اقتصاد۲۴ - آرش عسکری مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اعلام داشت که به استناد ماده (۱۳) تصویب نامه هیئت محترم وزیران به شماره ۱۳۶۱۵۹/ت ۵۵۲۸۹ ه مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ و پیرو ابلاغیه قبلی به شماره ۱۴۰۹۳۵/۱ مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۱ مبنی بر فراهم شدن امکان امضای الکترونیکی پاکتهای «ب» و «ج» (اسناد فنی و مالی) و حذف فرآیند ارسال نسخ فیزیکی اسناد مذکور، کنترل سیستمی و هوشمند امضای الکترونیکی پاکتهای «ب» و «ج» هنگام ارسال پیشنهاد در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت عملیاتی شده است.
بدین ترتیب، هنگام بارگذاری اسناد مذکور، سامانه به صورت هوشمند نسبت به کنترل امضای اسناد اقدام نموده و در صورتی که مجهز به امضای الکترونیکی مدیر عامل و مهر الکترونیکی شرکت نباشند از بارگذاری آنها جلوگیری میکند. در صورتی که پیشنهاددهنده، یک شخص حقیقی باشد صرفا امضای الکترونیکی همان شخص توسط سامانه کنترل میگردد. این قابلیت، ضمن پیشگیری از خطا یا فراموشی کاربران بخش خصوصی در امضای الکترونیکی اسناد پیشنهاد، منجر به تسهیل امور کاربران بخش دولتی در کنترل صحت امضای اسناد میگردد.
لازم به ذکر است، سند راهنمای مربوط در وب سایت سامانه به آدرس "setadiran.ir" لینک "آموزش"-"سند راهنمای نحوه امضای الکترونیکی اسناد پیشنهاد (پاکتهای فنی/ب و مالی/ج) و حذف فرآیند ارسال نسخ فیزیکی" قابل دسترس است و همچنین مرکز راهبری و پشتیبانی سامانه با شماره سراسری ۱۴۵۶ آماده پاسخگویی به سوالات است.
منبع: روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی