اقتصاد۲۴ - جعفر آهنگران در یادداشتی برای توازن عملکرد این سازمان در ۴ حوزه، کارکنان، فرایندهای داخلی و عملیاتی، مشتریان و ذینفعان و امورمالی راهبردهایی را ارائه کرد.
وی با اشاره به دستاوردهای قابل ملاحظه سازمان منطقه آزاد کیش در عرصههای مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که به مدد تلاشهای شبانه روزی مدیران پیشین و کارکنان این سازمان میسر شده تصریح کرد: برای تمرکز تلاشهای آینده همکاران و منابع سازمان در جهت تحقق اهداف راهبردی، باید بانگاهی علمی ۴ حوزه متمایز موردتاکید سازمانهای موفق دنیا را در کانون توجه همه جانبه قرار داد.
بیشتر بخوانید: منطقه آزاد کیش پیشگام تامین منابع مالی در اجرای طرحهای عمرانی
به گفته جعفر آهنگران از طریق تشکیل ۴ کمیته کارکنان، فرآیندهای عملیاتی و داخلی، مشتریان و ذینفعان، و مالی، مسائل سازمان پیگیری و گزارشهای مربوط به مدیرعامل ارائه خواهد شد.
سرپرست سازمان منطقه آزادکیش کارکنان شایسته و توانمند را اصلیترین دارایی هر سازمانی برشمرد و برضرورت رشد و یادگیری، افزایش توانایی و تامین نیازهای کارکنان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه بهره مندی کارکنان از آموزشهای لازم و تلاش برای افزایش توانایی و خلاق سازی و رفع دغدغههای آنان، فضا را برای بهبود مستمر فرآیندهای داخلی و عملیاتی سازمان فراهم میکند اظهار داشت: با تشکیل کمیته منابع انسانی با حضور صاحبنظران، مهمترین نیازهای رشد و یادگیری و همچنین مسائل و چالشهای کارکنان شناسایی و برای رفع آنها برنامه ریزی میشود.
آهنگران اظهارداشت: در راستای تحقق اهداف سازمان کمیته فرآیندها، به روز رسانی، بهبود و ساده سازی فرآیندهای کاری و عملیاتی در بخشهای مالی، عمرانی، پژوهشی، آموزشی، اطلاع رسانی و خط مشی گذاری و نظایر آن را متناسب با شرایط روز و نیازهای مشتریان و ذینفعان پیگیری میکند.
وی باتاکید بر اینکه بهبود فرآیندهای داخلی و عملیاتی سازمان، رضایت مشتریان و ذینفعان را به دنبال خواهد داشت، گفت: ارتقای عملکرد فرآیندهای سازمانی که نتیجه طبیعی رشد و یادگیری است، تضمین کننده جوانی و پویایی سازمان بوده است و سازمان منطقه آزاد کیش، به دلیل جایگاه برتر و نقش الگوسازی، بیش از هر سازمان دیگری نیازمند پویایی و شادابی است.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، مشتریان، ارباب رجوع، مردم، گردشگران، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را ازمولفههای مهم در تبین ماهیت وجودی سازمان و کارکنان برشمرد و گفت: متاسفانه در برخی سازمان ها، ارباب رجوع و ذینفعان، باوجود اهمیتی که دارند، کمتر مورد توجه قرار گرفته و حلقه مفقوده محسوب میشوند.
آهنگران ازتشکیل کمیتهای برای شناسایی نیازها و چالشهای ذینفعان و ارائه راهکارهای لازم برای افزایش رضایت مندی آنان خبر داد و افزود: تداوم رضایت آنان، زمینه ساز استمرار فعالیت و رشد عواید مالی سازمان است.
وی با بیان اینکه عملکرد هر سازمان، درنهایت خود را به شکل درآمدها و هزینهها در قالب صورتهای مالی نشان میدهد اظهار داشت: چهارمین کمیته در جهت افزایش درآمدها و منابع مالی و به طور همزمان، کاهش و اثربخشی هزینه ها، تلاش خواهدکرد و پیامد طبیعی این رویکردها، دستیابی به منابع پایدار مالی است.
جعفر آهنگران تاکید کرد: ساماندهی تحرکات و تحولات سازمانی در چارچوب حوزههای چهارگانه بی تردید از سازمان منطقه آزاد کیش، چهرهای نو، شفاف، پاک، پویا، چابک، انطباق پذیر و اخلاق گرا ارائه خواهد داد.