تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

۳ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

روند صعود شارپی بیت کوین در چند روز گذشته در تراز ۴۲۴۵۱، ۶۷ دلار با مقاومت سختی روبرو شده است، اما نکته امیدوارکننده این است که خریداران هنوز تسلیم نشده اند. این نشان می‌دهد که گاو‌ها پوزیشن‌های خود را دامپ نکرده اند، زیرا پیش بینی می‌کنند که این روند صعودی همچنان ادامه می‌یابد.

3 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اقتصاد ۲۴- افزایش ۴۳ درصدی قیمت بیت کوین از ۲۹۴۸۲.۶۱ دلار روز ۲۱ جولای (۳۰ تیر) تا ۴۲۳۱۶.۷۱ دلار روز ۳۰ جولای (۸ مرداد) باعث تقویت قوای گاو‌هایی شد که در حاشیه بازار نظاره گر اوضاع بودند. پس از این صعود شارپی، برخی از تحلیلگران بر سر این موضوع بحث می‌کنند که آیا بیت کوین می‌تواند همان روند صعودی که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ مشاهده کرده بود را تکرار کند یا خیر.

جف راس، بنیانگذار و مدیر عامل وایلشایر کپیتال تاکید کرده است که بیت کوین در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ پس از سه ماه اخبار منفی شاهد افزایش ده برابری قیمت خود بود. راس گفت: “من هنوز هم معتقدم که امسال هم شاهد رفتار مشابهی خواهیم بود. ”

پلن بی (PlanB)، خالق مدل قیمت انباشت به جریان، گفته است که بازگشت بیت کوین در ماه جولای (تیر و مرداد) “مانند حرکات منظم ساعت بود”. وی گفت که اگر قیمت بیت کوین در ماه آگوست (مرداد و شهریور) بالاتر از تراز ۴۷۰۰۰ دلار بسته شود، مدل انباشت به جریان اعتبار خود را حفظ خواهد کرد.

در همین حال، سرمایه گذاران نهادی مشغول جمع آوری و انباشت بیت کوین هستند در حالیکه قیمت هنوز در رکودی نسبی به سر می‌برد. به گزارش The Street، ظاهراً به تازگی شرکت مدیریت دارایی GoldenTree با ۴۵ میلیارد دلار مجموع دارایی تحت مدیریت خود، مقدار نامعلومی بیت کوین خریداری کرده است.

به دنبال بهبود قابل توجهی که چند روز گذشته شاهد بوده ایم، احساسات کوتاه مدت بیت کوین به وضوح صعودی شده است. در ادامه علاوه بر بیت کوین، به بررسی نمودار‌های چند ارز رمزنگاری شده برتر دیگر خواهیم پرداخت که ممکن است طی چند روز آینده روندی صعودی داشته باشند.

BTC/USDT بیت کوین

روند صعود شارپی بیت کوین در چند روز گذشته در تراز ۴۲۴۵۱، ۶۷ دلار با مقاومت سختی روبرو شده است، اما نکته امیدوارکننده این است که خریداران هنوز تسلیم نشده اند. این نشان می‌دهد که گاو‌ها پوزیشن‌های خود را دامپ نکرده اند، زیرا پیش بینی می‌کنند که این روند صعودی همچنان ادامه می‌یابد.

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶۸۰۰ دلار) و قرارگیری شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است. اگر گاو‌ها موفق شوند قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از ۴۲۴۵۱.۶۷ دلار هدایت کنند، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند که احتمالاً تا سطح روانی ۵۰۰۰۰ دلار ادامه می‌یابد.

از سوی دیگر، در صورت کاهش قیمت از سطح فعلی، گاو‌ها سعی می‌کنند از حمایت خود در ۳۶۶۷۰ دلار دفاع کنند. بازگشت قوی این حمایت می‌تواند بازه قیمتی ۳۶۶۷۰ تا ۴۲۴۵۱.۶۷ دلار را برای چند روز دیگر حفظ کند.

از طرفی، خرس‌ها برای برتری یافتن در بازار، باید قیمت را به زیر ۳۶۶۷۰ دلار برسانند. چنین حرکتی می‌تواند احتمال لمس مجدد تراز ۳۱۰۰۰ دلار را بیشتر کند. هر دو میانگین متحرک رو به افزایش هستند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان دهنده برتری نسبی خریداران است. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰-EMA) بازگردد، گاو‌ها یک بار دیگر تلاش می‌کنند تا مانع موجود در سطح ۴۲۴۵۱.۶۷ دلار را با موفقیت پشت سر بگذارند.

در مقابل، اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر ۲۰-EMA بکشانند، این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ کاهش یابد. بازگشت قوی از این حمایت نشان می‌دهد که احساسات مثبت همچنان در بازار باقی مانده و معامله گران هنگام افت قیمت مشغول خرید هستند.

در صورت افت قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ (۵۰-SMA)، ممکن است مومنتوم این حرکت صعودی تضعیف شود. چنین اقدامی می‌تواند منجر به کاهش قیمت تا مرز ۳۶۶۷۰ دلار شود.

UNI/USDT یونی سوآپ

روز ۳۰ جولای (۸ مرداد)، قیمت یونی سوآپ (UNI) تا بالای خط روند نزولی افزایش یافت و الگوی مثلث نزولی را باطل کرد. این اتفاق می‌توانست منجر به ایجاد یک فشار کوتاه شود، زیرا خرس‌های مهاجم برای کاور کردن پوزیشن‌های خود عجله می‌کنند.

اگر گاو‌ها قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از محدوده مقاومتی ۲۳.۴۵ دلار تا ۲۵ دلار سوق دهند، جفت ارز UNI/USDT می‌تواند تا رسیدن به مقاومت بالاسری قدرتمند موجود در تراز ۳۰ دلار صعود کند. میانگین‌های متحرک یک صلیب صعودی را تکمیل کرده اند و RSI به قلمرو مثبت وارد شده است. این وضعیت نشان دهنده برتری گاو‌ها می‌باشد.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ماینر‌ها در سال ۲۰۲۱


هرچند ممکن است خرس‌ها برنامه‌های دیگری داشته باشند، زیرا به احتمال زیاد سعی می‌کنند از منطقه بالاسری دفاع کنند. اگر قیمت از این منطقه کاهش یابد، اما به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹.۲۵ دلار) بازگردد، نشان می‌دهد که معامله گران همزمان با این افت، در حال خرید هستند. این اتفاق احتمال شکست قیمت بالاتر از تراز ۲۵ دلار و افزایش قیمت تا ۳۰ دلار را افزایش می‌دهد.

برخلاف این فرض، در صورت ریزش قیمت تا زیر میانگین‌های متحرک، ممکن است گاو‌های مهاجم به دام بیفتند. این امر می‌تواند منجر به افت قیمت تا سطح ۱۷.۲۴ دلار و سپس تا ۱۳ دلار شود.

جفت ارز UNI/USDT می‌تواند تا مرز ۲۳.۴۵ دلار افزایش قیمت را تجربه کند؛ در این ناحیه، ممکن است گاو‌ها با مقاومت شدید خرس‌ها روبرو شوند. در صورتی که در این رویارویی، گاو‌ها خیلی میدان را خالی نکنند، نشان می‌دهد که منتظر رالی بیشتر این ارز هستند. شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرارگرفتن RSI در منطقه اشباع خرید نیز نشان می‌دهد که احساسات حاکم بر بازار نیز به نفع افزایش بیشتر قیمت هستند.

در صورت کاهش قیمت از این مقاومت و شکست آن زیر ۲۰-EMA، این دیدگاه مثبت اعتبار خود را از دست خواهد داد. چنین حرکتی نشان می‌دهد که معامله گران به شکلی تهاجمی برای دریافت سود در تراز ۲۳.۴۵ دلاری اقدام کرده اند. این وضعیت ممکن است منجر به پولبک بیشتر این ارز تا مرز ۵۰-SMA شود.

LINK/USDT چین لینک

روز ۲۷ جولای (۵ مرداد)، چین لینک (LINK) از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۸.۷۳ دلار) عبور کرد که نشان می‌داد خرس‌ها کنترل خود بر بازار را کم کم از دست می‌دهند. پس از تردیدی جزئی در حوالی سطح روانی ۲۰ دلار، گاو‌ها روز ۳۰ جولای (۸ مرداد) رالی این ارز را از سر گرفتند.

با این حال، فیتیله بلند روی کندل امروز نشان می‌دهد که این حرکت رو به بالا ممکن است کم کم قدرت خود را از دست بدهد. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، اما از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸.۸۳ دلار) بازگردد، نشان می‌دهد که احساسات حاکم بر بازار صعودی شده است. در این مرحله، خریداران سعی می‌کنند جفت ارز LINK/USDT را به سمت محدوده مقاومت بالاسری در حدود ۳۲.۵۰ تا ۳۵ دلار هدایت کنند.

برعکس، اگر قیمت این جفت ارز پایین‌تر از میانگین‌های متحرک شکسته شود، نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده اند. از اینرو، ممکن است قیمت را تا منطقه حمایتی بحرانی ۱۳.۳۸ تا ۱۵ دلار کاهش دهند.

هر دو میانگین متحرک در حال افزایش هستند و RSI در منطقه مثبت واقع است، که نشان می‌دهد اوضاع تحت کنترل گاو‌ها است و احتمالاً با کاهش قیمت تا ۲۰-EMA مشغول خرید می‌شوند. در چنین شرایطی، این جفت ارز می‌تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد در حالیکه مانع احتمالی بعدی در تراز ۲۶.۲۰ دلار پیش روی آن قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، اگر خرس‌ها قیمت چین لینک را به زیر ۲۱ دلار بکشانند، ممکن است چندین گاو در این دام گرفتار شوند. در این حالت، قیمت احتمالاً تا ۵۰-SMA کاهش می‌یابد که یک سطح مهم و بحرانی برای گاو‌ها به شمار می‌آید، زیرا در صورت شکست این سطح، روند ریزش قیمت این جفت ارز تا مرز ۱۵ دلار ادامه می‌یابد.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های جک و لیفان شرکت کرمان موتور امروز + جدول

هشدار اتحادیه طلا و جواهر به خریداران طلا

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

سد چمشیر فاجعه آفرید

فیلم/ مهناز افشار: در ایران پسر بازی هم می کردم

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

عکس/ دورهمی ستارگان سینما در یک کافه

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ +جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت قند و شکر امروز

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

رونمایی فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه

استدلال عجیب کیهان از عامل مشکلات اقتصادی مردم

پست دلگیر همسر بازیگر فوت شده تلویزیون

تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی

محدودیت دامنه نوسان سهام تمدید شد

هزینه مردن هم در تهران سر به فلک کشید!

روایت فایننشال تایمز از نحوه پاسخ احتمالی اسرائیل

ناگفته‌های همسر ناصرعبداللهی از مرگ او

حادثه دلخراش، امیرحسین صادقی را راهی بیمارستان کرد

اردن به هیچ کشوری حریم هوایی خود را نخواهد داد

زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آرش رضامند چه نوشت که احضار شد؟

سی ان بی سی: کابینه جنگی اسرائیل بین گزینه خویشتن داری و انتقام علیه ایران قفل شده

نتانیاهو تحت فشار است

فیلم/لایو جنجالی بهاره رهنما در مورد رابطه بدون ازدواجش

اطلاعیه پلیس: فوت دختر جوان در ساختمان وزرا کذب است

نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟

معلمان در دایره فقر؛ روایتی سیاه و کدر از وضعیت معیشت و حقوق‌های ناچیز آموزگاران

جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس

شایعات جدید و جنجالی درباره فیلم «مست عشق»

احضار یک استقلالی به خاطر استوری جنجالی اش+ عکس

عکس/ آنا نعمتی قید آرایش را زد

عکس‌های جذاب بازیگر دونگ‌یی در طبیعت کره‌جنوبی

پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری‌ها با ثبت رکورد‌های جدید توسط آینده پویا

عکس/ تغییر چهره جذاب پادشاه سوکجونگ در ۵۲ سالگی

معرفی ورژن جدید خودروی محبوب مولتی‌میلیاردر‌های ایرانی + عکس

حمله هکری به سایت‌های اطلاعاتی اسرائیل

فیلم/لحظه دردناک خودکشی یک زن در ترکیه

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس + جدول

عکسی تلخ از التماس سرباز روس برای زنده ماندن!

حمایت صریح محمد خاتمی از پاسخ ایران به اسرائیل

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد

معرفی ۵ کارت گرافیک عالی برای سیستم گیمینگ و گیمر‌های حرفه‌ای

۱۴۰۲؛ سال ثبات و رشد بیمه معلم

آمریکا درباره حمله به ایران برای اسراییل چه شرطی گذاشت؟

قیمت گوشت گوسفندی امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

ماجرای احضار مدافع استقلال به کمیته انضباطی

فیلم/استوری مریم مومن از مافیا با صدای خواننده زن قدیمی

زمان صدور کارت سوخت تغییر کرد

عکس/ سلفی مثلا بی‌حواسی حدیثه تهرانی در ماشین

عکس/احترام نظامی به محمدباقر قالیباف در صحن علنی مجلس

قرارداد اوسمار با پرسپولیس تمدید می شود؟

طرح کالابرگ ادامه‌دار می‌شود؟

مخالفت اتاق بازرگانی با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها

فیلم/ رقم درآمد حامد آهنگی که شما را شوکه می‌کند!

موافقت رهبر انقلاب با عفو تعدای از محکومان تعزیرات

مخمل کوه در گستره زاگرس - لرستان

خواهر پیمان معادی کیست؟ + عکس