اقتصاد۲۴- در روزهای گذشته و در پی قطع آب در مجتمع اقامتی صدف و قطعی موقت در برخی نقاط منطقه مسکونی نوبنیاد، در برخی رسانهها مطالبی در خصوص علل بروز این مشکل عنوان شد که ضمن تعمیم اشکالات داخلی یک مجموعه اقامتی به کل جزیره، با صراحت دلیل بروز این مشکل را بد حسابی سازمان منطقه آزاد کیش به شرکت آب و برق عنوان کردند، حال آنکه آب این مجتمع از سوی شرکت آب و برق قطع نشده و به دلیل بروز اشکال در شبکه توزیع داخلی، ساکنان این مجموعه امکان استفاده از آب شهری را نداشتند. سازمان منطقه آزاد کیش نیز با هدف تامین رفاه خانوادههای ساکن در این مجموعه در روزهای اخیر با نصب مخزن ویژه و اختصاصی در این مجتمع تلاش کرد تا کاهش فشار آب ناشی از فرسودگی شبکه توزیع داخلی مجتمع اقامتی صدف برطرف شود.
لازم به ذکر است شرکت آب و برق کیش با صدور جوابیهای در خصوص یک جانبه نگری رسانهها در پرداختن به این موضوع عنوان کرده است که تفسیر علت قطعی آب مجتمع صدف به دلیل بدحسابی سازمان منطقه آزاد کیش برداشت رسانهها از مصاحبه مدیرعامل این شرکت بوده و وی در هیچ قسمتی از این مصاحبه به طور مستقیم یا غیر مستقیم چنین مطلبی را عنوان نکرده است.
بیشتر بخوانید: تقدیر کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا از میزبانی شایسته مسئولان منطقه آزاد کیش
در این بیانیه تاکید شده است که مدیر عامل شرکت آب و برق در مصاحبه خود نه تنها مطلبی تحت عنوان پرداخت بدهی مجتمع مزکور توسط سازمان عنوان نکرده بلکه تاکید دارد این موضوع از یک سال پیش توسط شرکت آب و برق و مدیران و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش در دست پیگیری است.
لازم به ذکر است قطعی آب این مجتمع که ناشی از بروز عیب در تاسیسات داخلی و عدم امکان آب گیری مخازن بود تنها دو روز طول کشید که با تلاش کارشناسان اداره آب و برق و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در نصب مخازن جدید برطرف شد، حال آنکه مشخص نیست رسانهها چگونه و با چه تقویم و حساب و کتابی این قطعی را ده روزه اعلام کرده اند.
بی تردید اخلاق حرفهای و صیانت از حقوق مخاطبان ایجاب میکند تا در پرداخت به سوژههای خبری ضمن رعایت امانت داری و ارائه اطلاعات صحیح و مبتنی بر مستندات، از ایجاد تشویش برای ساکنان صبور و فهیم کیش اجتناب کرده و یاریگر مسئولان و خادمان مردم برای ارائه خدمات مطلوب به هموطنان باشیم.