اقتصاد ۲۴ - روابط عمومی اسنپ در یک گزارش جامع آمار و اطلاعات متنوعی از عملکرد سرویسهای مختلف این سوپراپ در سال گذشته منتشر کرده است. هدف از انتشار این گزارش آشنایی با رفتار ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۹۱۵ کاربر اسنپ اعلام شده که ۹ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۱۰۲ نفر از آنها در سال گذشته به جمع کاربران اسنپ پیوستهاند. در این گزارش مفصل علاوه بر انتشار آمارهای متعدد از سرویسهای اسنپ، به چشمانداز و نقشهی راه این سوپراپ اشاره شده است.
گرچه سال ۹۹ پر از چالشهای عجیب و اتفاقات ناگوار بود، اما بدون شک نقاط روشنی هم داشت. نیچه، فیلسوف آلمانی، درست میگوید: آنچه ما را نکشد قویترمان میکند! در طول این یک سال کنار هم با سختیهای کرونا و مشکلات اقتصادی جنگیدیم و برای فرداهای بهتر مسیرهای تازه خلق کردیم. در این گزارش مسیر همراهی یک سالهی شما را با سوپراپلیکیشن اسنپ مرور میکنیم.
در دنیای پیچیدهی امروز همهی ما به دنبال راههای جدیدی برای انجام سریعتر، بهتر و مطمئنتر کارها هستیم و این همان هدف نهایی سوپراپلیکیشن اسنپ است؛ ارائهی خدمات متنوع و باکیفیت برای برطرف کردن نیازهای مختلف شما. اسنپ در پایان سال ۹۹ با ارائهی خدمات در ۱۶ سرویس مختلف که ۵سرویس آن متولد همین سال هستند، تلاش کرد زندگی را در شرایط سخت کرونا برای کاربرانش آسانتر کند.
اولین و همچنان محبوبترین سرویس اسنپ، درخواست خودروست که در ششمین سال فعالیتش بار دیگر رکوردهای شگفتانگیزی از خود به جای گذاشت.
اسنپ یکی از اولین شرکتهایی بود که بعد از شیوع کرونا فضای دورکاری را بــرای کارمندانش مهیا کرد و اعضای این خانواده کل ســال گذشته را از منزل کار کردند. کارمندان اسنپ این فرصت را دارند که در زندگی میلیونها نفر در سراسر کشور تاثیرگذار باشند؛ چه برنامهنویسی که با اضافه کردن قابلیتهای جدید به دنبال بهبود تجربهی کاربران در سوپراپلیکیشن است، چه بازاریابی که برای معرفی برند اسنپ در یک شهر کوچک تلاش میکند. در اسنپ همه در کنار هم یاد میگیرند، رشد میکنند و برای برداشتن موانع تلاش میکنند تا تجربهی بهتری برای کاربران فراهم شود.
تسهیلات باشگاه رانندگان اسنپ در سه دستهی کلی قرار میگیرند؛ خودرویی (لوازم یدکی و جانبی خودرو)، درمانی (کلینیکهای درمانی) و رفاهی (پوشاک، لوازم خانگی و موبایل). با شیوع ویروس کرونا، دستهی جدیدی تحت عنوان تسهیلات مقابله با ویروس کرونا نیز به خدمات باشگاه رانندگان اضافه شده است.
از دورانی که حرف «ر» در دفترتلفنها پر بود از شمارهی رستورانهای مختلف و برای سفارش غذا باید تماس تلفنی میگرفتیم زمان زیادی نگذشته، اما حالا تصورش هم سخت است! این راحتی و دسترسی آسان به سوپرمارکتهای فوری، نانوایی، شیرینیفروشی، میوهفروشی، پروتئینی و … را از اسنپفود داریم.
در سالی که گذشت، تمایل مردم به خرید آنلاین مایحتاجشان به دلیل کرونا افزایش چشمگیری داشت. سرویس سوپرمارکت اسنپ هم تلاش کرد تا با افزایش ظرفیت و پوششدهی شهرهای مختلف به این نیاز پاسخ دهد.
در سال گذشته، مردم بیش از همیشه به سفارش آنلاین و خرید از راه دور تمایل نشان دادند. همین باعث شد درخواستهای باکس در همهی شهرها رشد چشمگیری داشته باشد و حتی در روزهای قرنطینه هم درخواستهای ارسال بسته افت قابل ملاحظهای نداشت.
اضافه شدن امکان استفاده از خدمات مشاورهی آنلاین با بهترین پزشکان و روانشناسان در تمام ساعات شبانهروز برای بسیاری از کاربران در دوران کرونا راهگشا بود. سرویس مشاورهی پزشکی اسنپ در اولین سال تولد خود افزایش کاربران و تنوع بخشیدن به خدماتش را بر اساس نیاز کاربران در دستور کار قرار داد.
در سال ۹۹ گردشگری بیش از سایر حوزهها از کرونا آسیب دید، اما راهکارهای جدید و اعمال پروتکلهای بهداشتی کمک کرد تا مسافران بتوانند سفرهای ضروری خود را انجام دهند.