اقتصاد۲۴- عادل دریس با اشاره به تعهدات سرمایهگذار بخش خصوصی برای راهاندازی بخش گالری خط انتقال مکانیزه غلات از کشتی به سیلوها گفت: مرحله شمعکوبی زیر فنداسیونهای گالری انتقال به طول یک هزار و ۲۰۰ متر به پایان یافته و به مرحله بتنریری فنداسیونها و نصب سازههای فلزی رسیده است.
دریس افزود: پروژه احداث انتقال مکانیزه غلات از اسکله به سیلوها، شامل؛ عملیات تخریب آسفالت، شمعکوبی به طول ۴ هزار ۹۰۰ متر، خاکبرداری، آرماتوربندی و بتنریزی فونداسیونها، تأمین، ساخت و نصب سازههای فلزی مسیر به وزن تقریبی یک هزار و ۲۵۰ تن است که در حال حاضر شاهد پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه هستیم.
وی در تشریح مزیتهای بهرهگیری از مسیر انتقال غلات مکانیزه، بهینهسازی و کاهش در هزینههای جابجایی غلات با وسایل سنگین، کاهش بار ترافیکی موجود در اسکله و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۵۰ نفر از مهمترین مزیتهای بهرهگیری از امکان عنوان کرد.
بیشتر بخوانید: بنادر منطقه آزاد انزلی دروازه تجارت دریایی کشورمان با اوراسیا
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه سازههای فلزی مسیر انتقال غلات در کارگاه ساخت تهیه شده و در اسکله مونتاژ و نصب میشود، اظهار داشت: اجرای سازههای فلزی مسیر انتقال تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته که پس از تکمیل مراحل مونتاژ سازههای فلزی مسیر انتقال، تجهیزات مربوطه نیز نصب خواهد شد.
پروژه پایانه مکانیزه غلات ۱۵۰ هزار تنی تا کنون ۶۷ درصد پیشرفت داشته است که در صورت تکمیل و بهره گیری از آن، ۴ میلیون تن به ظرفیت مجتمع بندری امام خمینی (ره) در زمینه تخلیه، بارگیری و نگهداری کالاهای اساسی افزوده میشود.