تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
اندیشکده بروکینگز:

چرا انجیلی‌های آمریکا در حال دوری از اسرائیل هستند؟

اسرائیل به طور فزاینده‌ای به حمایت انجیلی‌های ایالات متحده متکی است، اما حمایت جوان تر‌ها از تل آویو کم شده است.

انجیلی‌های آمریکا

اقتصاد ۲۴ -  اندیشکده بروکینگز نوشت: اسرائیل به طور فزاینده‌ای به حمایت انجیلی‌های ایالات متحده متکی است، اما حمایت جوان تر‌ها از تل آویو کم شده است.

 از آنجا که درگیری‌های اخیر اسرائیل و فلسطین توجهات را به سمت تغییر نگرش دموکراتیک‌ها نسبت به اسرائیل از جمله در میان جوانان یهودی آمریکایی جلب کرده است، تمرکز اسرائیل بر اوانجلیکال‌ها (انجیلی ها) به عنوان سنگ بنای حمایت ایالات متحده از دولت یهود اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. همانطور که نتایج تحقیقات دانشگاه مریلند نشان می‌دهد، نگرش‌های انجیلی نسبت به اسرائیل بیشتر مبنایی برای حمایت حزب جمهوریخواه از اسرائیل است. اگر نگرش‌های اوانجلیکال‌ها نباشد، نگرش جمهوری خواهان نسبت به اسرائیل به طور اساسی با بقیه آمریکایی‌ها فرقی نمی‌کند.


بیشتر بخوانید:رابطه محمد بن سلمان با رئیس جدید موساد فاش شد


این روند‌ها را می‌توان در اظهارات مقامات آمریکایی از جمله رون درمر، سفیر سابق اسرائیل در ایالات متحده دید. وی می‌گوید: اسرائیل باید بیشتر انرژی خود را صرف ارتباط با انجیلی‌های پرشور آمریکایی کند نه یهودیانی که از منتقدان ما هستند.

اما یک نظرسنجی جدید که توسط دانشگاه کارولینای شمالی انجام شده نشان می‌دهد که انجیلی‌های جوان‌تر حمایت کمتری از اسرائیل نسبت به انجیلی‌های قدیمی دارند. نتایج این نظرسنجی یک تغییر چشمگیر در نگرش‌ها را بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ نشان داد. به طوریکه طی این سال ها، حمایت از اسرائیل در میان انجیلی‌های جوان از ۷۵ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافته است. این واقعیات، سوالاتی را در مورد پایداری حمایت شدید انجیلی‌ها از اسرائیل که جناح راست اسرائیل سالهاست آن را پرورش می‌دهد، ایجاد می‌کند.

برای بررسی بیشتر این تغییر، نتایج دو نظرسنجی بزرگ دانشگاه مریلند در زمینه مسائل مهم مرتبط با انجیلی‌ها تجزیه و تحلیل شده است. یکی از این نظرسنجی‌ها در سال ۲۰۱۵، در آغاز مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده و دیگری در سال ۲۰۱۸، زمانیکه دو سال از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ باقی مانده بود، انجام شد. نتایج این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که شکاف حمایت از اسرائیل بین انجیلی‌های زیر ۳۵ سال و ۳۵ سال به بالا تا اکتبر ۲۰۱۸ به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

توجه داشته باشید که سوال نظرسنجی ما که سال‌ها پرسیده شد، این بود که می‌خواهید ایالات متحده در میانجیگری درگیری اسرائیل و فلسطین چه نقشی ایفا کند. در پاسخ به این سوال سه گزینه وجود داشت. حمایت از اسرائیل، حمایت از فلسطین و بی طرفی و عدم حمایت از هیچ کدام بود. با گذشت سالها، درصد انجیلی‌ها و مسیحیانی که تولد دوباره دارند و به سمت اسرائیل متمایل هستند، بیش از سایر اقشار مردم بوده است. البته همانطور که در بسیاری از مسائل در سراسر ایالات متحده انتظار می‌رود، از جمله در مورد اسرائیل، سن یک عامل تأثیرگذار است. به طور کلی، آمریکایی‌های سن و سال دار (۳۵ سال به بالا) بیشتر از جوانان (۱۸-۳۴) تمایل دارند که ایالات متحده به اسرائیل متمایل شود. اما تفاوت‌های قابل توجهی در روند‌ها در میان انجیلی‌ها در مقایسه با سایر افراد وجود دارد.

اول، نظرسنجی ما در سال ۲۰۱۸ کاهش چشمگیری در حمایت اوانجلیست‌های جوان از اسرائیل نسبت به سال ۲۰۱۵ نشان داد. همچنین تعداد افرادی که می‌خواهند ایالات متحده به سمت فلسطینی‌ها متمایل شود نیز افزایش چشمگیری داشته است. در حالی که ۴۰ ٪ از انجیلی‌های جوان می‌خواستند که آمریکا در سال ۲۰۱۵ به سمت اسرائیل متمایل شود، فقط ۲۱ ٪ در سال ۲۰۱۸ این درخواست را مطرح کردند. در عین حال، در حالی که تنها ۳ ٪ از انجیلی‌های جوان در سال ۲۰۱۵ می‌خواستند که آمریکا به فلسطینی‌ها متمایل شود، ۱۸ ٪ درصد از آن‌ها در سال ۲۰۱۸ این خواسته را مطرح کردند.

دوم، اختلاف نظر بین انجیلی‌های پیر و جوان نیز در تمایل به اسرائیل از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ افزایش یافته است. این شکاف از ۱۴ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۲۴ درصد در سال ۲۰۱۸ رسیده است. این نشان می‌دهد که در بین انجیلی‌ها پویایی‌ای وجود دارد که فراتر از تفاوت‌های نسلی نسبی در بین مردم است. یافته‌های بعدی این نتیجه گیری را بیشتر تقویت می‌کند.

سوم، در میان افراد غیر انجیلی نیز بین پاسخ دهندگان جوان و مسن که می‌خواهند ایالات متحده به سمت اسرائیل گرایش پیدا کند، شکاف وجود داشت، اما این تفاوت کمتر از چیزی است که در بین انجیلی‌ها وجود دارد. به طوری که این شکاف در سال ۲۰۱۵، ۱۰ درصد و در سال ۲۰۱۸، ۱۳ درصد بود که در مقایسه با شکاف ۱۴ و ۲۴ درصدی میان گرایش‌های جوانان و مسن‌ها در میان انجیلی‌ها کمتر است.

از سوی دیگر، در سال ۲۰۱۸، جوانان انجیلی که می‌خواهند آمریکا از فلسطین حمایت به عمل آورد، ۱۸ درصد هستند که دو برابر غیرانجیلی‌هایی هستند که خواستار حمایت واشنگتن از فلسطین شده اند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۵ فقط ۳ ٪ از انجیلی‌های جوان به فلسطینی‌ها متمایل بودند، در حالی که ۵ ٪ از غیر انجیلی‌ها این رویکرد را داشتند.

به طور کلی، کاهش انجیلی‌های جوانی که می‌خواهند ایالات متحده به اسرائیل متمایل شود طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ از نظر اندازه چشمگیر و غیرمعمول بوده است.

پیش بینی می‌شود که نظرسنجی جدید ۲۰۲۱ که توسط محققان دانشگاه کارولینای شمالی در مورد موضوعات انجیلی سفارش داده شده است، تغییرات احتمالی را به دست دهد. البته سوالاتی که در نظرسنجی جدید پرسیده شده است با سوالات نظرسنجی‌های قبلی یکسان نیست و در این نظرسنجی منظور از جوانان افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله است. در حالیکه در نظرسنجی‌های قبلی افراد بین ۱۸ تا ۳۴ سال، جوان محسوب می‌شدند. بنابراین، شاید نتوان نتایج دو نظرسنجی را به طور کامل با یکدیگر مقایسه کرد. لیکن در نظرسنجی جدید نیز همان سوال کلی در مورد حمایت انجیلی‌ها از اسرائیل بررسی می‌شود. یافته‌های آن‌ها بیانگر تغییر مداوم و قابل توجه دیدگاه جوانان انجیلی در مورد حمایت از اسرائیل است.

این تغییرات را تنها با اشاره به تفاوت‌های معمول بین آمریکایی‌های جوان و پیر نمی‌توان توضیح داد. قابل توجه‌تر از آن، تغییراتی است که در دیدگاه‌های غیر انجیلی‌ها رخ داده است. این امر مستلزم نوع دیگری از تجزیه و تحلیل روند‌ها در میان انجیلی‌ها است که فراتر از این طرح اجمالی تغییر فعلی است و احتمالاً محرک‌های گسترده تری را در بر می‌گیرد. به طور مثال، این احتمال وجود دارد که عامل ترامپ، شکاف نسلی را در میان انجیلی‌ها بزرگتر کرده باشد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است مسیحیان جوان از ترامپ بیش از حد ترسیده باشند و می‌خواهند که رهبرانشان از سیاست‌های او فاصله بگیرند. البته اینکه آیا آغوش باز ترامپ برای اسرائیل می‌تواند بر عقاید آن‌ها تأثیر بگذارد یا نه، می‌تواند بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. گفتنی است، در نظرسنجی‌ها ما متوجه شدیم که انجیلی‌های مذهبی که اکثر آن‌ها از اسرائیل حمایت می‌کردند، هنوز هم می‌گفتند که ترامپ بیش از آن‌ها به اسرائیل متمایل است.

محققان دانشگاه کارولینای شمالی همچنین اظهار داشتند که انجیلی‌های جوان علاقه و اطلاعات کمتری درباره اسرائیل و درگیری اسرائیل و فلسطین دارند. از سوی دیگر، تنها ۳۸ ٪ از آن‌ها اعلام کردند که عقاید مذهبی شان باعث شده است که از اسرائیل حمایت کنند. در حالی که ۱۷ ٪ معتقدند که عقاید مذهبی شان آن‌ها را به سمت حمایت از فلسطین سوق داده است.

سرانجام، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد انجیلی‌های جوان به طور فزاینده‌ای متنوع‌تر از انجیلی‌های قدیمی هستند. همچنین آنان کمتر سفیدپوست هستند. مهم اینکه، سفیدپوست هابیشترین حمایت را از اسرائیل دارند. نتیجه نهایی این است که شواهدی از تغییر اساسی و غیرمعمول در حمایت از اسرائیل در آمریکا وجود دارد. اگر جناح راست در اسرائیل امید خود را به حمایت قاطع انجیلی‌ها به عنوان ستون فقرات حمایت ایالات متحده از دولت یهود بسته است، باید در نظر داشته باشد که این حمایت از سوی انجیلی‌های جوان مورد تردید قرار گرفته است.

منبع: انتخاب
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

فیلم/سوتی منشوری تلویزیون در پخش کارتون پت و مت

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

۹۲ درصد ارزش ودیعه مستاجران از بین رفته است/ معضل ملی وحشتناکی که در کمین بازار اجاره است

وضعیت هواشناسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

پیش بینی بورس امروز یکم اردیبهشت ۱۴۰۳

جان کمپبل کیست؟/ برجسته‌ترین اقتصاددان حوزه مالی

سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

بهترین فیلم‌های ژانر جنایی سینمای جهان

عکسی از دیدار صمیمی همایون شجریان با آقای خواننده

عکس/تیپ شیک و رسمی بازیگر خانم سریال فاصله‌ها

عکس/استایل جذاب و نوجوان‌پسند بازیگر گناه فرشته

استواری اقتصاد ایران همچنان بر پایه‌های کهنه نفت!/ نفع پول نفت به خودش نرسید!

عکس/استوری متفاوت زهرا داوودنژاد در روز تولدش

خبر خوب هواشناسی برای نیمه اول اردیبهشت

شیرینی فروشی قدیمی تهران پلمب شد

عکسی از یک بنر در تهران که پُر سر و صدا شد

فیلم/سوتی منشوری تلویزیون در پخش کارتون پت و مت

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران

استایل شیک هانیه توسلی در عکس جدیدش

اولین عکس از پایگاه هوایی اصفهان بعد از حمله دیشب

بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!

جدول لیگ برتر بعد از برد استقلال

دقیقی: بین دو نیمه خیلی تند با بازیکنان حرف زدم

مشت‌های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب

کارشناس پنالتی جنجالی استقلال: داور خیلی مشکوک قضاوت می‌کند

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم

فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

عکس/آرام جوینده خواننده شد

واکنش مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به علنی شدن تذکر رهبری درباره گشت ارشاد

حضور علی دایی و خاتمی در مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»

گفت‌وگوی روزنامه اطلاعات، با استاد محمدرضا شجریان پیش از انقلاب

حمایت علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل، ایران را ناگزیر به دفاع کرد

تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

فیلم/ گریه‌های بی امان دختر ایرانی در سیل دبی

بهترین ویتامین برای کاهش وزن

اینفوگرافی/ دلایل عجیب ابطال گارانتی توسط خودروسازان داخلی

نکات مهم درباره آبله مرغان در کودکان

جایگاه ایران در کریدور هند – خاورمیانه – اروپا کجاست؟

قیمت تخم مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول