پناهجویان معترض در بلژیک لب‌های خود را دوختند

ده‌ها پناهجو در بروکسل پایتخت بلژیک در اعتراض به نبود خدمات بهداشتی و درمانی دست به اعتصاب غذا زده و برخی نیز لب‌های خود را دوختند.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۱
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۰

اقتصاد ۲۴- دست کم ۲۵۰ پناهجوی غیرقانونی در کلیسایی در مرکز بروکسل و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر در سراسر پایتخت بلژیک دست به اعتصاب غذا زده اند.

این پناهجویان که اغلب شاغل هستند می‌خواهند که هر چه سریعتر وضعیت اقامتی قانونی پیدا کنند. این افراد در اعتراض به وضعیت خود از ۲۳ ماه مه گذشته تاکنون غذا نخورده اند.

احمد یکی از سازمان دهندگان این اعتصاب غذا می‌گوید: بعضی اوقات تعجب می‌کنم که دولتمردان چگونه می‌توانند بخوابند وقتی این همه انسان گرسنه دارند می‌میرند و رنج می‌کشند.

این پناهجویان عمدتاً از تونس، مراکش، الجزایر، مصر و پاکستان می‌آیند و می‌گویند که سالهاست که در بروکسل و دیگر شهر‌های بلژیک به کاروزندگی مشغول هستند، اما همواره در نگرانی بازداشت از سوی پلیس و اخراج شدن بدون حقوق از محل کارشان قراردارند.

بدون داشتن اوراق رسمی، پناهجویان قادر به دسترسی به خدمات درمانی مناسب، خدمات مالی یا سایر مزایای اعطا شده به ساکنان و شهروندان بلژیک نیستند.

یکی از پزشکانی که داوطلبانه در کنار پناهجویان است می‌گوید: حال بسیاری از اعتصابیون روز به روز بدتر و بدتر می‌شوند. ما چندین مورد از مشکلات قلبی، مشکلات کلیوی، مشکلات روانی و چندین اقدام به خودکشی دیده ایم.

آمار‌ها نشان می‌دهد که در بلژیک ۱۱ میلیونی بیش از ۱۵۰ هزار پناهجوی ثبت نشده و غیرقانونی وجود دارد.

منبع: فرارو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.