تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
درویش پور در همایش نقش علما در وحدت اسلامی مطرح کرد؛

یکدلی و همبستگی موجود در جزیره قشم بسترساز پیشرفت این منطقه است

همایش نقش علما در وحدت اسلامی با حضور امامان جمعه شهرستان، علمای شیعه و اهل سنت استان هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار، فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، فرمانده بسیج سپاه ناحیه قشم، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران استان و شهرستان در بندر لافت جزیره قشم برگزار شد.

منطقه آزاد قشم

اقتصاد۲۴- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این همایش اظهار کرد: یکدلی و همبستگی موجود در جزیره قشم بسترساز پیشرفت در این منطقه است و همه کسانی که دغدغه توسعه پایدار جزیره را دارند باید با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برای حفظ وحدت گام بردارند.

علی درویش پور ادامه داد: وحدت شیعه و اهل سنت قشم زبانزد است و در بدو ورود به شهرستان می توان این انسجام، همدلی و یکرنگی را احساس کرد و استمرار این وحدت به عنوان یک ظرفیت ممتاز در جزیره باید حفظ شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: قشم دارای پتانسیل های کم نظیر طبیعی و اقتصادی است و با بهره گیری از ظرفیت وحدت، راهنمایی و هدایت بزرگان و علمای منطقه و همراهی جامعه محلی می توان با سرعت بیشتری برای ایجاد توسعه پایدار، رونق اقتصادی و خدمت رسانی به ساکنان جزیره گام برداشت.

 انسجام و همدلی بین مذاهب

درویش پور با اشاره به دغدغه های حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی و مشی و رفتار مقام معظم رهبری(مدظله عالی) در مورد انسجام و همدلی بین مذاهب و امت اسلامی افزود: وحدت امت اسلامی مایه اقتدار نظام و شکست نقشه های دشمنان این آب و خاک سرافراز است.


بیشتر بخوانید: صدور ۸۴ پروانه ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه آزاد قشم


وی تصریح کرد: سختی‌ها و مشکلات به ویژه در اقتصاد به دلیل تحریم‌های ظالمانه ایجاد شده است و برای برون رفت از این وضعیت، باید به نظام اعتماد کرد و با وحدت و همدلی از آن حمایت کرد.

عالی ترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: مشی دشمنان در انتخابات پیش رو این است که با ایجاد اختلاف در بین مردم ایران، جمهوری اسلامی را ضعیف نشان دهند و مشارکت مردم را به حداقل برسانند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: هرکجا تفرقه و جدایی ایجاد شود، ضعف و سستی در امت اسلام رخ می‌دهد که هم‌اکنون این امر در کشورهای منطقه به وضوح مشاهده می‌شود و آنجا که بین مسلمانان جهان وحدت ایجاد شده، قدرت،عزت و توانایی جهان اسلام را شاهد هستیم.

شکل گیری تمدن نوین اسلامی در ایران

درویش‌پور افزود: وحدت جهان اسلام با شکل گیری تمدن نوین اسلامی در ایران رقم خورد و روز به روز بالنده تر به رشد خود ادامه می‌دهد و امروز نقش رهبران و علمای اسلام ممتاز و بی بدیل است و با شناخت به موقع نیات پلید دشمن و هدایت مردم، توانسته‌اند نقشه شوم آنان را شکست دهند.

براساس این گزارش، شیخ محمدعلی امینی عضو هیات فتوای اهل سنت جنوب کشور نیز در این همایش گفت: امنیت و وحدت دو نعمت ارزشمند ایران است که در سایه جمهوری اسلامی به وجود آمده است و در کشورهای منطقه کمتر به چشم می‌خورد. در جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تا امروز، امنیت و وحدت استراتژی اصلی کشور بوده است.

وی ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی در سایه وحدت و همدلی موجود در کشور توانسته است امنیت ما را با آسودگی خاطر در کشور حفظ کند.

مدیر مجتمع علوم دینی اهل‌سنت بندرلنگه تصریح کرد: در سایه این وحدت امروزه حتی ایران اسلامی در کنار مظلومان جهان قرار دارد و تعدی و تجاوز به مسلمانان در هیچ کجای جهان را بر نمی‌تابد.

انسجام و همدلی مسئولان و مردم 

عضو هیات فتوای اهل‌سنت جنوب کشور در پایان اظهار کرد: رشد و توان امروز کشور براساس انسجام و همدلی مسوولان و مردم شکل گرفته است و باید تقویت شود.

همچنین شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم نیز در این همایش گفت: رای دادن حقی است که باید از آن بهره برد و انسان عاقل نباید این حق را از خود سلب کند.

وی ادامه داد: دشمنان این نظام به دنبال دسیسه هستند تا اهل سنت را در برابر نظام قرار دهند، اما اهل سنت همیشه در کنار نظام هستند و به کمک نظام شتافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی هیچگاه خدمات خود را به منطقه اهل سنت کاهش نداده است، اظهار کرد: ما با مشارکت نکردن در انتخابات به خاموشی دچار می‌شویم و خود را از حق انتخاب نمایندگان مورد نظر خورد محروم می‌کنیم.

هوشیاری رهبران انقلاب، علما و مردم 

امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم افزود: سهم مشارکت اهل سنت در همه دوره‌های انتخابات بالا بوده است و نباید با حضور کم خود، از نقش فعال به نظاره‌گری تغییر وضعیت دهیم. وحدت و یکپارچگی در کشور، ارزان به دست نیامده است و با هوشیاری رهبران انقلاب، علما و مردم این امر ممکن شده است.

در بخش دیگری از این همایش علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم گفت: در شهرستان فضای عمومی جامعه نشانگر مشارکت بالا در انتخابات است و همه شرایط نیز در این راستا ایجاد شده و مردم قشم در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین، با حضور 94 درصدی پای صندوق‌های رای با امام، رهبر و شهدا تجدید میثاق کردند.

وی ادامه داد: مردم ما عهد بسته اند تا با وحدت و شرکت در انتخابات، ایستادگی خود را برای تحقق آرمان‌های انقلاب نشان دهند و امروز پیش از هر روز دیگری دشمن به دنبال خدشه‌دار کردن وحدت است، اما حضور مردم، پاسخی محکم به یاوه گویی و تفرقه افکنی دشمنان خواهد بود.

وحدت، عامل پیروزی انقلاب 

فرماندار شهرستان قشم وحدت را عامل پیروزی انقلاب دانست و اظهار کرد: علاوه بر پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس نیز بر اساس وحدت، انسجام و همدلی مردم ایجاد شد.

در ادامه سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در همایش نقش علما در وحدت اسلامی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل در حالی که از نظر تجهیزات و امکانات ضعیف بودیم و انقلاب تازه شکل گرفته بود امکان نداشت دربرابر دشمن تا دندان مسلح دوام بیاریم اما امام راحل با توکل و ایمانی که به خداوند متعال داشت توانست شرایط حساس را رهبری کند و امروز چهار دهه از این انقلاب اسلامی بعنوان یادگار امام سفرکرده پشت سرگذاشتیم.

وی افزود: امروز بعد از توطئه های فراوان، جنگ 8ساله و تحریم‌های ظالمانه و به برکت خون شهدا در اوج عظمت و اقتدار قرار داریم و هرکسی و یا امتی که می خواهد روی پای خود بایستد باید در برابر استکبارجهانی مقاومت کند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) ادامه داد: امروز تشعشع نورانی حکومت پیامبر گرامی اسلام در انقلاب اسلامی ایران پیداست و نسل جوان امروز ما باید بدانند در این مملکت چه خبر بوده است.

سالاری اضافه کرد: امروز به برکت خون شهدای عزیز، نه تنها نظام اسلامی الگویی برای سایر کشورهای اسلامی است بلکه به برکت ایثارگری ملت غیور ایران و نیروهای نظامی به یک توانمندی همه جانبه رسیدیم.

سالاری افزود: در کشور ما و استان هرمزگان اهل سنت و شیعه در کنار هم قرار دارند و محور این وحدت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای هستند.

 بزرگترین رویداد کشور

وی اظهار کرد: امروز در آستانه بزرگترین رویداد کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستیم و رسالت سنگینی بر دوش ما مردم و مسئولان قرار دارد که یکبار دیگر قدرت این نظام اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم و با حضور حداکثری خود در پاری صندوق های رای، وحدت و انسجام ملت را تقویت کنیم.

همچنین سرهنگ پاسدار حجت امیری کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم در این همایش گفت: حراست از امنیت کشور نیازمند انتخابی اصلح در انتخابات پیش رو است و گزینش صحیح، تقویت بنیه اقتصادی جامعه را به ارمغان خواهد آورد.

وی ادامه داد: تغییر سرنوشت هر جامعه‌ای در گرو تصمیم و خواست آنان است و امروز وظیفه همه، همصدایی، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم در پایان افزود: همه باید برای ایجاد تغییری رو به پیشرفت در سرنوشت خود باید برای مشارکت و حضور در فرآیند انتخاب گزینه اصلح در انتخابات 1400 آماده باشند.

منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
برچسب منتخب
# مناطق آزاد

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

واکنش دولت رئیسی به سخنان روحانی در مورد گرانی بنزین

نگرانی از مخدوش شدن تمدن ۳۲۰۰ ساله‌ در پارک قیطریه

بنزین سوپر برای موتورسیکلت بهتر است یا بنزین معمولی؟

ریشا؛ شیر باغ وحش مشهد تلف شد

فیلم/ یک آیین عجیب در رُم؛ پاپ پای زنان زندانی را شست و بوسید!

نحوه محاسبه حق بیمه کارگران در سال جدید

عکس/تغییر لوگوی گوگل به افتخار یک عکاس ایرانی

عکس/ نوزادی در آغوش ترلان پروانه؛ ذوق خانم بازیگر!

عکس/ نیمار مهمان ویژه دیوید و ویکتوریا بکام شد

واکنش اولین شهردار تهران به ساخت مسجد در پارک قیطریه + عکس

اینفوگرافی/ کشورهای پیشرو در حوزه انرژی پاک و تجدیدپذیر

فیلم/ رقیب مهم هادی چوپان در مسترالمپیا ۲۰۲۴ کیست؟

اثر خیره‌ کننده برندگان مسابقات عکاسی طبیعت در سال ۲۰۲۴

عکس/ ست الهام حمیدی و همسرش در کنسرت

تصویری عاشقانه از بازیکن سابق پرسپولیس و همسر جذابش

معرفی مرسدس بنز G کلاس با پیشرانه شش سیلندر هیبرید

تولید پژو پارس در سال جدید از سر گرفته می‌شود؟

قیمت روغن مایع به این رقم رسید + جدول

بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری بورس بررسی شد

عکس/ استوری احساسی سردار آزمون با دخترش

مدت زمان تحویل کارت‌های سوخت کاهش می‌یابد

روایت حسن روحانی از «صبح جمعه» گرانی بنزین

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول