اقتصاد ۲۴ - آقای حمیدرضا قربانزاده معاون توسعه منابع انسانی و امور پشتیبانی مرکز تتا اعلام کردند این مرکز در ارزیابی دوره هشتم پایش کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاهها و پرتالهای دستگاههای اجرایی که توسط سازمان فناوری اطلاعات صورت میپذیرد، رتبه دوم را در بین ۱۶۳ دستگاه اجرایی کسب نموده است.
آقای قربانزاده افزودند: ارزیابی این دوره با رویکرد سخت گیرانه تری نسبت به دورههای قبلی و بر اساس ۳۶ شاخص در قالب ۴ اولویت سیاستی دولت کاربرمحور، دولت شفاف، دولت یکپارچه و دولت مشارکتی انجام گردید. بنابر اعلام ایشان، تمامی ۵۱ خدمت مرکز تتا، الکترونیکی شده و از سال گذشته رویکرد هوشمندسازی خدمات در دستور کار مرکز قرار گرفته و به پیشرفتهای خوبی نیز رسیده است.
ایشان یکی از دلایل کسب رتبه برتر توسط مرکز تتا در سنوات اخیر را، اتخاذ سیاستهای مبتنی بر معماری سازمانی، توجه ویژه به کاربران، سهولت فعالیت کسب و کارها، یکپارچگی در ارائه خدمات، شفافیت و دسترسی ذی نفعان و مردم به سامانهها و اطلاعات مورد نیاز و اخذ مشارکت آنها در سایه تلاش و پیگیری مستمر و هدفمند کلیه مدیران و کارکنان مرکز تتا اظهار داشتند.
لازم به ذکر است مرکز تتا، عهده دار مسئولیت تسهیل، ترویج و توسعه تجارت الکترونیکی در کشور و همچنین راهبری سامانههای مهم تجاری در سطح ملی مانند سامانه جامع تجارت ایران و سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) بوده و توسعه گواهی الکترونیکی از دیگر وظایف آن میباشد.
در ارزیابی دوره قبلی (دوره هفتم)، مرکز تتا موفق به کسب رتبه سوم کشوری شده بود و در ارزیابی دوره هشتم به رتبه دوم کشوری ارتقا جایگاه یافته است. در ارزیابی این دوره، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رتبه اول قرار گرفته و سه دستگاه بیمه مرکزی، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ترتیب پس از مرکز تتا در رتبههای سوم الی پنجم کشوری قرار گرفته اند.
منبع: روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی