اقتصاد۲۴- در این دیدار طرفین توافق کردند تا با همکاری یکدیگر زمینهساز تقویت تنظیمگری و بازار رسانههای صوت و تصویر فراگیر شوند. رایزن فرهنگی چین با اشاره به اینکه به وقوع کرونا باعث شده تا نزدیک به ۹۵۰ میلیون نفر از رسانههای صوت و تصویر چینی استفاده نمایند، موضوع رسانههای اینترنتی را از موضوعات بسیار به روز برشمرد و با اشاره به رویکرد مشابه طرفین، تقویت جایگاه رسانههای بومی را از اولویتهای چین دانست.
در ادامه رایزن فرهنگی چین با اشاره به جلسه مشترک کارشناسان ساترا و سازمان NRTA و CAC بر لزوم استمرار روابط تاکید کرد و همچنین مقرر شد طرفین با برگزاری جلساتی زمینه همکاری مشترک را فراهم آورده و در ادامه در صورت وجود زمینه، طرفین میتوانند تاسیس نهاد منطقهای رسانههای صوت و تصویر فراگیر را در برنامه بگنجانند؛ به علاوه هر دو طرف توافق کردند تا با گفتگوهای بیشتر زمینه ایجاد بازارهای مشترک محصولات صوت و تصویر فراگیر برای کاربران ایرانی و چینی فراهم شود و این موضوع به تبادل فرهنگی مستمر بین بخش خصوصی و رسانههای اینترنتی منتج خواهد شد.
در پایان طرفین ضمن تاکید بر گسترش روابط در آینده نزدیک در رابطه با نقشه راه توسعه ارتباطات به توافق دست یافتند.
منبع: روابط عمومی ساترا