آوارگان افغان در کوه‌های تاریخی بامیان

پس از تصرف افغانستان توسط طالبان بسیاری از شهروندان این کشور به خارج از وطن خود فرار کردند. عده‌ای نیز موفق به فرار نشدند و در شهر‌های خود و در خانه‌هایشان پنهان شدند. در این میان صد‌ها افغان از ترس طالبان به کوهستان‌های ولایت تاریخی بامیان گریختند و در غار‌های کوه‌ها پنهان شدند. در شهری سرد که زمستان سختی را پیش روی آوارگان افغانستانی گذاشته است.
کد خبر: ۱۲۹۲۰۴
سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰

اقتصاد ۲۴ - به گزارش الجزیره مردم افغانستان مدت‌هاست که در بامیان سکونت می‌کنند. اما از زمانیکه طالبان دره بامیان را فتح کرد روستاییان افغان به غار‌های کوهستان‌های بامیان پناه بردند تا از شر طالبان در امان باشند.

بامیان یکی از زیباترین نواحی افغانستان با آثار مشهوری، همچون مجسمه‌های بودا و غار‌های پیرامون آن، قلعه‌های شهر ضحاک، شهر غلغله و بند امیر همراه شده است. بامیان مرکز هزارستان (منطقه وسیع کوهستانی هزاره‌نشین در ارتفاعات مرکزی افغانستان) به‌شمار می‌آید. طبیعت بامیان کوهستانی است.

حتی مناطق هموارِ کمی که وجود دارد از ارتفاع زیادی برخوردار بوده و طبیعت سرد و خشن دارد. در تصاویر روز عکس‌هایی از مردم افغانستان را که از ترس طالبان در غار‌های بامیان پنهان شده‌اند را ببینید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.