نمایندگی بیمه اول مسیر نیست. نماینده و یا مشاور بیمه ای که قرار است در شرکت بیمه پاسارگاد فعالیت کند علاوه بر این که نیاز های مالی نماینده باید برطرف شود باید برای شرکت هم سودآور باشد. چطور یک نماینده بیمه می تواند به بالاترین بازدهی از نظر عملکرد برسد؟ پاسخ سوال شاید ساده باشد آموزش و پرورش نماینده بیمه می تواند به بهبود عملکرد شرکت کمک بزرگی کند، اما ساخت نظام آموزشی و پرورشی که بتواند این مهم را میسر کند دشوار است.
یکی از تفاوت های بیمه پاسارگاد با دیگر شرکت های بیمه ای دارد همین موضوع است نظام و ساختار آموزشی منسجم و همگانی. این بسیار مهم است که نماینده بیمه قرار است در چه سازمان و یا ساختار آموزشی تربیت شود. اگر به دنبال این هستیم که نمایندگان بیمه برای شرکت سودآور باشند باید به این نکته توجه کنیم که نمایندگان بیمه باید درآمد خوبی داشته باشند. حال سوال این جاست که نمایندگان چطور می توانند درآمد خوبی داشته باشند؟
پاندمی کرونا باعث شد تا بسیاری از معادلات تغییر کند. بسیاری از کسب و کار ها به صورت واقعی تحت تاثیر قرار گرفتند شرکت ها در سراسر دنیا متحمل هزینه های سنگینی شدند در کشور خودمان هم هر روز شاهد تاثیر کووید 19 بر روی زندگی و کسب و کار افراد هستیم.
باید سری به ساختار آموزشی این شرکت بزرگ بیمه ای بزنیم. آموزش نماینده بیمه، پرورش سازمان یافته نمایندگان بیمه و همچنین تاکید بر مشاوره بودن به جای فروشنده بودن چیزی است که می تواند همان رمز موفقیت این شرکت و نمایندگان و فروشندگان بیمه در آن باشد.
بله اگر شما فرد جویای شغل هستید، یا یک کارآفرین و یا مدیر یک کسب و کار بسیار خوب است که از شرکت های موفق داخل کشور هم درس بگیرید مثل همین شرکت بیمه پاسارگاد و آن نکته قابل الگو برداری آموزش و پرورش رایگان بود. پس بال پرواز بیمه پاسارگاد حتی در زمان کرونا، جذب نماینده و پرورش آن بوده است.
آکادمی آینده سازان یکی از سازمان هایی هست که به واسطه تولید آموزش ها برای نمایندگان بیمه و ایجاد فضای پرورشی کاربردی توانسته است سهم مناسبی در رشد مالی، توسعه شخصی، هویت سازی نماینده بیمه و بساری دیگر از شاخه های تخصصی گام مناسبی بر دارد. ساخت آموزش های کاربردی و مناسب توانست در دوران کرونا جهت اوج گیری نمایدگان بیمه کمک بسیار شایع و چشم گیری کند.