تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

اولین رویداد ملی جایزه تجارت الکترونیکی برگزار شد

اولین رویداد ملی جایزه تجارت الکترونیکی، روز سه شنبه پنجم مردادماه توسط سازمان مدیریت صنعتی در همکاری با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با حضور جمعی از مقامات ارشد و مدیران کسب و کار‌های مطرح برگزار شد.

اولین رویداد ملی جایزه تجارت الکترونیکی برگزار شد

اقتصاد ۲۴ - اولین رویداد ملی جایزه تجارت الکترونیکی، روز سه شنبه پنجم مرداد ماه توسط سازمان مدیریت صنعتی در همکاری با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در ساختمان شماره دو سازمان مدیریت صنعتی برگزار گردید. این رویداد با حمایت معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آگاهی بخشی هرچه بیشتر نسبت به مقوله اعتماد در کسب و کار‌های اینترنتی و همچنین تکریم از کسب وکار‌های اینترنتی برتر، متناسب با شاخص‌های "امکانات و توانمندی"، "سوابق عملکرد" و "شاخص‌های مالی" برنامه ریزی و برگزار شد.

در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد، جمعی از مقامات ارشد و مدیران کسب و کار‌های مطرح حضور داشتند و آقای ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، آقای علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، آقای حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و همچنین آقای ایمان ناطقی مسوول رتبه بندی نماد اعتماد الکترونیکی در سازمان مدیریت صنعتی، به سخنرانی پرداختند و در پایان مراسم نیز، کسب و کار‌های برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند. برگزیده‌ای از سخنرانی‌های انجام شده به شرح ذیل می‌باشد:

علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، یکی از سخنرانان رویداد بودند که در این مراسم ضمن تشکر از استقبال و همراهی کسب و کار‌ها در برگزاری این رویداد، گزارشی در راستای معرفی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اقدامات صورت گرفته و همچنین برنامه‌های آتی این مرکز را ارائه دادند.

ایشان سه محور اصلی فعالیت‌های این مرکز را گواهی الکترونیکی، دولت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی عنوان کردند و راه اندازی سامانه تخصصی در زمینه گارانتی را موجب ارتقاء موضوعات مربوط به ضمانت کالا و خدمت در کشور خواندند و بیان داشتند که روزانه پنج میلیون و چهارصد هزار درخواست بصورت آنلاین در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود که حدود ۶۰۰ هزار درخواست نیازمند استعلام از سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها هستند و این موضوع نشان دهنده اهمیت و نقش این سامانه در تسریع و تسهیل تجارت داخلی و بین المللی است.

ارزش معاملات تجارت الکترونیکی انجام شده در سال ۱۳۹۹، ۱۰۹۷ هزار میلیارد تومان بوده و تعداد کسب و کار‌های دارای اینماد در سال ۹۹ رشد ۲ برابری نسبت به سال ۹۸ را تجربه کرده و با توجه به اینکه نماد اعتماد الکترونیکی یکی از زیرساخت‌های مهم در تجارت الکترونیکی است، با تقویت و افزایش اعتماد می‌توان نسبت به ادامه این مسیر امیدوار بود.

ایشان همچنین توضیحاتی در رابطه با شاخص‌های معرفی شده در پروفایل کسب و کار‌های الکترونیکی ارائه دادند و آن را عامل موثری در انجام یک تجارت امن الکترونیکی دانستند و تاکید کردند که برای تداوم و تکمیل نظام رتبه بندی، علاوه بر به روز رسانی مدل‌ها و شاخص‌های رتبه بندی، افزایش تعداد عاملان رتبه بندی و همچنین اجرای کامل دستورالعمل ممیزی و نظارت بر عاملان رتبه بندی نیز ضروری است.

ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در نخستین رویداد ملی جایزه تجارت الکترونیکی، با اشاره به تاریخچه سازمان مدیریت صنعتی، هدف این سازمان را کمک به توسعه ظرفیت مدیریت کشور، کمک به تحول و بهسازی سازمان‌ها و کمک به دستیابی به اهداف چشم انداز ۲۰ ساله ایران اسلامی خواندند و حوزه‌های فعالیت سازمان را، مشاوره و تحقیق و مانیتورینگ، آموزش و توانمندسازی، ادبیات سازی دانش مدیریت از طریق دانش و نشر، توسعه منطقه‌ای از طریق شبکه نمایندگی‌ها و آینده پژوهی و توسعه کسب و کار عنوان کردند. ایشان همچنین در خصوص ضرورت توجه به تجارت الکترونیکی و توسعه آن، مطالبی را عنوان نمودند و ضمن شرح خدمات رتبه بندی و اعتبار بخشی در سازمان مدیریت صنعتی در بخش‌های ۵۰۰ شرکت برتر (IMI۱۰۰)، جایزه تجارت الکترونیکی، جایزه ملی تعالی سازمانی، تولیدکنندگان آسانسور، جایزه ملی مدیریت انرژی و شرکت‌های پیمانکاری EPC، به بیان دلایل تحولات نظام‌های اقتصادی و کسب و کار در جهان پرداختند و این دلایل را، ورود به موج چهارم توسعه صنعتی (انقلاب صنعتی چهارم)، ورود همه جانبه فناوری‌های کلیدی موج چهارم توسعه صنعتی به دنیای کسب و کار و توجه به تجارت الکترونیکی و ظهور کسب و کار‌های پلتفرمی عنوان نمودند.

ایمان ناطقی، مسئول رتبه بندی نماد اعتماد الکترونیکی در سازمان مدیریت صنعتی، از دیگر سخنرانان مراسم بودند و اعلام داشتند که طبق مدل طراحی شده کسب و کار‌های متقاضی نماد اعتماد الکترونیکی، در مرحله اول فقط نماد تک ستاره دریافت می‌کنند و برای دریافت ستاره‌های بیشتر باید در رتبه بندی مرکز توسعه تجارت‌الکترونیکی قرار گیرند. هم اکنون ۱۳۵ کسب و کار اینترنتی رتبه بندی شده‌اند و ۴۳ کسب و کار در نوبت رتبه بندی قرار دارند که از این تعداد، ۵ کسب و کار موفق به دریافت اینماد ۵ ستاره، ۲۵ کسب و کار موفق به دریافت اینماد ۴ ستاره و ۶۸ کسب و کار نیز موفق به دریافت اینماد ۳ ستاره، ۳۵ کسب و کار موفق به دریافت اینماد ۲ ستاره گردیدند و ۲ کسب و کار نیز موفق به دریافت ستاره‌های بیشتر نگردیده و ۱ ستاره باقی ماندند.

همچنین، رتبه بندی کسب و کار‌های اینترنتی در دو سطح مقدماتی و سطح پیشرفته صورت می‌گیرد. سطح مقدماتی رتبه بندی اینماد، بیشتر مناسب کسب و کار‌های تازه تأسیس است که به بلوغ سازمانی نرسیده‌اند، در سطح مقدماتی، شاخص‌هایی نظیر پاسخگویی به شکایت، حسن رفتار تجاری، وضعیت مدیران، کیفیت خدمات، شاخص‌های مالی، مدت زمان فعالیت، امنیت، کیفیت سرویس و رضایتمندی مشتری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در سطح پیشرفته که مناسب کسب و کار‌های باسابقه تری است که به بلوغ سازمانی رسیده‌اند، شاخص‌هایی نظیر جمله پیشینه کسب و کار، وضعیت مدیران، نظام مدیریتی، وضعیت مالی، میزان بیمه و ضمانت، کیفیت سرویس، امنیت و رضایتمندی مشتری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

معرفی و تقدیر از کسب و کار‌های الکترونیکی برتر

در بخش پایانی رویداد ملی جایزه تجارت الکترونیکی، برترین‌های کسب وکار اینترنتی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند. برترین‌ها در پنج حوزۀ "بازارگاه ها/پلتفرم ها"، "فروشگاه ها"، "عرضه مستقیم محصولات تولیدی خود/ برند"، "خدمات" و "تلفن همراه" معرفی شدند.

برترین‌ها در شاخص "رضایت مندی مشتریان"

متناسب با شاخص "رضایت مندی مشتریان" که شامل فاکتور‌هایی همچون کیفیت کالا/خدمت، سهولت در خرید، هزینه، بسته بندی/ ارسال/ تحویل، پشتیبانی و طراحی و عملکرد وبسایت می‌شود، برترین کسب وکار‌ها به ترتیب زنبیل، ققنوس و ریحا معرفی شدند.

برترین‌ها در شاخص "کیفیت سرویس"

در شاخص "کیفیت سرویس" که با فاکتور‌هایی همچون پشتیبانی و ارسال کالا، سطح پوشش و طرح‌های تشویقی، جستجوپذیری (SEO) و رابط و تجربه کاربری (UI/UX) ارزیابی می‌شود، به ترتیب کسب و کار‌های دیجی کالا، ایسام و دیجی سرویس به عنوان برترین‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

برترین‌ها در شاخص "امنیت سرویس"

در نهایت، در شاخص "امنیت سرویس" نیز با ارزیابی جنبه‌های مختلف امنیتی، به ترتیب، کسب و کار‌های کافه بازار، دیجی کالا و هاست ایران/ شیپور (مشترکاً در جایگاه سوم) به عنوان برترین‌های این حوزه معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

کسب و کار منتخب مردمی

در بخش کسب و کار منتخب مردمی، بر اساس نظرسنجی انجام شده، هایپرتایر موفق به دریافت نشان کسب و کار برتر گردید.

منبع: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

خاورمیانه و این بار نبرد کریدور‌ها/ چگونه ایران در ۷ محور و کریدور دور خورد؟/ حتی مسیر افغانستان به ترکیه نیز ایران را دور زده است

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ تغییر چهره خبرنگار صداوسیما

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بیماری سندرم درس (DRESS) چیست؟

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ تصویر صمیمانه فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

یک سفر تفریحی به ازمیر چقدر آب می‌خورد؟ + جدول

عکس/ استایل جذاب بازیگر نقش افسر مین جانگو در ۵۲ سالگی

ماجرای پرت شدن سعید آقاخانی از کوه

تیم فوتسال افغانستان در یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۴

کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در زمین میانکاله

فیلم/ لحظه‌ هولناک نجات یک کودک از سیلاب در بم

فیلم/ تنها تصاویر به جا مانده از پدر رهبر انقلاب

فیلم/ گلایه‌ دانش آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

فیلم/ بغض وزیر اسبق بهداشت برای مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

حضور غافل‌گیر کننده در خانه سیدحسین خمینی

مجازات شدید داوطلبان متخلف در کنکور

مالک متمول استقلال کدام سوپراستار را می‌خرد؟

عکس / صفحه اینستاگرام همسر سابق مهدی قایدی چه شد؟

فیلم/ مونتاژ فونیکس‌های مدیران خودرو در آب

تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد در کنکور

فیلم/ پارکینگ خودرو‌های، خودروساز کرمانی را آب برد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

جشن تولدی خاص برای بهار نوروزپور همسر امیرعلی نبویان + عکس

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی + متن

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

اولین برد سال تراکتور با کنترل از راه دور یحیی؟

مقایسه مجید واشقانی با بازیگر سریال بلک لیست

فیلم/ خاطره جالب فریدون زندی از دلار هزار تومانی!

عکس/ تازه‌ترین تصاویر از حضور محمدرضا گلزار در آمریکا

عکس/ شروط جنجالی یک عروس برای داماد

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم در جام حذفی

عکس/ لباس جنگی روحانیون در تجمع اعتراضی قم علیه بی‌حجابی!

محروم‌ترین و برخوردارترین استان‌های کشور کدامند؟

دلیل بازداشت چند داوطلب کنکور سراسری

نگاه قیمت دلار تهران به بازار ارز هرات

خودکشی یک پزشک خانم در تهران

مصوبه‌ای که خریداران را از بازار طلا فراری می‌دهد!

بیشترین و کمترین بازدهی در بازار سهام هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ اشک‌های رادان با شعار تشکر تشکر تجمع کنندگان قمی‌

«مست عشق» رکورد فروش روز اول اکران را شکست

بازیگر جنجالی و بازداشتی تلویزیون از ایران رفت

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»

پرچمداران سامسونگ در آستانه ۱۰۰میلیونی شدن + جدول

بازی پرسپولیس در جام حذفی با یک کاپیتان جدید

پیش‌بینی مهم بورس تا پایان تیر ماه ۱۴۰۳

عکس/ تمرین پدر دختری کاپیتان استقلال در باشگاه بدنسازی

رکوردداران ورود و خروج پول حقیقی از بورس

طراحی جدید این خودروی محبوب، کاربران را شوکه کرد!

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد

خیز وزارت کار برای حذف نمایندگان کارگری در تعیین دستمزد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده